Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[2003 server] remote reboot script

Pagina: 1
Acties:

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 15:10
Situatie:

2 systemen (1x 2003 server en 1x windows xp)

Wat wil ik bereiken:

Als de windows 2003 server in de reboot gaat moet er tijdens de (of in dit geval dus vlak voor de reboot) een trigger gaan naar de windows XP machine om ook te gaan rebooten. De reden hiervan is dat de windows xp pc een programma heeft draaien die gestart moet worden nadat de windows 2003 server helemaal up and running is (data staat op de server en het programma op de client (heleaas kan dit niet anders))

Wat heb ik al geprobeerd?
Via GPedit -> Computer configuration -> Windows settings -> script -> shutdown (zit nu niet achter de server dus dit is even uit mijn hoofd) een script geplaatst in de shutdown machine policy.

In dit script stond eigenlijk niks meer dan shutdown /f /r /m \\computername /t 30

Ook gebrobeerd dit commando in een script te zetten maar dan met psexec erbij zodat hij het remote zou uitvoeren. (wat hij eigenlijk zou moeten doen met de /m)

Resultaat:
Bij een reboot van de server gebeurde er helemaal niks.

Troubleshooting:
In de eventlog van beide systemen gekeken en helemaal niks kunnen vinden wat ook maar enigszins een verwijzing is naar een error aangaande het shutdown/reboot script.

Bij het runnen van het script van de command prompt (handmatig dus) ging de xp machine wel meteen in de reboot. Je zou dus denken dat het script goed werkt

Ik ga me dan ook afvragen of je bij een server shutdown/reboot een remote commando af kan vuren?
Ik heb andere servers waar ik startup script gebruik die juist na een reboot en het starten van een systeem wat moeten uitvoeren en die werken wel goed (dit zijn wel allemaal scipts die lokaal op die server een actie uitvoeren)

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Waar reboot je de client niet tijdens het starten van de server? Werkt je script wel als je het met de hand start? Dus het remote rebooten van die client. Gewoon het startup script van de server aanpassen dus.

[ Voor 15% gewijzigd door redfoxert op 14-06-2012 20:56 ]

https://discord.com/invite/tweakers

• Dracula
Even getest, als startup script gebeurt er ook niks.

Zoals al in de post staat werkt het handmatig wel.

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:46
Waarom via group policy? Probeer is een scheduled task aan te maken.

Daarnaast lijkt het me handiger om bij startup van de win2003 bak dit uit te voeren. Als die xp bak sneller reboot ben je alsnog de sjaak nu.

• Dracula
Thanks Craven had helemaal niet aan de scheduled tasks gedacht |:( |:( |:( Zit veel te moeilijk te denken

Kijken of het daarmee wel goed gaat.

[ Voor 11% gewijzigd door Dracula op 15-06-2012 09:10 ]

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Het kan zijn dat het script bij het starten onder het SYSTEM account draait en daardoor niet genoeg rechten heeft op de XP machine waardoor de reboot niet wordt uitgevoerd.

https://discord.com/invite/tweakers

• Dracula
Nou via scheduled task gaat het idd wel goed.

Nu nog stap 2 fixen als server 1 gaat rebooten moet hij een proces killen op de XP machine.

Idd dat van de rechten vermoede ik ook al maar zels als ik met pskill credentials mee geef gebeurt er niks.

Zou networking al down zijn voordat het shutdown script van de local policy gaat draaien?

Dan maar op een bepaalde dag van de week (3de zondag oid) een scheduled taks gebruiken om de tasks te killen op de xp machine en dan 5 minuten later via een schedulded task de server te rebooten.

[ Voor 22% gewijzigd door Dracula op 15-06-2012 09:45 ]

• Craven
Voor stap 2 kun je in de xp bak het beste een shutdown script zetten lijkt me. Hoef je ook niet met remote credentials e.d. te prutsen. Gewoon lokaal het proces killen.

• Dracula
Ja alleen moet de XP bak eerst de processes stoppen voor dat de server gereboot kan worden

Ja hopeloze applicatie alleen vervangen van de applicatie zodat de applicatie ook werkt op server OS ipv client OS ligt er lastig (om het maar diplomatiek correct uit te drukken)

• Craven
Dus als ik het begrijp krijgt de server een (handmatige?) reboot. Waarna de XP bak eerst een aantal processen moet killen en dan ook mag rebooten?

Dus:
- W2K3 krijgt reboot
- W2K3 startup script: Reboot XP
- XP shutdown script: Kill processen

Makkelijk genoeg toch?

• Dracula
Volgorde:

- Kill processen windows XP
-W2K3 krijgt een reboot, ergens in het weekend dus via een schedule (initieel was het idee via bladelogic omdat die de server ook patches: de reden van de reboot)
- Startup script op W2K3 om XP te herstarten (die dan daarna automatisch in gaat loggen en de processen weer gaat starten (moeten aan de console draaien helaas)

• Craven
Allemaal te fixen met scheduled tasks lijkt me.

• Dracula
Ja dat ga ik nu dus ook maar doen.

Zoals ik al eerder zei hierboven dacht ik gewoon veel te moeilijk. Ik had helemaal niet aan de scheduled tasks gedacht.

Thanks.

Ik zeg slotje :)
Pagina: 1