Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[bug]Dubbelpost foutmelding in LG 2011 / 2012 topics

Pagina: 1
Acties:

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-11 21:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
Hoi :)

Volgende situatie: Ik postte in LG Infinia serie (2011)
Dat was het verkeerde topic, dus ik edit de post, kopieer de boel, open \[3D/LED TV] LG 2012 line-up, en paste daar mijn tekst middels de quickreply. Wat schetst mijn verbazing:
Er is iets fout gegaan. Probeer het later nog eens, of ga terug.

Dubbelpost: het bericht is identiek aan uw laatst geplaatste bericht
(interne identificatie: topic::new_message::double_post)
Dat kan niet kloppen ;)

Vervolgens open ik \[3D/LED TV] LG 2012 line-up nogmaals, voer de tekst in bij de quickpost, en krijg weer dezelfde foutmelding.
Volledig reproduceerbaar dus lijkt het :?

Gebruik Chrome, open de topics elk in een nieuwe tab.
Wat wel helpt is het refreshen met F5 van het 2012 topic, maar ik geloof niet dat dat de bedoeling zou moeten zijn ;)

[ Voor 7% gewijzigd door The Eagle op 14-06-2012 23:22 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:35

crisp

Devver

Pixelated

De oorzaak is heel simpel: er wordt een hash gemaakt van je laatstgeposte bericht. Als je een nieuw bericht wilt posten dan wordt daar ook een hash van gemaakt en vergelijken met de hash van je laatstgeposte bericht.

Bij het editten van een bericht wordt die hash echter niet bijgewerkt, dus vandaar dat edit en vervolgens c/p naar een nieuw bericht niet werkt.

De oplossing is zo mogelijk nog simpeler: maak gewoon een kleine verandering in je nieuwe post :Y)

Dit is een dusdanige edge-case dat het simpelweg niet de moeite is om hier ook in de code rekening mee te houden imo.

Intentionally left blank

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-11 21:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
Ah, vandaar. Pinda tussen de chips dus :P
Maare, misschien denk ik te makkelijk, maar kun je het topicnummer niet gewoon in de hash meenemen dan :?
Voor jou kennelijk kleine moeite, voor ons groot plezier. C/P bestaat niet voor niks - wij tweakers zijn lui he ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:35

crisp

Devver

Pixelated

Het is niet alleen een dubbelpost beveiling maar ook een anti-spam maatregel. Juist voor dat laatste is het van belang dat hij ook werkt bij het (al-dan-niet geautomatiseerd) posten in verschillende topics :)

[ Voor 7% gewijzigd door crisp op 19-06-2012 22:08 ]

Intentionally left blank