Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Ik ben toe aan een nieuwe telefoon en wil daar gelijk een geschikt abonnement bij zoeken

Na diverse abonnementvormen van T-Mobile (omdat mensen waar ik veel mee bel samen in zo'n Family pakket zit) in een excelsheet gegooid te hebben om te berekenen wat de kosten per maand/jaar zullen zijn ben ik tot de conclusie gekomen dat onbeperkt internet mij 80 euro per jaar extra kost. (250e vs 330e incl. Xperia U en 100 belminuten/250 MB bundel). Voor 80 euro meer heb ik dus 'onbeperkt' internet, dat wil zeggen dat de internet snelheid drastisch wordt verlaagd.

Nou zit ik niet meer dagelijks in de trein oid en ik hoef op mijn werk ook niet constant online te zijn. Ik dacht zelf aan een beetje klooien met apps (weerbericht, nieuwssites, dat soort dingen). Thuis heb ik ook gewoon WiFi. Aan de andere kant, als ik 1x niet oplet en erover heen ga kost mij dat misschien veel meer dan die 80e per jaar?!

Wat is handig in dit geval? Ik heb al die wizards van "bereken je verbruik" al ingevuld, maar eigenlijk heb ik nog geen idee wat ik ermee ga doen?!

Daarnaast: Geeft T-Mobile een seintje af als ik op de 250 mb limiet zit, of komt dat pas als de rekening komt?

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• Cerberus_tm
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Tip: het is sowieso handig om een gebruiksmanager op je telefoon te installeren, die bijhoudt hoeveel MB je gebruikt. Die waarschuwt je ook als je over je bundel dreigt heen te gaan. Wat betreft dat "onbeperkt" internetten: kun je die optie niet ook later aan je abonnement toevoegen? Dan kun je eerst eens kijken hoeveel je gebruikt.

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Cerberus_tm schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 03:52:
Tip: het is sowieso handig om een gebruiksmanager op je telefoon te installeren, die bijhoudt hoeveel MB je gebruikt. Die waarschuwt je ook als je over je bundel dreigt heen te gaan. Wat betreft dat "onbeperkt" internetten: kun je die optie niet ook later aan je abonnement toevoegen? Dan kun je eerst eens kijken hoeveel je gebruikt.
Goed advies. Ik heb bewust geen onbeperkt internet meer.

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:20

StrongArmLance

Endless flow

Sport_Life schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 22:27:
Daarnaast: Geeft T-Mobile een seintje af als ik op de 250 mb limiet zit, of komt dat pas als de rekening komt?
Ja, ik heb een 1GB abbo en bij driekwart krijg ik een gratis smsje: Je zit op driekwart van je maandelijkse datalimiet.
Daarna krijg ik: je hebt je datalimiet bereikt, je snelheid wordt beperkt tot 64kbp/s

oid :)

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Cerberus_tm schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 03:52:
Het probleem daarbij is dat als ik bij de aanschaf van het toestel onbeperkt internet afsluit, ik 40 euro korting krijg op het toestel. Als ik een maandje zou wachten, zou ik die 40e korting mislopen :). (dat is dus gelijk aan de een half jaartje internet :P).
Aan de andere kant: als ik nu al weet dat ik nooit boven de 250 MB uit ga komen is die 5 euro per maand ook weer zonde :P. Zijn toch weer 2 biertjes ;).

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1