Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Internet Explorer 9] Geen upmix

Pagina: 1
Acties:

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-11 14:03
Ik heb een probleem met Internet explorer, met betrekking tot het upmixen van geluid.
Ik beschik over een Auzentech X-fi Prelude. Het stukje software van Creative, CMSS-3D verzorgt voor 2.0 bronnen voor een upmix naar, in mijn geval, 5.1 met Bass Redirection onder een bepaalde frequentie.

Nou is het probleem als volgt:
In alle programma's welke ik heb geprobeerd, werkt het Upmixen goed;
Windows media player
ZUNE
Windows media center
Google Chrome
etc.

Enkel in Internet Explorer werkt het niet.
Ik heb geen idee hoe ik oudere versies kan installeren. Bij versie 9.0.8112.16421 werkt het niet.
Heeft iemand suggesties?

Mijn persoonlijke vermoedens:
-Bass redirection werkt wel gewoon en ook als ik te gelijkertijd een ander programma gebruik word dat programma wel naar 5.1 gemixt.
-Wellicht dat internet explorer een 5.1 signaal aanleverd welke maar 2 kanalen aan geluid bevat (een 5.1 signaal word door CMSS-3D niet aangepast).
-Internet explorer omzeilt een driver welke de microsoft media programma's niet omzeilen (lijkt me onwaarschijnlijk.

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

• Hero of Time
  • Laatst online: 19:31

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En het werkt waar precies niet? IE is niet alleen een venster/browser, het bied verschillende plekken waar audio voorkomt. Is het de informatiebalk die je niet op je rear speakers hoort? Is het flash animaties/video's (youtube), is het HTML5 video/audio? Heb je niet ergens een optie om applicaties te excluden?

Heb je ook al geprobeerd om geluid van een applicatie op te nemen en de audio sporen te bekijken, om te zien of je vermoeden over 6 kanaals uit IE klopt?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• kid1988
  • Laatst online: 13-11 14:03
Het gaat voornamelijk over Youtube/Vimeo/Gametrailers/etc. video's

Mijn vermoeden was onjuist. Het upmixen werkt alleen niet mer Flash Video's.

Ik had chrome geprobeert, maar die heeft zijn eigen flash player dus waarschijnlijk zit het pobleem in de flash player

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)