Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon-VA
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-06 21:24
Hoi iedereen,

Ik heb hier mijn eigen windows XP Professional installatie CD gemaakt maar het lukt me niet om windows zelf te installeren doordat er telkens een foutmelding komt.

Deze week had ik een Windows XP machine nodig om te experimenteren (voor school - examens :P ) maar aangezien XP standaard geen SATA harde schijven herkent heb ik een nieuwe CD aangemaakt met de drivers en ook ineens een paar updates.
  • Windows XP Professional
  • Toevoegen van SP3
  • Toevoegen van Updates (ongeveer 100 in totaal)
  • Toevoegen Intel SATA drivers
  • Toevoegen HighPoint RocketRaid drivers
Dit alles is zonder problemen gelukt en gemaakt met het programma Nlite.

Nu het probleem dat ik tegenkom is, van zodra windows gestart is met de effectieve installatie van XP (dus na het toewijzen van de harde schijf / partitie, kopieren van enkele bestanden en een eerste herstart) komt hij in een oneindige Loop terecht |:( .

Hij blijft telkens de volgende foutboodschap herhalen: "Onvoldoende virtueel geheugen of wisselbestandquotum beschikbaar om de bewerking te voltooien" waarna hij opstart en hetzelfde keer op keer herhaald tot ik mijn PC forceer om af te sluiten.

Ik weet niet wat ik kan doen om dit probleem op te lossen, ik had vroeger ook al eens op dezelfde manier een CD aangemaakt maar ben deze kwijtgespeeld (hier waren echter de updates niet toegevoegd, enkel SP2).

Weet iemand hier een verklaring en of oplossing voor?

Mijn hardware specs:

Intel core I7 920
Gigabyte x58-UD4P moederbord
OCZ Gold 6GB DDR3-1600
Highpoint RocketRaid 2320
4x 320GB HD (2x Samsung, 2x Western digital)

Hopelijk kan iemand mij helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269504

Als het de vorge keer wel lukte met sp2 en zonder updates toevoegen is die manier misschien beter . Zowiezo heeft sp3 sp2 nodig , de eerste sp1 hoef je niet te instaleren als je sp2 instaleert.
Maak anders even een nieuwe slipstream cd met sp2 en drivers , probeer of deze cd wel de instalatieprocedure doorloopt . Zo ja dan is dat het probleem , zo nee , dan is er een ander probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamond_DogG
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-04 23:24
geen id of het wat uit maakt maar .

xp hoeft niet meer dan 4 gig
en sluit maar 1 hdd aan om te installeren
dat scheelt al in een hoop fouten .

ps ook geen usb sticks usb-hdd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarno
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-06 13:21
Gewoon lekker Windows 7 installeren en de (gratis) VMware Player installeren.
Van daaruit je CD mounten en lekker virtueel klooien in XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon-VA
Bedankt voor de info, ik zal straks nog eens een nieuwe CD proberen met enkel SP2 en de drivers.

Het was handig geweest moest SP3 en de updates ook al ineens geïnstalleerd zijn, want dit is toch ook weer een stevig pakket aan installatie gegevens en dat duurt ook weer een hele poos eer deze allemaal klaar zijn.

Misschien komt er iemand anders nog wel met een oplossing ...
Yarno schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 07:25:
Gewoon lekker Windows 7 installeren en de (gratis) VMware Player installeren.
Van daaruit je CD mounten en lekker virtueel klooien in XP.
Dat was ik eerst ook aan het denken, maar soms is het handiger om met een echte machine te werken dan Virtueel. Plus, ik heb ook nog enkele oude games die enkel draaien op XP die ik dan nog eens zou kunnen spelen (onder compatibiliteitsmodus in Win7 draaien ze niet lekker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269504

Toon-VA schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 07:39:
Het was handig geweest moest SP3 en de updates ook al ineens geïnstalleerd zijn, want dit is toch ook weer een stevig pakket aan installatie gegevens en dat duurt ook weer een hele poos eer deze allemaal klaar zijn.
Je kan sp3 en de updates ook slipstreamen , maar sp 2 moet er bij zitten . Je kan aan je huidige Nlite setup bestanden sp2 toevoegen en alsnog dezelfde cd proberen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:10

