High end systeem op basis van BBG met vragen

Pagina: 1
Acties:

• Thabone
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-02-2021
•Wat wil je doen met je nieuwe systeem? - Gamen, surfen, downloaden, het bewaren van video en foto's
•Wat mag het systeem gaan kosten? - Met scherm 1500-1600 euro
•Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model. - Ja mijn muis ;)
•Wat denk je allemaal nodig te hebben? - Zie link naar mijn wenslijst. Hoe kopieer je dit in een topic?
•Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom? Ik heb me lasten vertellen dat Crossfire problemen geeft en dat Asrock als merk goedkoop is en daarom bjiv MSI
•Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.) - Nee nog niet

Beste Tweakers. Hier onder een link naar mij wenslijst.

wenslijst: dennie

Mijn vragen zijn:
Is de kast te klein? De BBG geeft altijd een 500R aan.
Kan de 500watt voeding het wel aan?

Verder vind ik het wel ok moet ik zeggen.
De SSD schijf leg ik extra geld bij zodat ik naar 256GB kan.
Het scherm lijkt mij goed prijs/kwaliteit. 120hz voor het gamen ;) Leuke specs en goede reacties op gevonden.

Alvast bedankt!

AMD Athlon 3200,Nvidia 7800GS AGP,1024mb 400mhz, WinXP

• Thabone
:( Geen antwoorden. Jammer, Ik wil het riico niet lopen dat ik de verkeerde spullen koop.

• Stefan1987
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:49
Als je niet van plan bent in de toekomst SLI te gaan draaien met je videokaart, is je voeding genoeg. De 300r is groot genoeg, maar voor netjes kabels wegwerken wel krap. Hij heeft ook geen 2,5" bracket voor een cardreader, die zal je dus los moeten kopen mocht je dit willen.
Ik snap je opmerking over crossfire ook niet. Je koopt maar 1 videokaart, dus wat maakt dat dan uit? Je moederbord ondersteunt in ieder geval ook SLI, dus dat is goed.
Verder koop je de 3570k. Een prima CPU, maar wil je ook gaan overclocken? Anders kan je beter 30 euro besparen en voor de 3550 gaan. Die draait maar 100 mhz lager. Mocht je wel willen OC, denk er dan aan dat je een andere koeler koopt.
Succes

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ik zie dat de crucial 256GB nog maar 170,- kost bij alternate. Mocht je het daar kopen, dan is het een prima keuze. Mocht je het ergens anders kopen (waar hij ~200,- kost) dan kun je beter voor een samsung-SSD gaan.

Voor SLI met deze videokaart: dat kan net, maar heb je weinig ruimte voor bijvoorbeeld een overclock (en je zult verloopstekkertjes moeten gebruiken, want deze voeding heeft niet genoeg PCIe-stekkertjes, maar dat is geen ramp). Ik zou dan een iets krachtigere voeding nemen, vanaf 550W.

Oh, en een wenslijst naar een topic kopiëren kan met de optie "genereer RML" onderaan de wenslijst.

[ Voor 9% gewijzigd door bwerg op 16-06-2012 11:32 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Thabone
Bedankt voor de reacties.

Hierkan ik absoluut iets mee. Goed weekend