allereerst heb ik een early 2011 mbp 13 inch met 8gig werkgeheugen Lion 10.7.4 en gebruik de wifi.
sinds afgelopen week heeft hij het ineens heel zwaar met voornamelijk media.
Ik noem als voorbeeld filmpjes of gifjes op dumpert/youtube.Soms laad hij ze heel langzaam schokkend en soms zelfs helemaal niet.
voorderest functioneert de mac gewoon goed.
Nu is het zo dat ik er een windows kast naast heb staan ( bedrade verbinding ) en die laadt ze gewoon mega snel.
Toen bedacht ik me dat mijn wifi misschien wel erg sloom is. ik heb op beide systemen een speedtest gedaan en kom op het windows systeem uit op :
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf
een server in Nederland Klaar Gegevens opgeslagen ? 917.8 KByte/sec
(=7342 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload
snelheid te bepalen Klaar Gegevens opgeslagen ? 277.1 KByte/sec
(=2217 kbps)
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland.
Klaar Gegevens opgeslagen ? 900.0 Conn/min
Met mijn MBP kom ik uit op:
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 235.8 KByte/sec
(=1886 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 71.8 KByte/sec
(=574 kbps)
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 859.0 Conn/min
nu zegt deze informatie mij helemaal niets.
Wel kan ik zien dat ik volledig wifi bereik heb en als ik bijvoorbeeld naast het modem zit beneden met mijn laptop op schoot is het probleem hetzelfde.
Ik ben sinds een week of 3 overgestapt op interactieve tv icm internet ( internet had ik al ) van KPN.
overigens heb ik erop gelet of dit misschien zou komen omdat de tv aanstaat maar dat is ook niet het geval. er verandert dus niets door die invloeden.
Het is een instap abonnement van kpn met 8mbps. Deze had ik voorheen ook en heb nooit problemen gehad.
Hoop dat jullie me op weg kunnen helpen!
Thnx alvast!
Aanvulling:
Ik heb mijn utp kabel eens aan mn mac gehangen en nu laad hij alles vliegensvlug.. conclusie is dus dat mijn wifi de boel behoorlijk vertraagd. De hamvraag is nu hoe komt dit. voorheen heb ik dit nooit gehad. Daarbij is het makkelijk om te weten hoe ik het op ga lossen. iemand tips/tricks?
sinds afgelopen week heeft hij het ineens heel zwaar met voornamelijk media.
Ik noem als voorbeeld filmpjes of gifjes op dumpert/youtube.Soms laad hij ze heel langzaam schokkend en soms zelfs helemaal niet.
voorderest functioneert de mac gewoon goed.
Nu is het zo dat ik er een windows kast naast heb staan ( bedrade verbinding ) en die laadt ze gewoon mega snel.
Toen bedacht ik me dat mijn wifi misschien wel erg sloom is. ik heb op beide systemen een speedtest gedaan en kom op het windows systeem uit op :
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf
een server in Nederland Klaar Gegevens opgeslagen ? 917.8 KByte/sec
(=7342 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload
snelheid te bepalen Klaar Gegevens opgeslagen ? 277.1 KByte/sec
(=2217 kbps)
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland.
Klaar Gegevens opgeslagen ? 900.0 Conn/min
Met mijn MBP kom ik uit op:
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 235.8 KByte/sec
(=1886 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 71.8 KByte/sec
(=574 kbps)
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 859.0 Conn/min
nu zegt deze informatie mij helemaal niets.
Wel kan ik zien dat ik volledig wifi bereik heb en als ik bijvoorbeeld naast het modem zit beneden met mijn laptop op schoot is het probleem hetzelfde.
Ik ben sinds een week of 3 overgestapt op interactieve tv icm internet ( internet had ik al ) van KPN.
overigens heb ik erop gelet of dit misschien zou komen omdat de tv aanstaat maar dat is ook niet het geval. er verandert dus niets door die invloeden.
Het is een instap abonnement van kpn met 8mbps. Deze had ik voorheen ook en heb nooit problemen gehad.
Hoop dat jullie me op weg kunnen helpen!
Thnx alvast!
Aanvulling:
Ik heb mijn utp kabel eens aan mn mac gehangen en nu laad hij alles vliegensvlug.. conclusie is dus dat mijn wifi de boel behoorlijk vertraagd. De hamvraag is nu hoe komt dit. voorheen heb ik dit nooit gehad. Daarbij is het makkelijk om te weten hoe ik het op ga lossen. iemand tips/tricks?
[ Voor 6% gewijzigd door bakkie1985 op 15-06-2012 19:53 ]