hoe kun je je bios veranderen (voor overklokken)

Pagina: 1
Acties:
  • 489 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 460506

Topicstarter
ik heb een celeron en een pentium III computer

ik zou deze graag willen overklokken maar de bios ondersteunt dat niet. voor de rest kun je er redelijk wat aan opknappen maar de processor snelheid werkt daar niet egt in mee. zou iemand mij kunnen helpen en mij een oplosing bieden hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:12
Ik heb er geen ervaring mee en weet er ook weinig vanaf, maar kun je niet googlen op het type bioschip dat je hebt en vanaf hier verder kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-06 21:51
Misschien gaat het nog met jumpers ;) of kan het met een pin mod? Vertel eens meer over het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301785

Klinkt zo betweterig en wannabe mod,maar ik denk dat je topic start niet aan de voorwaarden voldoet.
(wat heb je zelf al gedaan enzo, :) )
Ieder1 moet roeien met de riemen die je hebt,maar dit is alleen nog interesant voor old school hardware fanatici,
en echt heel arme mensen.Voor 20,- vind je hier op V & A al een p4 desktop.
Je kan dit wel overklokken,maar ook al haal je 100%(wat in de praktijk haast nooit voorkomt)dan nog is het veel langzamer als die p4 van 20,-.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 301785 op 14-06-2012 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:56

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik geloof dat je met Pentium 3's gewoon met een programmaatje kan overklokken. SetFSB ofzoiets? http://www13.plala.or.jp/setfsb/

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-06 20:07
Ik heb met vroegere Laser PC's gewerkt met de P3 Coppermine. Stock @ 833, oc-en gekregen naar 1 Ghz.
Draaide heerlijk stabiel. Vond ik de makkelijkste CPU config's om OC-ed te krijgen.

Kijk eerst even naar wat voor je CPU je hebt. CPU-Z kan ik daarbij warm aanbevelen, draait zelfs nog op win 98 SE ;)

[ Voor 10% gewijzigd door D_Jeff op 14-06-2012 20:11 ]

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 460506

Topicstarter
Ja voor 20.- heb je een p4 maar ik was aan het expirmenteren voor de p4 die ik ook heb

Dat programmaatja zal k eens proberen

Bedank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-06 20:07
lol. voor 4x zoveel heb je een simpele set. (mobo, S775 dual core CPU en 2 of 4 gb ram).

Zo kan je ook beginnen, maar dat vraagt TS niet.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Neem eens een kijkje in Het algemeen beleid voor de eisen met betrekking tot een goede topicstart. Uit dit topic blijkt geen enkele vorm van eigen inzet, dus gaat het meteen weer dicht.

PC1: 9800X3D + RTX 5080
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.