Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jintek
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-06 13:47

Jintek

That one nub.

Topicstarter
Beste medetweakers.

Ik heb sinds een tijdje al dit mobo -ASRock EX4 gen 3- in mijn kast hangen en werkt prima m.u.v. dat het signaal van de microfoon wat ruis bevatte zo nu en dan (an sich geen ramp, gaf slechte kwaliteit de schuld).
Van de week een wat duurdere headset gehaald (roccat Kave met 5.1) en nu is de ruis ook op het audio signaal (heb dit ook getest met oude headset daar was het nu ook) en dit is bloed irritant want zelfs op het desktop is er dat lichte ruis geluid op de achtergrond wat begint zodra windows oplaadt.

Ik heb al gekeken naar de aansluitingen maar die zijn verders niet vuil of beschadigd, de kabels lopen niet langs -veel- stroomkabels, of in elk geval niet meer dan eerst.
Headset op een ander systeem geprobeerd (werkt foutloos, dus niet de headset).
Drivers van ASRock -Realtek- gedownload en geupdate, ook niks.
Gecontroleerd of de Realtek driver uberhaupt op 5.1 stondt (ook allemaal goed).
Na mijn weten lopen er ook geen kabels in de kast langs de componenten gezien deze achter de backplate zitten.

Kreeg via google het advies om C1E (?) in de OC settings te disabelen in de bios en om power modus op saving te zetten, dit maakte het ruis zachter maar nog steeds hoorbaar.

Ik meen dus dat het in de software ergens zit maar ik heb geen flauw benul waar te zoeken, enig advies/tips is dus welkom.

Inventaris van de pc:
inventaris: Big Black and Heavy

It ain't broken till the fat lady sits on it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommes112
  • Laatst online: 03-07 22:41
Dan de vraag: Gebruik je geaarde stopcontacten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jintek

Jintek

That one nub.

Topicstarter
tommes112 schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 12:44:
Dan de vraag: Gebruik je geaarde stopcontacten?
Neen dat is niet bij ons (best wat ouder huis).
Zou dat kunnen uitmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommes112
Excuus voor de late reactie. Maar geaard of ongeaard maakt zeker wat uit. Heb je ergens een geaard stopcontact in huis waar je het eventueel zou kunnen testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jintek

Jintek

That one nub.

Topicstarter
tommes112 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 18:03:
Excuus voor de late reactie. Maar geaard of ongeaard maakt zeker wat uit. Heb je ergens een geaard stopcontact in huis waar je het eventueel zou kunnen testen?
Ja, heb dit gisteren geprobeerd en het geluid was bijna helemaal weg, hierna er nog eens op dood gegoogled en het is waarschijnlijk een ground loop dus ik ga kijken wat dit kan veroorzaken in mijn kast.

toch bedankt voor de assistentie dusver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommes112
Er er bestaat volgens mij een oplossing om je PC te gronden via je de verwarmingsbuis (correct me if i'm wrong).
Google er maar eens op ;) Succes verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:56
tommes112 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 18:47:
Er er bestaat volgens mij een oplossing om je PC te gronden via je de verwarmingsbuis (correct me if i'm wrong).
Google er maar eens op ;) Succes verder!
Dit moet je echt werkelijk nooit maar dan ook nooit doen!!!! Dat is erg gevaarlijk.. Om het wel op te lossen moet je even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:30

ViezeVis

Sample Text

Aan de verwarming.. juist. Zo gevaarlijk als maar kan. Je moet wellicht een geaarde stopcontact nemen.

Bron: http://forum.fok.nl/topic/992024

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Schakel alle inputs eens uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommes112
ViezeVis schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 22:57:
Aan de verwarming.. juist. Zo gevaarlijk als maar kan. Je moet wellicht een geaarde stopcontact nemen.

Bron: http://forum.fok.nl/topic/992024
Ik had het ooit ergens gelezen. En toen bedacht ik me vanochtend opeens waarom je dat in hemelsnaam zou doen 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
9/10 zit het probleem in de analoge uitgangen die dichtbij de grafische kaart lopen. Als je grafische kaart belast wordt, dan veroorzaakt die storing op de analoge uitgangen. Dit is bij veel moederborden zo helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jintek

Jintek

That one nub.

Topicstarter
Best lui, ik heb de pc intussen op een ander stopcontact aangesloten die wel geaard was en het geruis was verdwenen, nu kan ik van de 'stilte' genieten wanneer er geen audio door mijn headset gepompt wordt.

Vriendelijke dank voor de hulp.

Pagina: 1