Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dedicated server(s) voor website -> Welke hostingprovider

Pagina: 1
Acties:

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Beste allen,

Ik ben momenteel bezig een website te bouwen waarmee ik hoop grote aantallen bezoekers te trekken.
Ik draai momenteel op een klein hostingpakketje omdat het ontwikkelen nog geen dedicated server vereist.
Maar zodra het begint te lopen, zal ik hierop over willen gaan.

Echter ben ik nu dus op zoek naar een hostingprovider die daarin mij het beste kan aanbieden. Dat houdt in dat de kosten/kwaliteit verhouding top dient te zijn.

Mijn eisen zijn:

- Geen lange loadtijden, dus bij het aanroepen van een pagina moet deze direct getoond worden, ondanks misschien wel 300.000 aanroepen
- Dataverkeer moet geen issue zijn
- Genoeg webspace omdat bezoekers plaatjes kunnen uploaden op de website

Hebben jullie tips voor goede hostingproviders op dit gebied?

Ik hoor graag van jullie!

Gr,

Stefan

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:22
Meten = weten. Je zet nu 3 relatieve eisen neer waar we vrij weinig mee kunnen. Punt 2 en 3 zijn met verwachte bezoekersaantallen heel makkelijk te berekenen. Punt 1 is wat moeilijker maar ook nog wel te doen.

• uashy
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-05 17:44
Hoe realistisch is die 300.000 bezoekers? Is dat wat je verwacht verdeeld over een dag, of een aantal dat je op elk willekeurig moment wilt kunnen verwerken? Als je werkelijk die aantallen verwacht, dan zou ik je adviseren om een dedicated server bij een partij als Hetzner te nemen (bijv. categorie rootserver: http://www.hetzner.de/hosting/produktmatrix/rootserver-produktmatrix-ex).

Kost wel iets, maar alleen al gezien het aantal bezoekers en het feit dat dataverkeer geen issue mag zijn, misschien wel een optie voor je.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:08
Hetzner is op zich wel cheap, maar het is allemaal desktop-class hardware. Voor Archlinux hebben we daar ook een bak om onze pakketjes op te bouwen, die bak heeft de meest vage problemen, wat zeer waarschijnlijk voortkomt uit het gebruik van desktop-class hardware zonder ECC.

• Bastiaan V
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

Bastiaan V

Tux's lil' helper

_JGC_ schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 15:43:
Hetzner is op zich wel cheap, maar het is allemaal desktop-class hardware. Voor Archlinux hebben we daar ook een bak om onze pakketjes op te bouwen, die bak heeft de meest vage problemen, wat zeer waarschijnlijk voortkomt uit het gebruik van desktop-class hardware zonder ECC.
Wat voor problemen ondervind je doordat er geen ECC gebruikt wordt? Kan je concrete voorbeelden even ?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:08
Je neemt daar servers af met gigantische hoeveelheden geheugen erin (16 tot 32GB is niet ongewoon), vervolgens draaien die bakken gewoon 24/7 door terwijl de hardware daar niet op gemaakt is. Als er vervolgens 1 bitje in het geheugen omvalt door het een en ander, en dat is met 16 of 32GB helemaal niet raar, dan is er niks wat dat kan fixen, en daardoor krijg je dus de meest vage crashes of datacorruptie.

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb nu van versio een aanbieding gekregen voor de Sandy1

http://www.versio.nl/dedicatedservers.php

is dit in jullie oogpunt duur? er komt nog 40 euro extra bij als ik directadmin geinstalleerd wil zien.
Pagina: 1