Wireless Router installeren in studentenkamer zonder modem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 462976

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik probeer al een paar avonden op rij mijn nieuwe Belkin wireless router Surf N300 te installeren op mijn computer. Ik woon in een studentenflat waar elke kamer in de muur een internetaansluiting heeft. Geen modem dus. Tot voorheen plugte ik een internetkabel in de muur en aan de andere kant in mijn pc en dan had ik internet. Als ik die internetkabel aan de ene kant in de muur doe en aan de andere kant in mijn router, dan kan ik via mijn smartphone gewoon verbinding maken met het internet.

Als ik mijn pc opstart gaat het echter niet. Hij 'ziet' de wireless router wel, kan er ook verbinding mee maken, maar kan geen internettoegang krijgen. Als ik de bijgeleverde cd in mijn pc stop en de setup laadt, dan kan hij het niet voor elkaar krijgen om de goede instellingen te vinden. Waarschijnlijk komt dit omdat ik geen modem heb (daar vraagt de setup wel telkens om). Zijn er instellingen die ik kan veranderen zodat ik wel verbinding kan maken?

Mijn gevoel zegt dat dit wel moet lukken, aangezien de router het wel doet als mijn pc uitstaat. Heb echter niet super veel verstand van dit soort zaken dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Alvast veel dank.

Job

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:22
De 'internet' kabel uit de muur in poort 1 prikken. Daarna de router instellen. (wifi naam en wachtwoord). Daarna DHCP server uitzetten in de router. Daarna kabel in poort 2-4 prikken en in je pc. Dan zou het moeten werken.

Let wel, nadat je de DHCP server hebt uitgezet, kun je niet meer in je router komen om instellingen te wijzigen. Je moet hem dan helemaal resetten en opnieuw instellen. (althans, mij lukt het niet..)

[ Voor 31% gewijzigd door Opperhoof op 14-06-2012 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 04-05 10:05

allure

Titaan fase 2/3

Zet de DHCP op deze router eens uit en probeer het dan nog eens?
De kabel die van de "muur" komt in een LAN poortje van je router steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Opperhoof schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 21:35:
De 'internet' kabel uit de muur in poort 1 prikken. Daarna de router instellen. (wifi naam en wachtwoord). Daarna DHCP server uitzetten in de router. Daarna kabel in poort 2-4 prikken en in je pc. Dan zou het moeten werken.
Hoe zet ik die DHCP server precies uit? (sorry maar ik heb weinig kennis als het dit soort materie betreft)
Alvast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-04 15:43

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Anoniem: 462976 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 21:37:
[...]

Hoe zet ik die DHCP server precies uit?
Heb je alle menu's al afgezocht naar de tekst "DHCP" en rondgekeken of je het toevallig kan uitschakelen? :?

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DHCP heb ik uitgezet, maar er verandert nog weinig.

Na een kwartier ratelen vraag de setup om deze gegevens.
Afbeeldingslocatie: http://www.helpmij.nl/forum/attachment.php?attachmentid=157247&d=1339708981
De bovenste 2 heb ik, maar de rest....

DNS zou ik hier kunnen vinden lijkt mij, maar is leeg...Afbeeldingslocatie: http://www.helpmij.nl/forum/attachment.php?attachmentid=157249&d=1339709023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:55

lier

MikroTik nerd

Kan je IPCONFIG /ALL posten:
  • Als je bedraad aangesloten bent?
  • Als je PC bedraad aangesloten is op de router?

[ Voor 13% gewijzigd door lier op 15-06-2012 09:14 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
lier schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 09:14:
Kan je IPCONFIG /ALL posten:
  • Als je bedraad aangesloten bent?
  • Als je PC bedraad aangesloten is op de router?
Wat bedoelen jullie hier precies mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:55

lier

MikroTik nerd

Anoniem: 462976 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 10:44:
Wat bedoelen jullie hier precies mee?
offtopic:
Ook al ben ik echt goed, je mag me in enkelvoud aanspreken ;)

Start, uitvoeren (of Run bij een Engelse versie), cmd [enter]

En dan ipconfig /all intypen. De output van dit commando kan je uit de command prompt (het is geen DOS, ook al lijkt het er wel op) kan je selecteren en kopieren...

Als alternatief (voor start, uitvoeren) kan je ook WinKey + R en dan cmd [enter] ingeven.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1