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik gebruik nLite altijd om XP te installeren, vind ik wel zo handig, drivers erin, tweaks toepassen, updates er bij. Maar met het laatste heb ik wel een paar keer fouten gehad. Eerste gedeelte van de installatie gaat dan goed, maar zodra hij naar de GUI installer komt waar je uiteindelijk je key enzo in moet vullen, in geval je dat niet hebt opgegeven bij nLite, gaat het mis als het net start. Ik ben er achter gekomen dat bepaalde updates hiervoor verantwoordelijk zijn.
De updates die bij mij problemen gaven, waren voor IE. Omdat je IE8 er niet in kan frotten, maar wel de updates ervoor, ga je fouten krijgen als deze. Dus, zelfde handelingen doen, maar IE updates achterwege laten. Wil je weten dat 't werkt voordat je de ISO op een CD of USB zet? Gooi 'm dan even door een VM heen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon-VA
Ik heb nu een nieuwe cd gemaakt zoals ervoor, enkel nu met SP1, SP2 en SP3 ingevoegd.

En wonderbaarlijk werkt het nu wel, dus iedereen bedankt voor de info.

PS: De updates van IE8 heb ik er uit gelaten en ik kreeg geen foutmelding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hero Of Time schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 10:04:
Ik gebruik nLite altijd om XP te installeren, vind ik wel zo handig, drivers erin, tweaks toepassen, updates er bij. Maar met het laatste heb ik wel een paar keer fouten gehad. Eerste gedeelte van de installatie gaat dan goed, maar zodra hij naar de GUI installer komt waar je uiteindelijk je key enzo in moet vullen, in geval je dat niet hebt opgegeven bij nLite, gaat het mis als het net start. Ik ben er achter gekomen dat bepaalde updates hiervoor verantwoordelijk zijn.
De updates die bij mij problemen gaven, waren voor IE. Omdat je IE8 er niet in kan frotten, maar wel de updates ervoor, ga je fouten krijgen als deze. Dus, zelfde handelingen doen, maar IE updates achterwege laten. Wil je weten dat 't werkt voordat je de ISO op een CD of USB zet? Gooi 'm dan even door een VM heen.
Dat is iets dat ik al jaren niet meer doe, nLite krijgt al heel lang geen updates meer en produceerde hier vaker een niet-werkende dan een wel werkende installatie cd. Ik zou dat programma uitsluitend voor het slipstreamen van drivers gebruiken, meer niet. Al zou je dat nog met http://driverpacks.net/ kunnen doen.

SP3 slipstreamen heb je geen nLite voor nodig:
code:
1
C:\XPSP3-setup.EXE /integrate:C:\map-met-files-XP-cd
Hierbij de offline installer van SP3 nemen.

Voor de rest van de updates kun je het updatepack van het RyanVM forum gebruiken in combinatie met RyanVM Integrator. Dat gaat tenminste goed, tenzij er een foutje in het updatepack is geslopen, komt heel af en toe wel eens voor.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:10

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Raven schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 11:13:
[...]

Dat is iets dat ik al jaren niet meer doe, nLite krijgt al heel lang geen updates meer en produceerde hier vaker een niet-werkende dan een wel werkende installatie cd. Ik zou dat programma uitsluitend voor het slipstreamen van drivers gebruiken, meer niet. Al zou je dat nog met http://driverpacks.net/ kunnen doen.

SP3 slipstreamen heb je geen nLite voor nodig:
code:
1
C:\XPSP3-setup.EXE /integrate:C:\map-met-files-XP-cd
Hierbij de offline installer van SP3 nemen.

Voor de rest van de updates kun je het updatepack van het RyanVM forum gebruiken in combinatie met RyanVM Integrator. Dat gaat tenminste goed, tenzij er een foutje in het updatepack is geslopen, komt heel af en toe wel eens voor.
Ik wil juist een zo klein mogelijke installatie. Dat betekend ook alleen de hoogstnodige drivers. Ik heb geen interesse in 2 GB aan drivers toe te voegen die nooit gebruikt gaan worden. Bovendien is 't allemaal voor VMs, dus is zo'n driverpack al helemaal overbodig.

Voor updates gebruik ik WUD, Windows Update Downloader, al wordt dat ook niet meer bijgehouden. Zal in het vervolg eens kijken naar die RyanVM, al zal het mij weinig schelen of ik nou een update meer heb of minder.

Het resultaat van nLite heb ik eerst ook wat moeite mee gehad, maar na wat trial en error krijg je vanzelf door wat je wel en niet eruit kan gooien. Gaat bij mij nu altijd goed, tenzij ik even vergeet om de IE updates er uit te laten.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1