Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Helft Nederlandse huishoudens heeft mobiel internet

Pagina: 1
Acties:

• Polbeer91
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-11 20:45
nieuws: Helft Nederlandse huishoudens heeft mobiel internet

Het artikel zegt:
Het aantal laptops waarmee mensen het internet opgaan neemt wel toe: van 68 naar 74 procent.
Als ik het goed heb begrepen zegt de statistiek waar dit artikel op gebaseerd is helemaal niets over het absolute aantal laptops waarmee mensen het internet opgaan. Het zegt enkel dat het aantal huishoudens dat met een laptop het net op gaat gestegen is.
Ook is in deze zinsconstructie het gebruik van procenten überhaupt vreemd, procenten van wat?

Steam

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-11 15:40
Polbeer91 schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 16:41:
nieuws: Helft Nederlandse huishoudens heeft mobiel internet

Het artikel zegt:

[...]

Als ik het goed heb begrepen zegt de statistiek waar dit artikel op gebaseerd is helemaal niets over het absolute aantal laptops waarmee mensen het internet opgaan. Het zegt enkel dat het aantal huishoudens dat met een laptop het net op gaat gestegen is.
Ook is in deze zinsconstructie het gebruik van procenten überhaupt vreemd, procenten van wat?
Procenten van het aantal huishoudens. Het gebruik is toegenomen, maar ik zal even het woordje 'relatieve' 'gebruik van' toevoegen.

Ik ben helemaal geen stagiair

• Polbeer91
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-11 20:45
Ben het er eerlijk gezegd nog niet helemaal mee eens.
Ondertussen neemt het gebruik van desktops om internettoegang te krijgen al jaren af: van 93 procent in 2005 tot 76 procent in 2011. In 2010 was dat nog 78 procent. Het gebruik van laptops waarmee mensen het internet opgaan neemt wel toe: van 68 naar 74 procent. 15 procent van de huishoudens kan met een settopbox het internet op, 19 procent met een spelcomputer.
De eerste 2 zinnen zijn wat mij betreft prima, de zin daarna
Het gebruik van laptops waarmee mensen het internet opgaan neemt wel toe: van 68 naar 74 procent
impliceert naar mijn mening dat het totale, absolute aantal laptops waarmee mensen het internet opgaan is toegenomen. Dit hoeft echter niet zo te zijn, er zijn alleen meer huishoudens met minstens één laptop die op het internet is aangesloten. Het ligt natuurlijk wel voor de hand dat het totale aantal ook is toegenomen, maar dit hoeft niet.

De laatste zin
15 procent van de huishoudens kan met een settopbox het internet op, 19 procent met een spelcomputer
dekt weer prima de lading.

Ik ben trouwens niet op zoek naar een welles-nietes-spelletje, als jullie het zo prima vinden, laat het vooral staan, deze site is tenslotte jullie feestje.

Steam