Het wordt tijd om es in dit onderdeel van het forum ook een topic te plaatsen
. Ik mag een videoberwerkings-PC samenstellen voor een vriend van me. Er zal vooral met Adobe Premiere gewerkt worden.
Ik heb het volgende systeem samengesteld en had graag geweten wat er aan verbeterd kan worden zonder al te veel af te wijken van de huidige totaalprijs (die sowieso utopisch is, aangezien de laagste prijzen die de Pricewatch hanteert steeds bij andere winkels zitten).
Het systeem ziet eruit als volgt:
Mijn vragen:
- Is het de moeite om een i7 te nemen in plaats van een i5? Blijf ik, gezien de verhoogde temperaturen van de Ivy Bridge-modellen, misschien beter bij een Sandy Bridge?
- Is 32 GB RAM overkill (kwijlen is het zeker
) of zal 16 GB ook al ruim voldoende zijn? Ik neem aan dat de resolutie van de te bewerken beelden hier een rol speelt, maar ik ken die (nog) niet.
- Adobe CS6 ondersteunt hardwareversnelling via de GPU voor bepaalde taken, is de GTX 670 daar een goed model voor? Ik heb begrepen dat de nieuwe nVidia-modellen iets zuiniger (en stiller) zijn dan de AMD-tegenhangers. Heb geen ideologische voorkeur
.
- Is de voeding voldoende? Het systeem zal waarschijnlijk niet worden uitgebreid (heel misschien een extra schijf).
- Is de SSD voldoende voor Windows 7 + Adobe CS6 en nog wat andere programma's? Zou een 128 GB-versie hier ook voldoen? Ik vrees dat een 128 GB model snel krap wordt?
Edit: systeem aangepast op basis van opmerkingen.
Ik heb het volgende systeem samengesteld en had graag geweten wat er aan verbeterd kan worden zonder al te veel af te wijken van de huidige totaalprijs (die sowieso utopisch is, aangezien de laagste prijzen die de Pricewatch hanteert steeds bij andere winkels zitten).
Het systeem ziet eruit als volgt:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Point of View GeForce GTX570 | € 336,90 | € 336,90 |
1 | Antec Performance One Mini P180 (Zwart) | € 94,95 | € 94,95 |
1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 31,55 | € 31,55 |
1 | Intel Core i5 3550 Boxed | € 182,95 | € 182,95 |
1 | Seasonic S12II-Bronze 430W | € 54,99 | € 54,99 |
1 | Samsung 830 series 256GB | € 199,- | € 199,- |
1 | Corsair XMS3 CMX32GX3M4A1600C11 | € 208,90 | € 208,90 |
1 | MSI H77MA-G43 | € 78,44 | € 78,44 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.187,68 |
Mijn vragen:
- Is het de moeite om een i7 te nemen in plaats van een i5? Blijf ik, gezien de verhoogde temperaturen van de Ivy Bridge-modellen, misschien beter bij een Sandy Bridge?
- Is 32 GB RAM overkill (kwijlen is het zeker
- Adobe CS6 ondersteunt hardwareversnelling via de GPU voor bepaalde taken, is de GTX 670 daar een goed model voor? Ik heb begrepen dat de nieuwe nVidia-modellen iets zuiniger (en stiller) zijn dan de AMD-tegenhangers. Heb geen ideologische voorkeur
- Is de voeding voldoende? Het systeem zal waarschijnlijk niet worden uitgebreid (heel misschien een extra schijf).
- Is de SSD voldoende voor Windows 7 + Adobe CS6 en nog wat andere programma's? Zou een 128 GB-versie hier ook voldoen? Ik vrees dat een 128 GB model snel krap wordt?
Edit: systeem aangepast op basis van opmerkingen.
[ Voor 8% gewijzigd door Borromini op 15-06-2012 22:27 ]
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje