Eerste systeem in elkaar zetten.

Pagina: 1
Acties:

• StephanVE
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13:10
Hallo beste mede-tweakers,

Na lang te lurken op de forums heb ik toch eindelijk het besluit genomen om mijn eerste post voor advies te plaatsen.
Ik ben op het punt gekomen om mijn eigen systeem te bouwen en dit zal mijn eerste keer worden. Gelukkig heb ik een goede vriend die al vaker zelf een computer zelf in elkaar heeft gezet dus die kan ik altijd om hulp vragen als ik daar straks vast mee kom te zitten. Maar ik denk niet dat dit zal gebeuren.

Ik zal even kort uitleggen waar ik dit systeem voor zal gaan gebruiken. Ik zal af en toe wel een spelletje spelen, Diablo 3 staat op de agenda, Counterstrike GO zal als hij uit komt hoogstwaarschijnlijk gespeeld gaan worden en ook Civelasation games vind ik leuk om te doen.
Ook zal ik regelmatig photoshoppen, en zal ik VM Ware’s draaien omdat ik in september begin aan mijn ICT opleiding. Ik ga ook beginnen met webdesign weer op te pakken en dat zijn eigenlijk alle dingen die ik ga doen op deze computer lostaande van het algemene surfen, mailen en word/exel gebruik.

Het volgende systeem heb ik dankzij de BBG en wat passen en meten inelkaar gezet.

#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda ST2000DM001, 2TB€ 99,50€ 99,50
1Dell Ultrasharp U2412M€ 240,95€ 240,95
1Corsair Carbide 500R Black€ 93,95€ 93,95
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 31,55€ 31,55
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 206,-€ 206,-
1MSI R7850 Twin Frozr 2GD5/OC€ 224,01€ 224,01
1Corsair Enthusiast TX650 V2€ 76,-€ 76,-
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 106,06€ 106,06
1Corsair Vengeance CMZ16GX3M2A1600C10€ 112,60€ 112,60
1Asrock Z77 Extreme4€ 126,85€ 126,85
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.317,47

Even een korte uitleg waarom ik deze onderdelen heb gekozen.
De hardeschijf spreek voor zich neem ik aan, deze zal gebruikt worden als opslag schijf. Weet eigenlijk niet wat ik verder hier over moet zeggen.

Het scherm, Dell Ultrasharp U2412M is een goed scherm, Kid Jansen heeft hier ook een mooie review voor geplaatst en het is natuurlijk een IPS scherm. Dit zal een betere kijkhoek geven als een TN scherm. Ook heeft het een 1920*1200 resolutie wat toch net wat meer werkruimte geeft.

De kast heb ik overgenomen uit BBG, dus zal wel snor zitten.

Processorkoeling ook overgenomen uit BBG.

De processor is de nieuwe Ivy Bridge generatie, i7 leek me onnodig omdat ik toch geen programma’s zal gaan gebruiken die HT zal gaan gebruiken. Daarom leek de i5 3570K mij een goede keuze. De k versie heb ik gekozen omdat ik in de toekomst nog wel zal gaan overklokken.

De videokaart heb ik gekozen aan de hand van de beste prijs kwaliteit verhouding. Ik zal geen BF op ultra gaan spelen maar ik wil graag wel Diablo 3 op max settings kunnen draaien. Met deze videokaart zal het als het goed is geen probleem zijn. Ook kan ik altijd als mijn gaming needs zullen toenemen altijd een extra 7850 erbij kunnen prikken.

Als voeding heb ik gekozen voor de Corsair Enthusiast TX650. Ik zat zelf al een beetje te twijfelen of ik niet beter een 550W kan pakken maar omdat ik als het goed gaat mijn i5 nog zal overklokken en ook mijn videokaart en misschien nog wel een 2e videokaart er bij prik in de toekomst leek 650W mij toch een betere keuze. Als ik hier ongelijk heb zou ik dat graag willen weten.

Dan heb ik nog een SSD genomen, een Crucial M4 128GB. Ik zat nog te twijfelen tussen een M4 of een Samsung maar mijn keuze is toch op de M4 gevallen omdat ik daar wat meer vertrouwen in heb. Vraag mij niet waarom maar dat is puur een gevoel.

Als RAM heb ik Corsair Vengeance genomen, 16 gig maar gepakt omdat ik ook ga Photoshoppen en VM Ware’s draaien. Hierbij heb ik 1600 mhz versie gepakt omdat de prijs al niet veel verschilt met de 1333 versie.

Als mobo heb ik de Asrock Z77 Extreme gepakt. Lijkt mij dat hier gewoon alles op past en had een artiekel gelezen waar in stond dat dit een degelijk moederbord was.

Nu heb ik nog een kleine vraag past alles nu ook daadwerkelijk in elkaar. Normaal zou ik mijn vriend vragen maar die is op vakantie en die kan mij hierbij dus niet bij helpen. En ik heb geen zin om straks toch nog met een systeem te zitten die niet goed in elkaar past omdat ik ergens overheen heb gelezen.

Ook staat bij de specs van de mobo dat ik nog een extra videokaart erbij kan prikken maar hier zou ik toch nog even zekerheid willen hebben van een echte tweaker.
Ook zou ik toch nog wel graag advies willen over de voeding. De 650W nemen of is die 550W toch een betere keuze.

Ik hoop dat jullie deze simpele vragen voor me kunnen beantwoorden want dat zal ik zeer op prijs stellen. En als ik nog wat vergeten ben zal ik graag willen horen waar jullie meer informatie over willen hebben. Maar ik denk dat ik het meeste wel verteld heb.

De max prijs is tevens rond de 1350 euro incl scherm. En dat is wat hij nu kost. Later zal ik teven misschien nog extra geld uitgeven om te upgraden maar dit zal de eerste paar maanden niet gebeuren.

Mvg,
Stephan

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik zou zeggen, ga daar eens een kijkje nemen [BBG] High-end gamesysteem juli 2012

• StephanVE
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13:10
Die van juli 2012 had ik helemaal gemist. Bedankt voor het linkje!