Nieuwe TV, welke gaat het worden?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kefding
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-06 12:48
Beste tweakers,

Nu de Olympische Spelen voor de deur staan en mijn 10 jaar oude Philips het bijna begeeft lijkt het me tijd voor een nieuwe tv.
Normaal gezien zou ik bij nieuwe elektronica wat specs vergelijken en al op bestellen klikken, maar dat gaat bij tv's toch niet ietsjes anders.
Ik ben van plan volgende week naar wat winkels te gaan, om uiteindelijk mijn ideale tv te kopen. Het probleem is dat het er iets te veel zijn om ze allemaal uitgebreid te vergelijken en bekijken.
Welke raden jullie aan?

Uiteraard heb ik wel wat eisen/vragen:
  • Is het verschil tussen plasma en LED tegenwoordig nog merkbaar? En dan in het bijzonder bij tv's in mijn budget.
  • Budget : maximaal €600
  • 1080p / Full-HD
  • 3D niet nodig
  • PVR/Timeshifting niet nodig (Ik werk liever met mijn HTPC die er ooit nog komt.)
  • Goede zwartweergave. (Ik kijk nu nog veel series/films op mijn computerbeeldscherm en erger me kapot aan het feit dat zwart niet echt zwart is.)
  • Minimaal 32', het liefst rond de 40'
  • Voorkeur ligt bij Panasonic of Samsung.
  • Strakke look
Tsja, dat waren denk ik zo ongeveer al mijn eisen.
Waar ik zelf aan zit te denken:
pricewatch: Panasonic Viera TX-P42GT30
Met een ietsjes dikke rand, maar wel plasma en 600 Hz.
Of deze:
pricewatch: Samsung UE40ES5500

Welke raden jullie aan?
Alvast bedankt!

Last.FM | Trakt.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-06 15:08

mr.paaJ

generatie cmd+z

Plasma/LED is zeker nog steeds een verschil, en in je budget (of elk budget eigenlijk :p) is een 42" GT30 erg lastig te verslaan. Dikte van de rand valt erg mee hoor, maar dat moet je misschien fysiek even zien. Niet significant dikker dan een 5000 serie Samsung in ieder geval, dat is bij de G/ST series wel anders.

In LED is de ES6100 van Samsung trouwens ook erg interessant, dan heb je de 'echte' 100Hz beeldverwerking en bij de officiële dealers nog €100 cashback actie.

[ Voor 4% gewijzigd door mr.paaJ op 14-06-2012 20:34 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepvreezo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-06 15:28

deepvreezo

Redacteur
Ik zou ook gaan voor de GT30 in plaats van de Samsung, ondanks dat dit al een wat ouder model is nog steeds een hele mooie TV. Let wel op dat je geen exemplaar krijgt met uniformiteitsproblemen (green blobs), daar willen ze nog wel eens last van hebben. Kijk je alleen 's avonds of in een te verduisteren ruimte, dan is de nieuwere UT50 voor ongeveer hetzelfde geld ook een optie. Je mist dan wel wat aan styling en poorten, maar de beeldkwaliteit van de 2012-modellen schijnt erg goed te zijn. Een stapje groter is ook nog mogelijk in de vorm van de 46G30 (als 3D toch niet zo belangrijk is). Die GT30 voor €615 uit de pricewatch is overigens wel een winkelmodel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kefding
Bedankt allebei voor jullie input.
Ik ga volgende week dan maar eens naar de GT30 kijken en de ES6100.
Dan hoop ik dat ik snel een keuze kan maken en eindelijk mijn 10 jaar oude tv om kan ruilen voor een nieuwe tv :).
Iemand anders nog suggesties voor tv's die ik ook mee moet nemen in mijn vergelijking?

Last.FM | Trakt.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
GT30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kefding
Ik heb gister in de MediaMartk gekeken, en dat gaat hem worden
Hij zag er goed uit :)
Alhoewel hij niet geheel eerlijk stond opgesteld.
Hij stond namelijk tussen allerlei LEDtv's en was dus opmerkelijk minder helder.
Maar mijn kamer is gelukkig ook geen mediamarkt met overal TL's dus ik denk dat dat wel goed moet komen.

Last.FM | Trakt.TV

Pagina: 1