Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• martinx76
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 29-10 23:50
Afgelopen dinsdag stom ongeluk. Ik sloeg de autodeur dicht terwijl precies op dat moment mijn telefoon uit mijn zak viel.
Zit mijn telefoon precies tussen de deur en de deur post. Over de onderkant een gigantische barst en telefoon iets krom. Ik heb even wat minder nette woorden gebruikt.

Bij een telefoonzaakje konden ze het scherm vervangen en het achterframe ook, de printplaat was net niet geraakt. Ik helemaal happy, alles werkte weer.

Nu merk ik echter dat ik binnenshuis geen GSM bereik heb en dat de WIFI verbinding dramatisch verslechterd is. Ook merk ik buiten als ik in een gebied kom waar de dekking wat minder is, dan valt mijn GSM verbinding weg.
Ik heb al zitten zoeken of ik dit op kan lossen, maar op mijn google/GoT searches, manuals, site van samsung zelf staat geen informatie waar ik mee verder kom.

Mijn vraag is of iemand hier ervaring mee heeft, kan ik hier iets aan doen of wordt het een ander toestel aanschaffen?

[Voor 2% gewijzigd door martinx76 op 15-06-2012 08:54. Reden: typo]

Tuurlijk: waar een wil is, is een weg. Maar op de mijne zijn altijd wegwerkzaamheden.

• Prulleman
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 17:19
Misschien zit er een connectortje tussen de antenne en de printplaat niet helemaal goed, of dit is zodanig beschadigt dat er iets vervangen moet worden.. Kortom, je toestel moet open, kabels en connectors aandrukken en weer testen..

Strava

• martinx76
thnx, ga ik proberen, moet ik eerst ff het goede gereedschap scoren want nu krijg ik hem zelf niet eens open.

Ik hoop dat dit het probleem is en dat niet de antenne module naar zijn grootje is.
Ik post wel ff wat de uitkomst is.

Tuurlijk: waar een wil is, is een weg. Maar op de mijne zijn altijd wegwerkzaamheden.

• CherandarGuard
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 04:16
Tja, de kans is natuurlijk aanwezig dat de antenne zelf stuk is. Dat soort spul is nu eenmaal wat kwetsbaar.
Wel ontzettende pech gehad ja, als je het er om zou doen zou het je niet lukken.

• martinx76
Nee inderdaad, de eerste reactie van mijn zoon van 11 was: "Hoe groot is die kans nou"
99 van de 100 keer valt hij natuurlijk gewoon in de auto, met een beetje pech buiten op de straat, maar dat ik dit voor elkaar kreeg was wel erg knap.
Telefoon zag er uitaard niet zo knap meer uit daarna.

Ga es een mini-kruiskop schroevedraaier scoren.

• martinx76
Update voor de toekomst.
Terug geweest naar GSM shop waar ze hem gerepareerd hadden.
Ik gaf aan dat het bereik waardeloos was en wat me ook opgevallen was dat er geen geluid meer uit mijn telefoon kwam. Bellen ging prima, maar bijv notificaties en spelletjes gaven geen geluid.
Binnen een uur opgelost, de speaker onderin de telefoon was niet (of niet goed) gemonteerd. Daardoor maakt de onderste printplaat geen contact (want dat loopt via de kabel van de speaker) en werkt de antenne niet goed.
Hij werkt weer helemaal prima.

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True