Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Welke van deze twee is beter?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Ik heb hier laatst al wat tips gekregen over een laptop die voornamelijk wat sneller moet zijn voor fotobewerking (Adobe CS6 pakket) en de dagelijkse internet/office dingetjes. Geen videobewerking of hardcore gamen voor mij.

Nu zit ik nog te twijfelen tussen twee modellen. Als jullie moesten kiezen tussen deze twee laptops, voor welke zouden jullie dan gaan? Ze kosten ongeveer hetzelfde:

pricewatch: Asus K53SD-SX237V

pricewatch: HP Pavilion dv6-6c40ed

Dell XPS 15 wordt het trouwens niet, want ik wil per se een numpad erbij.

Thanks!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:48
Welke van de twee is beter als titel:

"Welke van deze twee is beter?"
of
"Laptop keuze fotobewerking?"

Daarnaast is een stukje informatie over je budget wel handig om te weten. Daarnaast begrijp ik niet dat je een laptop zoekt voor fotobewerking en dan vooral de nadruk legt op de numpad. Het scherm zou toch het allerbelangrijkste moeten zijn en dan is er vrijwel geen betere keuze als de XPS 15 met het Full HD scherm.
Voor fotobewerking lijkt me een kleiner dan Full HD scherm sowieso onwenselijk.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn excuses voor het blijkbaar op uw tenen trappen. Ik zal even verder uitleggen. Ik heb er geen budget bij gezet omdat ik nu niet vraag welke laptop (uit alle laptops die er zijn) ik het beste kan kiezen. Ik heb zelf een selectie gemaakt, op basis van mijn budget, en hoger dan dit wil ik dus niet gaan. Ik vraag enkel naar een mening: namelijk welke van de bovenstaande twee beter is. Wat heeft mijn budget daar dan verder mee te maken?

Mijn fotobewerking is niet professioneel, maar wel dusdanig dat mijn 4 jr oude laptopje er moeite mee krijgt. Vandaar dat dit de meest belemmerende factor is en ik ook om die reden een nieuwe laptop zoek. Ook leg ik niet 'vooral de nadruk' op een numpad, maar is dat voor mij wel een randvoorwaarde omdat ik ook heel veel voor mijn werk met excel enzo bezig ben en ik gek wordt zonder zo'n ding. Bij verder gelijkwaardige laptops wint dan dus degene met numpad.

Lijkt mij verder gewoon een heldere vraag, maar nogmaals excuses ^_^

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Asus is beter van de twee, maar voor 700 euro kun je volgens mij makkelijk nog betere hebben.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:05

Compizfox

Bait for wenchmarks

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Verwijderd

Topicstarter
Wel voor nood (heb ik nu ook), maar ik vind het niet echt lekker werken met zowel een muis als los numpad rechts naast je laptop..

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:05

Compizfox

Bait for wenchmarks

Dan doe je hem toch juist links? Lijkt mij imho zelfs nog makkelijker dan een vast numpad recht op je ramplank, omdat je dan makkelijk met je linkhand kunt typen op dat ding en tegelijkertijd je muis vast kunt blijven houden ;)

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• CurlyMo
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 19:39:
Mijn excuses voor het blijkbaar op uw tenen trappen.
Ik ben niet op mijn tenen getrapt hoor, maar probeer alleen aan te geven dat je met een goede titel wat sneller hulp zult krijgen die specifiek gaat over je vraag.
Mijn fotobewerking is niet professioneel, maar wel dusdanig dat mijn 4 jr oude laptopje er moeite mee krijgt. Vandaar dat dit de meest belemmerende factor is en ik ook om die reden een nieuwe laptop zoek. Ook leg ik niet 'vooral de nadruk' op een numpad, maar is dat voor mij wel een randvoorwaarde omdat ik ook heel veel voor mijn werk met excel enzo bezig ben en ik gek wordt zonder zo'n ding. Bij verder gelijkwaardige laptops wint dan dus degene met numpad.
Je geeft in je openingspost aan dat je een nieuwe laptop zoekt voor voornamelijk fotobewerking. Je kunt dan verwachten dat men hier je opnieuw zullen vragen waarom je bepaalde keuzes maakt. En daarin lijkt mij je wens van een numpad je keuze alleen maar te beperken ten nadelen van je wensen m.b.t. fotobewerking.
Ik zal even verder uitleggen. Ik heb er geen budget bij gezet omdat ik nu niet vraag welke laptop (uit alle laptops die er zijn) ik het beste kan kiezen. Ik heb zelf een selectie gemaakt, op basis van mijn budget, en hoger dan dit wil ik dus niet gaan. Ik vraag enkel naar een mening: namelijk welke van de bovenstaande twee beter is. Wat heeft mijn budget daar dan verder mee te maken?
Dat als je advies wilt over een laptop, mensen met je mee kunnen denken. Wanneer je zelf als zo specifiek twee laptops heb gekozen dan zul je die laatste keuze dan toch echt zelf moeten denk ik.
Lijkt mij verder gewoon een heldere vraag, maar nogmaals excuses ^_^
Was dus niet nodig :)

Verwijderd

Topicstarter
Compizfox schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 20:00:
Dan doe je hem toch juist links? Lijkt mij imho zelfs nog makkelijker dan een vast numpad recht op je ramplank, omdat je dan makkelijk met je linkhand kunt typen op dat ding en tegelijkertijd je muis vast kunt blijven houden ;)
Haha, met links typ ik op zo'n ding denk ik net zo snel als wanneer ik gewoon het rijtje nummers bovenaan mijn 'ramplank' (lol) zou gebruiken.
Oké, bedankt voor de opheldering. Maar als ik dit allemaal zo hoor lijken mijn keuzes dus toch weer niet de beste (*ziet door de bomen het bos niet meer*). Is die Dell XPS15 dan echt zoveel beter dan de Asus uit mijn OP? Specs zien er voor mijn leken-oog nagenoeg hetzelfde uit, behalve dat het scherm van de Dell 720p is (en hij verdorie geen numpad heeft! xD)

• CurlyMo
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 20:07:
Oké, bedankt voor de opheldering. Maar als ik dit allemaal zo hoor lijken mijn keuzes dus toch weer niet de beste (*ziet door de bomen het bos niet meer*). Is die Dell XPS15 dan echt zoveel beter dan de Asus uit mijn OP? Specs zien er voor mijn leken-oog nagenoeg hetzelfde uit, behalve dat het scherm van de Dell 720p is (en hij verdorie geen numpad heeft! xD)
In de huidige Sandy Bridge XPS 15 is het FullHD scherm geen optie meer maar als de Ivy Bridge versie neemt wel. En ja, dat scherm is wel redelijk superieur aan veel andere schermen. Zie het Dell XPS 15 topic voor meer uitleg daarover. Zoals gezegd wil je voor fotobewerking geen scherm met zo'n lage resolutie. Het goede scherm is ook één van de redenen waarom grafisch professionals vaak voor Apple kiezen.

Pagina: 1