Blauwe knipperende puntjes (vreemd probleem)

Pagina: 1
Acties:

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Ik heb sinds gisteren een nieuwe monitor, een: pricewatch: Samsung Syncmaster S22A200B.

De monitor is op de volgende laptop aangesloten: pricewatch: HP G62-460SD.

Tussen de monitor en laptop zit een HDMI naar DVI kabel.

Probleem:

Bij het spelen van spellen zijn er soms tientallen blauwe knipperende puntjes zichtbaar, draai ik in het spel (CS) met mijn muis de andere kant op, dan zijn de puntjes op een andere plek te zien of helemaal verdwenen.

Ook bij grafische niet zware taken zijn soms blauwe knipperende puntjes zichtbaar, zoals bij een bepaalde standaard Windows 7 achtergrond.

Bij een fullscreen screenshot zijn de blauwe knipperende puntjes ook zichtbaar, zoom ik in, dan worden de puntjes niet groter. Verschuif ik de screenshot, dan verdwijnen de puntjes of worden deze op andere plekken zichtbaar.

De blauwe puntjes zijn niet zichtbaar als ik de screenshot op een andere computer (en monitor) bekijken. De blauwe puntjes zijn ook niet zichtbaar op het scherm van de laptop zelf (als ik omschakel).

Wanneer ik de HDMI kabel uit mijn laptop trek en deze weer terug stop, dan krijg ik heel even een beeld vol blauwe puntjes, even later een zwart scherm en daarna een scherm zonder irritante blauwe puntjes. Een tijdje later begint alles weer van voor af aan..

Herkent iemand dit probleem?

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-02 15:39

Fordox

00101010

probeer je scherm eens op een ander apparaat en test je laptop op een andere scherm. pak desnoods ook een andere kabel.
alles uitsluiten dus :)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.