Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik ben op zoek naar een "goed" en betaalbaar scherm. En ik heb het helemaal gehad met de kijkhoekafhankelijkheid van mijn tn paneel.

Nu had ik eigenlijk gekozen voor de zilveren dell u2412m die bij misco voor €202 al een tijdje in de webshop stond helaas is dat vandaag €280 geworden. Ergens ander voor rond de €250.

Nu is de Dell ook niet alles, niet 100%srgb en maar een 6bit paneel maar heeft in ieder geval wel een display poort aansluiting in hoogte verstelbaar en een usb hub. Maar ook niet al te duur.

Nu is de terra een heel stuk goedkoper en zover als ik kan zien het goedkoopste 1920x1200 scherm.
In eerste instantie ga ik de displaypoort aansluiting niet missen en ik kan de monitor ook nog wel op een verhoginkje zetten en de usb hub is jammer maar meer niet.

Ik kan alleen buiten de gegevens die op de website van de fabrikant staan zo goed als niets vinden over dit scherm, niet welk paneel er in zit, de ntsc dekking, 6bit of meer, backlightbleeding.
Ik verwacht dat er ccfl verlichting inzit vanwege het 60W verbruik, wat meer kans geeft op een redelijke kleurruimte. Op de tweakers pagina staat dat het een led scherm is maar daar zie ik niets van terug op de website van de fabrikant.
Nu verwacht ik geen wonderen en er bestaan 3 duitse ervaringen waarvan er een zegt ik vindt het niks en de andere twee zeggen het gaat wel zeker voor de prijs.

Ik vraag me heel erg af of dit een kat in de zak aankoop zou zijn of dat het gewoon een redelijk beeldscherm is zo als alle andere beeldschermen op de markt(behalve dan die paar hele dure uitzonderingen.) En dan in dit geval een met weinig kleurverschuiving en 1920x1200 pixels.

De samsung syncmasters S24A450BW(G) die "niet" tn zijn vertrouw ik niet met hun MagicAngle Vertical instelling

[ Voor 15% gewijzigd door Mafketel op 15-06-2012 19:42 ]