Toon posts:

whistler FTP:up win98 FTP:down :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey!

ik zit hier met een groot probleem. Ik wil/heb een FTP-servertje. Ik gebruik hiervoor G6 FTP server. Zoals de titel al verklapt zit ik met een probleem. Als ik boot met whistler doet alles, hiermee bedoel ik dat de bezoekers gewoon bij me in kunnen loggen. Zodra ik boot met win98 en ik zet de FTP-server aan kan niemand bij me inloggen (behalve mezelf dan... maar wat heb je daar aan?! |:( ) ik denk adt ik wel al weet wat het probleem is. Bij whistler zegt ie nml
(datum)(tijd)- FTP Server On-line : IP(s) (m'n internet ip), on port (port).
Bij win 98 zegt ie:
(datum)(tijd)- FTP Server On-line : IP(s) (M'N NETWERK IP)(m'n internet ip), on port (port)

ik denk persoonlijk dat dat het probleem is

Is dit ook het probleem en HOE kan je het verhelpen. Of is het wellicht anders???

WIE HELPT ME UIT DE BRAND!!!

Verwijderd

internet routing uitzetten?
of in je settings je andere ip default maken?
hij pakt je netwerk ip denk ik.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Ik draai ook G6 onder win98 en bij draait ook standaard op het interne en externe netwerk...dit geeft echter geen problemen omdat de win98 machine tevens de server van mijn gesharede Internet verbinding is.
Ik kan dus op 2 IP adressen inloggen en als ik dat niet zou willen dan kan je dat in G6 uitzetten onder "HomeIP's".

Ik begrijp aan jouw verhaal dat jij dus ook op een LAN zit, maar ik weet niet of jouw pc de server of de client is.

Ook

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
ik ben de host...

edit: en ik heb bij home ip's alleen mijn home-IP geselecteert...

Verwijderd

Heb je toevallig niet allebei de FTPservers op dezelfde poort draaien?
Sommige mensen vergeten dat ook wel es!

Probeer anders es van je Whislter in te loggen op die Win98 met het netwerkIP en daarna met internet IP.

Gebruik je toevallig ook een routprogramma/os? Zoals Sygate, WinRoute of FreeBSD ? En weet je zeker dat je alle poorten GOED laat forwarden?

Verwijderd

Topicstarter
" Heb je toevallig niet allebei de FTPservers op dezelfde poort draaien? " <-- je kan niet win98 en whistler tegelijk draaien, dus je moet rebooten. Ik gebruik dus win98 en ik ben de server. Ik gebruik wel om internet te delen all aboard...maar niet onder whistler... kan dat het meschien wezen :?
Pagina: 1