Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-08 18:33
Hey tweakers,

Ik wil graag aan een ssd van 256gb beginnen. Nu zijn volgensmij zowel de M4 als de 830 een goede keus. Graag zou ik wilen weten of er misschien nog nieuwere ssd's zijn die sneller zijn en anders welke van de twee jullie zouden kiezen. >:)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:50
Kort en simpel, nee, die 2 zijn de beste keuzes op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-09 12:53
Veel verschil zit er inderdaad niet tussen. Bij een gelijke prijs zou ik wel voor de Samsung gaan omdat die wel net iets sneller is, maar momenteel is de M4 bij Alternate erg voordelig! Ik heb die daar zojuist ook besteld voor € 169 euro excl. verzending :)

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 15:32
samsung doen, is net even wat sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morerevs
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-09 15:22
Wat mij is opgevallen uit benches is dat de Crucial sneller is met data tot 4KB, de Samsung met de rest.
Windows zelf werkt veelal met deze kleine bestanden maar of het verschil groot genoeg is dat je dat gaat merken, denk ik eigenlijk niet.
Kan me verder dus alleen aansluiten bij wat er hierboven gezegd is: bij niet te groot prijsverschil voor de Samsung gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:06
De Samsung is idd een klein beetje sneller, maar in de praktijk vrijwel verwaarloosbaar. Mijn advies: kiezen welke je het voordeligste kan krijgen. Alternate is de laatste weken bijvoorbeeld redelijk aan het stunten met de prijzen van SSD's en dan voornamelijk die van Crucial. Voor mijn papsie een mooie 256GB Crucial M4 voor €170,- gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In sommige benches ja, waar andere benches in het voordeel van crucial zijn.
Persoonlijk zou ik altijd voor crucial gaan. Is bewezen een zeer betrouwbare, snelle en voordelige ssd te zijn. Bovendien, als ik Samsung wil dan koop ik wel een was automaat met bubble technologie Haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 01:39:
In sommige benches ja, waar andere benches in het voordeel van crucial zijn.
Persoonlijk zou ik altijd voor crucial gaan. Is bewezen een zeer betrouwbare, snelle en voordelige ssd te zijn. Bovendien, als ik Samsung wil dan koop ik wel een was automaat met bubble technologie Haha.
Nu haal je dingen door elkaar. Een goede wasmaschine: Zanussi, Indesiet, Miele. Een goede TV: Samsung, een goede SSD, Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op een of andere manier associeer ik Samsung nog steeds met wasmachines... sorry, kan er niets aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-09 19:47
Die aanbieding bij Alternate voor zowel Crucial als Samsung SSD's was enkel afgelopen weekend van toepassing. Wellicht komt er binnenkort weer een aanbieding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie78
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:15
De buren hebben recent 48 verschillende SSD's getest. De m4 kwam daar beter uit de test dan de 830, voornamelijk vanwege zijn prijs. Omdat hij ook nog zeer betrouwbaar is zou ik voor de m4 kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:20

Metzie

Nyaano !

De Samsung 830 is momenteel in de aanbieding en ongeveer €20 goedkoper dan de Crucial M4. Ook op tomshardware staat de Samsung aangeschreven als een "Tier 1" schijf.

http://www.tomshardware.c...dation-review,3194-6.html

Heb net de samsung 256Gb versie maar besteld. :9~

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:06
Idd, op het moment is de groep van Mycom aan het stunten met de prijzen... zie het rijtje bovenaan de pricewatch: Dynabyte, Mycom, Dixons... dat is volgens mij een pot nat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

MicGlou schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 21:52:
Idd, op het moment is de groep van Mycom aan het stunten met de prijzen... zie het rijtje bovenaan de pricewatch: Dynabyte, Mycom, Dixons... dat is volgens mij een pot nat :)
Dynabyte, MyCom en Dixons behoren tot de BAS Groep dus ja, één pot nat. Maar momenteel is de 830 niet leverbaar helaas.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 01:39:
Persoonlijk zou ik altijd voor crucial gaan. Is bewezen een zeer betrouwbare, snelle en voordelige ssd te zijn.
Samsung is ook al sinds jaar en dag dé SSD-leverancier voor OEM's, waarvoor betrouwbaarheid belangrijk is. Zowel crucial en samsung zijn topmerken. Ik zou dus gewoon nemen wat de beste prijs/kwaliteit biedt. Bij gelijke prijs de samsung.

Levertijden van de samsungs is bij bovenstaande winkels trouwens wel compleet ruk, ik heb redelijk op tijd na de prijsdalingen besteld, maar na 2 weken nog geen zicht op mijn toekomstige SSD. Inmiddels hebben natuurlijk nog veel meer mensen besteld dus die wachtlijst zal enorm zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door bwerg op 19-06-2012 23:05 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:40

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Toen ik de topic start las... Als mod is het waarschijnlijk niet goed om het te zeggen, maar ik zeg het toch.. Luie donder er is zoveel te vinden hierover, maar uit de topic start blijkt dat je werkelijk niets zelf hebt bekeken.

Dit nieuwe subforum is inderdaad opgezet om gerichte vragen te stellen, wat te kopen in jouw situatie, maar met dit topic ga je alle voorwaarden welke daarvoor gesteld zijn voorbij. De topic start getuigd van geen enkele inzet. Er wordt niet aangegeven in welke situatie de SSD gebruikt zal gaan worden, geen situatie schets, met andere woorden gewoon even een vraag gedumpt en dat is nu juist net niet de bedoeling, daarom gaat dit topic dan ook op slot.

O ja, neem deze eens door: CAA beleid

[ Voor 4% gewijzigd door _Dune_ op 19-06-2012 23:19 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.