Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

4 jaar laptop garantie, nvidia 8400m Recall, productie fout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik heb in februari 2008 deze laptop voor mijn moeder aangeschaft
pricewatch: HP Pavilion dv9750ed deze heeft een fout geproduceerde GPU chip

je kunt honderden artikellen erover op het net vinden zoals deze

Google hits

Wiki

HP forum 60.000 views en nog veel meer topics op dat forum

waarom ik het weet dat het een default chip is, pc start normaal, (kan hem normal via netwerk en remote desktop benaderen. maar zowel normale scherm blijft op zwart en de externe hdmi geeft ook geen beeld meer.

ik heb dit al met 5 van de 6 laptops gehad, 2x MacBook pro (2010), 1x dell (2011) en 1x keer hp in 2011 (in uk gekocht en die persoon heeft hetzelf opgelost.)

Ik heb met apple en dell het heel netjes opgelost maar het schijnt dat HP ze nek in het zand steekt hiervoor.

ik ben terug gegaan naar de winkel waar ik hem had gekocht en kreeg deze mail (niet verwonderlijk maar een goed begin!
Naar aanleiding van uw vraag over de problemen met uw HP laptop en het bekende probleem met de daarin gebouwde Nvidia chipset moet ik u helaas mededelen dat wij als verkopende partner ons houden aan de wettelijke termijn van 3 jaar non conformiteit. Helaas kunnen wij daardoor ook de laptop niet onder de nonconformiteitsregel laten repareren, omdat de laptop al reeds ouder is als 4 jaar.

Tevens bevestig ik dat wij binnen onze organisatie geen recall gehad hebben van HP om dit probleem voor deze serie laptops te verhelpen.

Ik hoop u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

DYNABYTE
contact opgenomen met Hp desk in Holland waar het probleem erkend word maar ze zei dat ze maximaal 1 jaar extra garantie gaf boven het eerste jaar garantie (wat al een leugen is omdat je standaard al 2 twee jaar hebt op een laptop) en dat hij wel gerepareerd kan worden voor 350 euro (je kan mannetjes op het internet vinden die het voor 100 euro doen!) dus hier schiet ik niks mee op in eerste instantie.

hoeveel kans kan ik maken als ik ze een gepeperde brief stuur waar ik in duidelijk kan maken dat het om een productie fout is die erkend is door NVidia en via een recall in the usa en class action suit?

het mooiste is dat NVidia 250miljoen gereserveerd heeft voor HP, Dell , Sony en Apple en ik nu de sigaar bent.

ik maak hier eigenlijk gewoon een principe kwestie van omdat ik me genaaid voeld, had de laptop aan iets anders kapot zijn gegaan dan had ik em bij wijze van bij het oud vuil gegooid!

Groetjes!!!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Mja, je laptop is inmiddels al meer dan 4 jaar oud en is economisch in principe al zo goed als aan het einde van zijn levensduur. Verder heeft HP helemaal geen verplichting naar jou toe, elke service die je buiten de fabrieksgarantie krijgt is goodwill. Voor garantie zal je naar je verkoper moeten stappen.

Ik heb zelf ook al een keertje met dit bijltje gehakt met Sony, laptop 2 maand buiten garantie en ook een defecte Geforce chip. Sony erkent wel dat er defecte Geforces zijn, maar ontkent dat dit probleem bij dat model zou bestaan, dus gold er geen garantie. Als je vervolgens afspraken maakt met de servicedesk over mogelijke reparaties wordt er op alle manieren omheen geluld en is het "misschien mogelijk dat het onder garantie wordt gerepareerd, in het uitzonderlijke geval dat wij constateren dat het om hetzelfde probleem gaat".

Overigens geeft HP standaard 1 jaar fabrieksgarantie. Als je langer garantie van HP zelf wilt zal je een carepaq moeten kopen.