Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hee allen,

Gister ben ik aan de slag gegaan met het in elkaar zetten van een nieuwe computer, echter bleek hij na ongeveer 5 a 10 seconden draaien uit te gaan zonder beeld te hebben gegeven en zonder piepjes van het moederbord.

Ik heb daarom alle niet benodigde onderdelen verwijderd en heb daardoor een opstelling met puur het moederbord, cpu, geheugen en 1 lege hd. Zonder geheugen geeft het moederbord wel piepjes.

Ik heb al een andere voeding veprobeerd met deze opstelling, maar dat geeft hetzelfde effect.

Het gaat om de volgende onderdelen:

Be Quiet! Pure Power L7 430W
Gigabyte GA-H67MA-USB3-B3
Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9B Low Profile Blue
Intel Core I5-3550/3.30GHz 6MB LGA 1155 Box

Het lijkt erop of het direct bij aanschaf een defect moederbord betreft, iemand een andere mening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Kan ook slecht geheugen zijn, of geheugen wat niet werkt met het moederbord.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarno
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-09 20:12
Sluiting tussen je mainboard en je kast.
Heb je afstandsbusjes gebruikt?
Haal je mainboard is uit de kast, leg deze op de shielded bag en probeer dan eens op te starten?
Als hij het dan wel doet moet je afstandsbusjes aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroodjeKoffie
  • Laatst online: 27-07 23:21
Even de koelpasta opnieuw toepassen? Lijkt me sterk dat hij in zo'n korte tijd te heet wordt, maar je weet maar nooit =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyharry
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-03 12:31
Yarno schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 10:04:
Haal je mainboard is uit de kast, leg deze op de shielded bag en probeer dan eens op te starten?
Niet doen dit kan sluiting geven.

Gebruik bovenkant van de doos waar het bord in zat.

[ Voor 8% gewijzigd door Dirtyharry op 15-06-2012 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DDR3 geheugen is toch gewoon DDR3 geheugen? Het is wel 1600 mhz geheugen, maar dat zou hij auto moeten downscalen naar 1333 mhz dacht ik.

Afstandbuisjez zijn idd gewoon gebruikt, ik ga hem er nog wel even uit halen maar dat lijkt mij weinig uitkomst te bieden

Verder heb ik de cpu ook al eens herbevestigd en is hij goed bestreken met koelpasta standaard uit de boxed koeler.

Echt raar dit, laatste keer dat ik aan gigabyte begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroodjeKoffie
  • Laatst online: 27-07 23:21
Zonder geheugen geeft hij piepjes zei je, blijft hij ook aan dan? Of gaat hij alsnog uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meximus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
ik denk dat het je geheugen is daar ik aanneem het een set is gewoon met 1 module tegelijk testen in meerdere sloten en de hdd ook niet aansluiten.

Who the fuck is general failure and why the hell is he reading my disk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zonder geheugen slaat hij na ongeveer 10 seconden ook af. Ik denk dus dat ik gewoon een nieuw moederbord moet halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-07 15:35

Strikie

Athletics

Weet je zeker dat je koeler goed bevestigd is?

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jep heb deze samen met processor 2 maal gecontroleerd en koeler is kruislings bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:05

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 10:13:
DDR3 geheugen is toch gewoon DDR3 geheugen? Het is wel 1600 mhz geheugen, maar dat zou hij auto moeten downscalen naar 1333 mhz dacht ik.
Dit is niet helemaal waar. Kijk voor de zekerheid of er op de site van je moederbordfabrikant een Memory Support List bestaat, en of jouw geheugen daar op staat. Als het er niet op staat wil het niet zeggen dat het niet werkt (kan ook ongetest zijn), maar die mogelijkheid zit er wel in.

Verder kan je nog in de handleiding van je moederbord kijken wat de piepjes betekenen, zodat je er achter kan komen waar je moet zoeken. Nu al je moederbord afschieten omdat er iets niet werkt is wat kort door de bocht.

Loop voor de zekerheid de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter even door, dan weet je al veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een overbodige vraag maar heb je al een Ivy Bridge bios in je moederbord? Volgens deze link: http://www.gigabyte.co.nl...pport-popup.aspx?pid=3806 support je moederbord je processor pas vanaf bios F6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebbie2006
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-09 01:47
Best kans dat je bios je CPU niet ondersteund zonder de nieuwste bios update. Dat kan je misschien checken via de manual of via de website van gigabyte.
Pagina: 1