Mobile me naar icloud op nieuwe imac

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmeah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-03 13:17
Ik heb hier een wat oudere mac met Snow Leopard met Mobile Me voor delen agenda/mail/contactpersonen met oa een iPhone en een Macbook. Nu houdt Mobile Me er mee op, en gaat dat over op iCloud, wat niet werkt onder Snow Leopard, alleen onder Lion.

Nu heb ik een nieuwe iMac gekocht (was toch al toe aan een nieuwe), en nu wil ik eigenlijk alles van Mobile Me overzetten van de oude iMac overzetten, en dan upgraden naar iCloud.

Wat is dan het handigste om te doen? Kan ik nog Mobile Me op een nieuwe iMac instellen, en dan laten upgraden naar iCloud? Of is er een betere handigere manier. (volgens mij kan ik niet op de oude iMac met Snow Leopard over naar iCloud)

Ben ietwat onwetend op het gebied van iCloud en Mobile Me, en wil me data niet kwijt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:41
iCloud moet je in de webbrowser omzetten zover ik weet. Kijk anders even op de website van apple. Bij mij bleven alle kalenders en contactpersonen e.d. gewoon behouden toen ik mijn MobileMe account omzette naar iCloud :).

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmeah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-03 13:17
Bedankt voor de reactie.

Dus het is allemaal via de browser en niet op de apparaten zelf.

En als ik het goed begrijp is het wel zo dat alle andere apparaten die nog wel met Mobile Me werken, in mijn geval een Macbook met Snow Leopard en een iPhone 3gs met versie iOS4), niet meer synchroniseren? (tenzij ik update naar Lion en iOS5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:41
Ja, het gaat inderdaad via de browser :). Je moet het zo zien; alle data staat op de MobileMe (straks iCloud) server's van Apple. Jouw apparaten kijken op die server, en downloaden alle contactpersonen naar jouw Mac. Vervolgens voeg je een contact persoon toe op je Mac, dan stuurt jouw Mac dat dan weer naar de MobileMe server toe :). Vervolgens kopieert bijvoorbeeld jouw iPhone die nieuwe contactpersoon weer zodat hij ook op je iPhone staat :). Alles wat op je Mac staat is puur een kopie van wat er op de Server staat :).

Je kunt inderdaad helaas niet iCloud syncen met Snow Leopard. Wat ik aanraadt; wacht 1 maandje tot Moutain Lion er is, en download die voor $20,- (~€17). Kun je zowel je Macbook en je iMac updaten, en heb je beide weer up-to date!

gewoon nee.