Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game laptop - budget 1000

Pagina: 1
Acties:

• albert04
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-11 10:57
Hallo,

Ik ben sinds kort opzoek naar een nieuwe laptop. De nieuwe laptop gaat mijn huidige gamepc vervangen.

Ik ben op zoek naar een goede laptop waar ik op kan gamen. Games zoals Call of Duty, Battlefield 3 en Diablo 3. Liefst alles op High/Extra op 1920x1080

Wat mag je laptop gaan kosten?
Budget is 1000 euro

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik wil er graag op gamen, internetten, HD films bekijken en wat tekstverwerken.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Nee, laptop gaat mijn game pc vervangen. Hij zou wellicht alleen binnenshuis worden verplaatst..

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Merk maakt mij niet uit. Zelfs een Medion is goed. De laptop moet goed zijn, moet ook goed uit zien en dus niet goedkoop uitstralen. Goed en full HD scherm 1080p. Goede speakers. HDD moet geen 5400rpm zijn. Grote maakt niet uit, 500GB is voor mij voldoende. Goede en snelle wifi is ook nodig, aangezien in de woonkamer geen netwerkkabels liggen.

Uiteraard heb ik zelf ook gezocht naar de juiste laptop, maar ik kom er helaas niet uit.
Het volgende gevonden:

Dell XPS 17 (met 3D scherm) dankzij de kortingen kom ik op 965 euro. (EPP)
http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1

Medion Erazer X6811 kost 949 euo
pricewatch: Medion Erazer X6811

Ook gekeken naar BTO, maar dat is qua kwaliteit van de behuizing niet super.

Ik neig steeds naar de Dell XPS 17 3D, maar ik wil graag een laptop die ik na paar jaar nog op kan gamen. :)

Hebben jullie misschien nog wat ideetjes of suggesties? Ik hoor ze graag!

Verwijderd

aron225 in "[NBBG Aanschaf] GameNotebook - December 2011" ja... ik zie vaak mensen naar die clevo's linken. Maar het is gewoon junk. Einde verhaal.

De XPS 17 kan je overigens goedkoper krijgen dan je daar heb staan. Maar ik twijfel of het momenteel wel zo'n goede keus is. De kwaliteit is nog steeds ongeevenaard. Maar de grafische kaart is lichtelijk verouderd van de vorige generatie. Ik denk echter niet dat er iets beters is op dit moment, misschien volgende maand. In het 15.6" segment kan ik alvast de asus N56 naar voren schuiven.

En de medion die je daar noemt zou ik direct afstrepen. Hij voelt redelijk el-chepo aan volgens de meeste reviews, en het scherm is een afgang naast de XPS 17. Daarnaast is de i7 740QM niet een, ook niet twee, maar 3 generaties oud. Ouch...

• albert04
Dank u..

Ja, de Medion/BTO wordt het niet. Die had ik inmiddels doorgestreept.

Daar ben ik idd bang voor dat de XPS 17 net iets te oud is. Ik wil wel paar jaar mee komen met de games, zeg maar. De prijs, met EPP, is inmiddels 897 euro incl 10% korting en 7% shopkorting.nl

Ik zal es naar de Asus kijken. Heb hier en daar wel wat over gelezen.

• albert04
De Dell Inspiron 17R SE begint ook aardig interessant te worden.
http://ecomm.euro.dell.co...ldhs1&c=nl&&details=false

Alleen er zijn geen reviews over dat model. Alleen over de oudere modellen (2010/2011) en daar heb ik niks aan.

Zijn er al mensen die hier ervaring mee hebben? Op de site van Dell ziet de behuizing gelikt uit.

Nu heb 3 notebooks van rond de 1000 euro.
1) Dell Inspiron 17R SE
2) Asus N56VR
3) Dell XPS 17 3D

Als ik het goed begrepen heb van Darkstone, dan wordt XPS serie vervangen door Inspiron 1517R Special Edition? De XPS-z serie wordt over paar weken vernieuwd door Ivy Bridge, maar dan wordt het gelijk ook stukken duurder. Dit is voor mij geen optie.

Zijn er nadelen bij de Inspiron uitvoering?

• albert04
Oke, ik ben er uit. :)

Ik ga voor de Dell XPS 17 met een i5 cpu.. i7 heb ik totaal niet nodig vanwege het gamen. Ik doe verder geen Photoshop en videobewerking...

Via de sheet van Darkstone neem ik de Dell XPS 17, full hd (non-3D), intel centrino 6230 of 1030(?) met 4GB geheugen.
Daarnaast koop ik een SSD schijf:
pricewatch: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB

en geheugen tot 8GB.. Ik kan dit op 2 manieren doen.
2x 4GB of 1x 4GB naast het Dell geheugen plaatsen.
2x 4GB Corsair pricewatch: Corsair CMSO8GX3M2A1333C9
of
1x 4GB Corsair pricewatch: Corsair CMSO4GX3M1A1333C9

Al met al kost dit mij ongeveer 760 euro. De rest van het geld kan ik een mooi headsetje van halen.

Iemand opmerkingen op deze config? Ik hoor het graag!
Pagina: 1