Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Brammm87
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-10 16:42
Hoi iedereen

Ik ben op zoek naar een nieuw Android toestel (vorige smartphones waren een HTC Hero en HTC Desire HD. Mijn budget is redelijk flexibel, maar 650 euro voor een Galaxy S3 vind ik te gek.

Momenteel twijfel ik enorm tussen de HTC One S en de Samsung Galaxy Nexus. De One S is recenter en sneller, maar lees ik veel negatiefs over, de Nexus heeft als grote plus dat ie de stock Android heeft en (zo lees ik hier) ook nog Android 5 zal krijgen. Ik ben wel niet onmiddellijk van plan om andere ROMs of dergelijke te installeren.

Mijn vriendin is in het bezit van een HTC One V en die vind ik iets te traag aanvoelen.

Zie ik telefoons over het hoofd? Is er iemand die me nog tips kan geven om een keuze te maken?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11 22:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik heb zelf een Galaxy Note, met (redelijk recente upgrade naar) android 4. Bevalt me prima :)

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Bij de HTC One S moet je in ieder geval oppassen of je de S of de S C2 krijgt. De laatste is een nieuwe versie met een Snapdragon S3 processor in plaats van een Snapdragon S4. De S3 is behoorlijk trager en vreet ook meer stroom en je mag er ook nog eens minimaal hetzelfde voor betalen. Voor de rest een goed toestel, mooie behuizing, compact, retesnel met de S4. Het scherm heeft zijn beperkingen, het is een qHD Super Amoled scherm, pentile dus en niet de scherpste op de markt. Maar veel mensen hebben daar geen last van, dat is dus een kwestie avn gaan kijken.

De Nexus is een uitstekend toestel, nog ruimschoots snel genoeg bij normaal gebruik. Mindere camera, die van de One S is dezelfde als in de One X, wel een klasse beter dan die van de Nexus. Het scherm is wat groter en Super Amoled HD, wel ook pentile dus. De scherpte kan beter, maar de meeste mensen zien dat niet en ik vind de kleuren niet fantastisch, maar dat zijn veel mensen weer helemaal met mij oneens. Ook persoonlijk dus.

De Note is ook een goede optie als je die niet te groot vind. De accu gaat een stuk langer mee. Het scherm is 1280x800, iets groter dan Super Amoled HD dus. Ook dit is een pentile scherm, maar met een wat hogere lichtopbrengst en contrast dan die van de Nexus en ik vind ook de kleuren wat beter. Het is ook een heel snel toestel, voor de komst van de A15 en quadcores de snelste op de markt. De dubbelfunctie als tablet kan ook leuk zijn.

Je zou ook de One X kunnen overwegen. Wat minder prijzig dan de S3, bijna even snel (of in mijn geval sneller :)). Het scherm vind ik heel mooi en gebalanceerd, mijns inziens de beste op de markt op dit moment.

Als het wat afwijkende ontwerp je bevalt kan de Sony Xperia S ook mooi zijn. Mooi scherp scherm en een goede camera, alleen niet supersnel. Wel snel genoeg voor de meeste normale toepassingen.

• Brammm87
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-10 16:42
Hey,

Bedankt vooor de antwoorden! De Note vind ik iets te groot (vriend van me heeft die) en heb hem al eens een dagje geprobeerd, ik vind de grootte te onhandig, maar is idd wel een fantastisch toestel.

Na het lezen van behoorlijk wat reviews ben ik nu inderdaad steeds meer aan het neigen naar een One X, maar ik moet mezelf nog net even overtuigen om die smak geld uit te geven :p

Verwijderd

Wat doe je precies met je mobiel? Als je niet serieus games speelt en geen tot weinig foto's maakt (camera minder relevant) dan zou ik die 150 euro in je zak steken en voor de Nexus gaan. Prima toestel, erg snel en het meeste bang for buck momenteel.

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:20

StrongArmLance

Endless flow

Ik zit te twijfelen tussen de S3 en de One X.
Ik heb op dit moment gekozen voor de S3, vanwege betere prestaties.
Het design van de s3 vind ik redelijk, de one x is maar iets mooier dus dat is geen issue.
Is er nog een rede waarom ik opeens iets anders zou moeten kiezen?

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:37
Zelf vind ik de verschillen in software veel groter dan de verschillen in hardware.
Ik ben fan van Sense, en koos dus daarom voor een One X. Na hiervoor 4 andere HTC's te hebben gehad.
Heb jij Samsung gehad, en ben je daar aan gewend dan is dat iets om rekening mee te houden.

Ik heb nu als leentoestel een Samsung, en vind het helemaal niets. Ook Android 4, maar dan met Samsung schil.

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

jopie schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 15:09:
Zelf vind ik de verschillen in software veel groter dan de verschillen in hardware.
Ik ben fan van Sense, en koos dus daarom voor een One X. Na hiervoor 4 andere HTC's te hebben gehad.
Heb jij Samsung gehad, en ben je daar aan gewend dan is dat iets om rekening mee te houden.

