Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sytrusze
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-04 14:20
Beste leden,

een maat van mij heeft een Sony Vaio VPCEJ2L1E. Hij wilt graag een software hebben voor zijn interne webcam en hij beweert geen CD-tje te hebben gekregen bij aankoop. Ik heb even op de website van Sony gekeken aan de hand van de productnaam maar er kunnen geen drivers voor de Sony Vaio VPCEJ2L1E gevonden worden volgens de website. Ik heb nog eens gegoogled naar drivers van de laptop maar daar kwam ook weinig van terecht. Ik heb toen Everest van Lavalys gedownload in de hoop dat deze mij meer informatie over de interne webcam zou kunnen tonen waardoor ik drivers/software voor de webcam zelf zou kunnen downloaden, maar ik kan in everest geen info over de webcam vinden. Weet iemand waar ik deze informatie zou kunnen vinden?

De laptop draait op Windows 7 (64bit) en is 5 maanden oud.

Alvast bedankt,

Gr. Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB113
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

MB113

Netwerken is net werken.

Voor software en handleidingen van Sony moet je de laptop bij hen registreren, en dan bij my sony kun je als het goed is de drivers downloaden.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie je unknown devices in Windows Apparaatbeheer? Zie je de cam als je in Aparaatbeheer 'verborgen apparaten weergeven' aanzet? Krijgt hij de webcam helemaal niet aan de gang met een programma als Messenger? Het zou heel goed kunnen dat de webcam al in windows ingebakken drivers gebruikt en er dus geen apart stuurprogramma nodig is. Eventuele Recovery dvd'tjes kunnen gemaakt worden in de utility Vaio Care. Ik denk dat dat niet nodig is om de webcam weer aan de gang te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 12:13
Open apparaatbeheer van Windows zelf, staat de webcam daar als webcam apparaat aangegeven ? Zo ja dan zou het apparaat gewoon moeten werken. Check anders eens het hardware ID en/of device ID van het apparaat (te vinden in apparaatbeheer) en gooi de resultaten hier doorheen.