Ik ben al een tijdje aan het kijken naar meer geheugen voor mijn laptopje. Ik weet niet waarom die zo traag is, maar ik vind het best wel vervelend worden. Naast een herinstallatie hoop ik met meer geheugen langer te kunnen genieten van de installatie.
Mijn laptopje is zeker geen snelheidsmonster (is die ook nooit voor gekocht), maar in word is die soms al wat trager dan die eerder was, en omdat ik meer multitask is meer geheugen sowieso interessant.
Ik heb:
HP Compaq CQ62 - a10SD
- AMD V120 2,2ghz singlecore
- 2GB geheugen
- 7200 RPM 250 GB schijf
Van HP kan er maximaal 8GB in. Om dat ik niet verwacht 4GB vol te krijgen wil ik er daarom maar 4GB in doen. In de laptop zit nu in 1 van de 2 slots dit (CPU-Z uitdraai)
Wat raden jullie mij aan?
- Naast dit stripje nog een stripje 2GB Kingston ValueRAM?
- 2x 2GB Kingston ValueRAM (is sneller beter in dit geval)?
- Stripje 4GB Kingston ValueRAM
Ik zit al een tijdje niet meer in de AMD's en ubarhaupt niet in de computers dus. Eerder was het nogal een probleem als je 2 merken mixte dus. Heeft Dual Channel ook nog voordelen bij AMD?
Mijn laptopje is zeker geen snelheidsmonster (is die ook nooit voor gekocht), maar in word is die soms al wat trager dan die eerder was, en omdat ik meer multitask is meer geheugen sowieso interessant.
Ik heb:
HP Compaq CQ62 - a10SD
- AMD V120 2,2ghz singlecore
- 2GB geheugen
- 7200 RPM 250 GB schijf
Van HP kan er maximaal 8GB in. Om dat ik niet verwacht 4GB vol te krijgen wil ik er daarom maar 4GB in doen. In de laptop zit nu in 1 van de 2 slots dit (CPU-Z uitdraai)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| DIMM # 1 SMBus address 0x51 Memory type DDR3 Module format SO-DIMM Manufacturer (ID) Samsung (CE00000000000000) Size 2048 MBytes Max bandwidth PC3-10700 (667 MHz) Part number M471B5673FH0-CH9 |
Wat raden jullie mij aan?
- Naast dit stripje nog een stripje 2GB Kingston ValueRAM?
- 2x 2GB Kingston ValueRAM (is sneller beter in dit geval)?
- Stripje 4GB Kingston ValueRAM
Ik zit al een tijdje niet meer in de AMD's en ubarhaupt niet in de computers dus. Eerder was het nogal een probleem als je 2 merken mixte dus. Heeft Dual Channel ook nog voordelen bij AMD?