Ik heb nu als leentoestel een Samsung, en vind het helemaal niets. Ook Android 4, maar dan met Samsung schil.
Mja, ik vind de nieuwe touchwizz vrij veel op de sense lijken... alleen met de sense heb je die skins.
De lockscreen was eerst een pro voor de htc, maar nu heeft samsung dat ook.
Ik heb hiervoor 2 samsungs gehad, 1 Samsung Monte (geen android) en daarna een Omnia 7 met windows phone.
Ik was oorspronkelijk weer van plan een windows phone te kopen, alleen de resolutie van de Lumia 900 valt echt tegen, ik merkte het al op een scherm dat 1 inch kleiner was dat de resolutie van wp7 te kort schiet, laat staan op een lumia.

En die nieuwe features van de S3 zijn ook prettig gaaf.
Bij android kan je overigens de skin totaal zelf aanpassen, dus dat is het probleem niet echt..

• Sigis
kristan schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 15:04:
Ik zit te twijfelen tussen de S3 en de One X.
Ik heb op dit moment gekozen voor de S3, vanwege betere prestaties.
Het design van de s3 vind ik redelijk, de one x is maar iets mooier dus dat is geen issue.
Is er nog een rede waarom ik opeens iets anders zou moeten kiezen?
Mijn One X is structureel sneller dan de S3 op CF benchmark, soms zelfs sneller dan de benchmark van een overgeklokte S3 die elders op dit forum gepubliceerd zijn. Qua grafische prestaties heeft de S3 voordeel van zijn pentile scherm, 33% minder subpixels te berekenen dus. Dat zie je dan weer terug in de scherpte van het scherm.

Vandaag heb ik ze weer eens vergeleken en ik vind het scherm van de One X toch echt zeker een klasse beter dan die van de S3. Vandaag de One X op halve helderheid vergeleken met de One X op maximale helderheid. Zelfs toen was de One X veel helderder en scherper. Het wit en de leesbaarheid in zonlicht zijn ook beter, de kijkhoek is vergelijkbaar alleen heeft de One X geen last van verkleuring bij grotere kijkhoeken. Daarnaast heeft de One X een mooie balans tussen kleurechtheid en dynamiek. De S3 heeft echt zwart en een hoger contrast. Het zwart en contrast van de One X is echter ook heel goed en echt zwart komt in de natuur bijna niet voor, in ieder geval niet in combinatie met zichtbaar licht in één beeld. Het levert dus vooral onnatuurlijke beelden op. Het hoge contrast versterkt daarnaast weer de onscherpte.

Ik moet zeggen dat ik de blauwe S3 heel mooi vind. Mooier dan de witte en misschien zelfs wel mooier dan de One X.

Het pluspunt van de S3 is voor mij de audio. Zowel de speaker als de DAC van de S3 zijn veel beter. Wolfson rules! De RealTek van de Tegra 3 / One X is van geen kant opgewassen tegen de Wolfson van de S3. Het verschil is met een fatsoenlijke headset heel erg hoorbaar. SN is zeker 10 dB minder, Dynamiek is veel minder, THD is veel slechter, kanaalscheiding is minder. Alleen de Wolfson van de S1 en de Zodiac van de iPhone 4(S) zijn enigszins opgewassen tegen de Wolfson van de S3.

Als je in de buurt van Einhoven woont, de One X kost 439 euro bij GSMEindhoven. Niet echt duurder dan de One S dus en niet veel duurder dan de Xperia S.

[ Voor 3% gewijzigd door Sigis op 16-06-2012 19:38 ]

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Ik weet het allemaal nog niet, ik neig meer naar de S3, maar inderdaad wat je zegt. Benchmarks vind ik nooit echt betrouwbaar, want in de tweakers reviews wint de S3 alles.
Het is net wat je wil.
Dankje :)

• electrom
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-10 16:38

electrom

Sapiens ars vivendi

Vreemd, ik heb nog nergens slechte commentaar op de One S gehoord. Tussen deze twee zou ik zeker kiezen voor de One S, doordat ik die Sense 4 er echt prachtig vindt uitzien.

HTC One X+ - Toshiba Satellite C660 - Qware Pro 3 7" - Ipod Touch v4 | Website | Specs | Twitter

• Sigis
Bij de One S moet je dus wel opletten dat je de S4 versie hebt. Die is echter fantastisch snel en soepel en prettig in gebruik. Alleen moet je dan wel even kijken of het scherm je bevalt, want dat zou een dealbreaker kunnen zijn.

Oh, en ik heb voldoende vergelijkingsmateriaal, zoals een One X, een S3, een 4S, Nexus, Note.

[ Voor 17% gewijzigd door Sigis op 30-06-2012 15:58 ]

Pagina: 1