Coax Hirschmann FEKAB 759 op maat?

Pagina: 1
Acties:

• Pabz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-12-2025
Beste Tweakers,

Ik weet niet zeker of ik dit topic hier moet plaatsen of in de TV topic. Het is natuurlijk een soort van HIFI :P .

Ik ben alle bekabeling in huis aan het vervangen mede door een nieuwe TV-aanbieder en omdat de TV verplaatst wordt. Ik wil de zaken graag netjes afwerken.
De afstand van het Abonnee Overname Punt (AOP) tot de TV is ongeveer 5-6 meter (ik moet het nog precies nameten). Voor zover ik kan vinden kan je Hirschmann FEKAB 759 niet op maat krijgen, maar alleen 1.5, 3, 5 of 10 meter. Ik ben bang dat 5 net te kort is en 10 veelste lang.

Weet iemand of je dit wel op maat kan krijgen of gaat dat ten koste van de kwaliteit? Is het anders een idee om een installatiekabel (Hirschmann Koka 799, coax 9) op maat neer te leggen naar een extra wandcontactdoos bij de TV en dan een kort kabeltje te nemen?

Alvast bedankt!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Die f-connectors kun je toch gewoon netjes zelf aan de kabel maken, koppelstuk er tussen, wandgootje plaatsen met een doos erop en klaar.

http://www.protips.nl/kab...-f-connectoren-aansluiten

+

Afbeeldingslocatie: http://d028333-s06.bytecdn.nl/media/catalog/product/cache/1/image/300x/e882461031c08ce97eb1eec3f33f2566/k/v/kvfc01.jpg

:)

[ Voor 45% gewijzigd door max op 15-06-2012 12:11 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:22

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Of idd losse kabel pakken, en zelf de connectoren erop schroeven. Alles op maat, wel zo netjes.

Wise enough to play the fool

• Pabz
@Teacher: Kan je op die Koka 799 gewone connectoren plaatsen? Op de meeste fora wordt namelijk geadviseerd om van wandcontactdoos dan wel AOP naar de TV/mediabox een FEKAB kabel te nemen.

@max: Ik dacht dat de f-connector alleen voor installatie doeleinden is en niet voor directe aansluiting op je TV/mediabox. Past trouwens ook niet :-)

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:36
Pabz schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 12:24:
@Teacher: Kan je op die Koka 799 gewone connectoren plaatsen? Op de meeste fora wordt namelijk geadviseerd om van wandcontactdoos dan wel AOP naar de TV/mediabox een FEKAB kabel te nemen.

@max: Ik dacht dat de f-connector alleen voor installatie doeleinden is en niet voor directe aansluiting op je TV/mediabox. Past trouwens ook niet :-)
Op mijn AOP gaan gewoon F-connectors hoor..

Maar goed, ik heb vorig jaar ook alle kabels vervangen van meterkast/AOP naar woonkamer en 2 slaapkamers door Koka 799 omdat vorige bewoners met de oude coax hadden zitten prutsen. Nee je kunt een coaxkabel niet splitten door hem zomaar ergens door te knippen en er een extra kabel bij aan te knopen (ja, echt letterlijk knopen, dus zonder splitter oid) :( :F

Ik zou in jouw geval ook lekker Koka 799 van rol af kopen met de bijbehorende connectors en een doosje voor aan de muur. Vanaf de wanddoos kun je dan een kant en klaar kabeltje naar je TV/Mediabox trekken.

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Pabz schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 12:24:
Ja, dat kan.
Ik bedoelde ook eigenlijk dat je je hele AOP dan verplaatst naar het punt verderop. Groene kabel kun je ook een f-connector op draaien en dmv zo'n koppelstuk met de nieuwe koka verbinden. Koka monteer je dan in je nieuwe AOP wanddoos af.

:)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:12

DjVe

Hatsaflats!

Op Koka799 kunnen gewone Hirschman antennekopjes en 7mm f-connectoren

• Pabz
@ InZane: lol :-).

Dank voor alle reacties. Nog 1 vraagje? Ip mag je niet aan het AOP sleutelen. UPC komt volgende week langs om het AOP te vervangen aangezien deze 20 jaar oud is en niet geschikt is voor triple play. Verlengen zij ook je AOP of moet je gewoon zelf het kastje afkoppelen, f-connector en dan verplaatsen?
Anders maar even kijken of ik op de AOP net zoals InZane een f-connector aan kan sluiten.
Pagina: 1