Beste tweakers,
Nu de Olympische Spelen voor de deur staan en mijn 10 jaar oude Philips het bijna begeeft lijkt het me tijd voor een nieuwe tv.
Normaal gezien zou ik bij nieuwe elektronica wat specs vergelijken en al op bestellen klikken, maar dat gaat bij tv's toch niet ietsjes anders.
Ik ben van plan volgende week naar wat winkels te gaan, om uiteindelijk mijn ideale tv te kopen. Het probleem is dat het er iets te veel zijn om ze allemaal uitgebreid te vergelijken en bekijken.
Welke raden jullie aan?
Uiteraard heb ik wel wat eisen/vragen:
Waar ik zelf aan zit te denken:
pricewatch: Panasonic Viera TX-P42GT30
Met een ietsjes dikke rand, maar wel plasma en 600 Hz.
Of deze:
pricewatch: Samsung UE40ES5500
Welke raden jullie aan?
Alvast bedankt!
Nu de Olympische Spelen voor de deur staan en mijn 10 jaar oude Philips het bijna begeeft lijkt het me tijd voor een nieuwe tv.
Normaal gezien zou ik bij nieuwe elektronica wat specs vergelijken en al op bestellen klikken, maar dat gaat bij tv's toch niet ietsjes anders.
Ik ben van plan volgende week naar wat winkels te gaan, om uiteindelijk mijn ideale tv te kopen. Het probleem is dat het er iets te veel zijn om ze allemaal uitgebreid te vergelijken en bekijken.
Welke raden jullie aan?
Uiteraard heb ik wel wat eisen/vragen:
- Is het verschil tussen plasma en LED tegenwoordig nog merkbaar? En dan in het bijzonder bij tv's in mijn budget.
- Budget : maximaal €600
- 1080p / Full-HD
- 3D niet nodig
- PVR/Timeshifting niet nodig (Ik werk liever met mijn HTPC die er ooit nog komt.)
- Goede zwartweergave. (Ik kijk nu nog veel series/films op mijn computerbeeldscherm en erger me kapot aan het feit dat zwart niet echt zwart is.)
- Minimaal 32', het liefst rond de 40'
- Voorkeur ligt bij Panasonic of Samsung.
- Strakke look
Waar ik zelf aan zit te denken:
pricewatch: Panasonic Viera TX-P42GT30
Met een ietsjes dikke rand, maar wel plasma en 600 Hz.
Of deze:
pricewatch: Samsung UE40ES5500
Welke raden jullie aan?
Alvast bedankt!