Upgrade geheugen + videokaart

Pagina: 1
Acties:

• Adeadly
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-02 23:16
Ik heb nu 2 jaar een lekker game systeem, maar ik merk dat het met nieuwere spellen wat lastiger heeft. Ik heb er nu 6 gig geheugen inzitten, maar met heel veel spellen gebruikt hij wel 90% in totaal. Me videokaart is de ati radeon HD 5770. Ik wil het liefst bij ATI blijven, maar als nvidia een stuk beter is dan switch ik misschien. Ik heb wel een redelijk budget.

Bedankt voor het advies alvast.

Beginnend BBQer, kan nooit kiezen, PC gamer voor het leven.

• BramVroy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-03 15:36
Geef anders de rest van je systeem even.

• Adeadly
Processor:
Intel(R) Core(TM) i7 CPU 930 @ 2.80GHz (8 CPUs), ~2.8GHz
Memory:
6144MB RAM
Hard Drive:
2 TB
Video Card:
ATI Radeon HD 5770
Monitor:
Operating System:
Windows 7 Home Premium 64-bit (6.1, Build 7600) (7600.win7_gdr.110622-1503)
Motherboard:
MSI X58 PRO-E - Socket 1366 - ATX
Computer Case:
Coolermaster

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-03 18:24
De cpu is inderdaad nog prima, wat wil je ongeveer uitgeven ??
6gb extra geheugen kost een euro of 40 pricewatch: Crucial Ballistix Sport BLS3CP2G3D1609DS1S00CEU,
videokaart kan zo goedkoop of duur als je zelf wil (crossfire HD5770 tot alles). Uit reviews lijkt de HD7870 veel bang voor de buck te geven: pricewatch: Sapphire HD 7870 GHz Edition 2GB GDDR5

Als je dan nog leuk wil doen kan je ook nog een goede cpu koeler nemen en je processor overclocken, maar dan moet je wel je voeding in de gaten houden (welke heb je op het moment ??)

[ Voor 14% gewijzigd door sjaakwortel op 14-06-2012 20:41 ]

• Adeadly
ik heb nu deze cooler er in zitten pricewatch: Cooler Master V8 en als voeding : pricewatch: Cooler Master Silent Pro M600.

Oh ja met geheugen, maakt het uit als je een ander soort geheugen er in zet, want ik heb nu 3x 2048 MB A-Data DDR3/1333 Dimm Bulk in zitten.

[ Voor 20% gewijzigd door Adeadly op 15-06-2012 12:41 ]

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-03 18:24
zolang het DDR3 is zou het moeten werken.

Verwijderd

Ram

Ik zag bij de specificaties dat je moederbord 1600Mhz ram ondersteunt. Daar zou je misschien op kunnen upgraden. Bijvoorbeeld als je wat geld over hebt. Als je dat niet hebt kun je er natuurlijk altijd nog doen wat hierboven staat. Let wel op dat je low profile koopt. Anders kun je later misschien in de knoei komen met een grote cpu cooler zoals de scythe mugen.

Videokaart

Altijd een leuk component om over te praten, de videokaart. Wat betreft de videokaart, dit hangt echt van je budget af. Als je geld te veel hebt is de 670 een echte aanrader. Verder hangt de videokaart af van bijvoorbeeld wat voor games je speelt (Nvidia presteert bijvoorbeeld beter in bf3). Als je in de price range van de 7870 zoekt misschien eens kijken naar een 2e hand gtx 580 of radeon Hd7950/7970. De afweging AMD. nvidia moet je zelf maken. Kies vooral waar je je comfortabel mee voelt. Mocht je toch nieuw gaan, de 7870 is zoals boven genoemd veel bang for buck.

Hoop dat het wat helpt

• Adeadly
Laten we zeggen dat ik iets 500 euro te besteden heb. Ik denk dat ik wel voor die 7870 ga. Wat kan ik dan als beste nog meer nemen?

Verwijderd

Ik weet niet hoe snel je geheugen nu is, maar misschien kun je er 2x van die ballistix reepjes in duwen zoals hierboven genoemd. Met die voeding kom je gelukkig niet zo snel in de knoei. Als je computer luid is kun je natuurlijk ook nog een nieuwe processor koeler + kast met max aantal casefans die die specifieke kast ondersteund. Heb je weer wat airflow.

• Adeadly
In deze kast zitten 2 fans en een goede koeler. Ik kan zelfs nog een fan bijplaatsen als ik wil :)

Edit: ik heb even temp gemeten. 40 graden op me cpu en me fans draaien maar voor 60% ofzo. Dus ik denk dat me koeling wel goed zit.

Edit: Vraagje: Ik heb mijn pc destijds gekocht bij Paradigit en zij verkopen die corsair memory niet. Normaal gesproken als ik iets bij hun koop dan bouwen zij het in principe ook gelijk in voor mij, maar als ik het zelf doe(dus alles zelf overal koop) en dan inbouw verlies ik dan me garantie en(ik ben geen echte bouwer ofzo, gewoon meer software kant) is het lastig om een graphics card/memory er in te zetten? Bedankt voor de hulp alvast

[ Voor 89% gewijzigd door Adeadly op 17-06-2012 17:27 ]

• Adeadly
Nou ik heb de pricewatch: Asus Radeon HD7950 DirectCU II Top en de pricewatch: Crucial Ballistix Sport BLS3CP2G3D1609DS1S00CEU gekocht. Bedankt voor de hulp. Nu afwachten en dan inbouwen :P

Pagina: 1