System Check gaming pc

Pagina: 1
Acties:

• infinitelau
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-11-2024
Ik had hier een tijdje geleden al om advies gevraagd voor mijn pc, ik heb nu wat dingen verandert en ik hem binnen 1 of 2 weken kopen.
Dit is nu mijn huidige build http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/28437
Zijn er dingen die misschien nog verandert zouden moeten worden. Zit te twijfelen of dat ik de 2500k of de 3750k zou nemen, en of dat ik de gigabyte gtx 670 zou moeten nemen of de asus top editie.
Ik koop hem waarschijnlijk wanneer hij weer iets in prijs zakt want hij is nu ongeveer 20 - 30 euro duurder dan dat die normaal is.
Alvast bedankt.

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-05 10:37
Bespaar op het moederbord en voeding. 500W is meer dan voldoende. Kies 1600mhz geheugen en voor de Mugen 2, die past in je gekozen kast.

Verder is je videokaart ideaal. Keuze voor processor is lastig, veel klachten over de hoge temperaturen van de nieuwe sandy bridge.

• infinitelau
Ik had eerst een ander moederbord van rond de 100 euro, maar die bottleneckde mijn pc omdat hij geen 3.0 pci slot had dus welk moederbord zou je dan voorstellen. Weet nog steeds niet precies hoeveel watt ik zou moeten nemen want hoor vaak verschillende dingen daarover. Ik heb nu 1600 Mhz geheugen. En ik had ook al aan die Mugen gedacht maar die is wel wat duurder en weet niet of dat nodig is.
De 3750 is Ivy bridge en de 2500 sandy bridge, dus weet niet precies waar je het over hebt, want volgens mij is de 2500 niet bepaald nieuwe.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:51

D4NG3R

kiwi

:)

infinitelau schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 18:25:
Ik had eerst een ander moederbord van rond de 100 euro, maar die bottleneckde mijn pc omdat hij geen 3.0 pci slot had dus welk moederbord zou je dan voorstellen.
PCI-E 3.0 voegt deze en waarschijnlijk in de komende 2 generatie van videokaarten _niks_ toe. Zelfs op een PCI-E 2.0 8x slot draaien de meeste videokaarten nog onvertraagt. En deze is 4x zo traag als een PCI-E 3.0 x16 slot.
Weet nog steeds niet precies hoeveel watt ik zou moeten nemen want hoor vaak verschillende dingen daarover.
http://extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp

Zelfs met een goede 400W PSU zou je afkunnen.
Ik heb nu 1600 Mhz geheugen. En ik had ook al aan die Mugen gedacht maar die is wel wat duurder en weet niet of dat nodig is.
Ga je overklokken? Zo ja -> De mugen II is haar geld MEER als waard. Als je dit niet van plan was is een pricewatch: Cooler Master Hyper TX3 Evo ook ruim voldoende.
De 3750 is Ivy bridge en de 2500 sandy bridge, dus weet niet precies waar je het over hebt, want volgens mij is de 2500 niet bepaald nieuwe.
De 2500K klokt een stuk beter over, en presteert verhoudingswijze op deze hogere kloksnelheden ook beter. Als je niet gaat OC'en zou ik voor de 3570K gaan.
Iamzero456 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 18:15:
Verder is je videokaart ideaal. Keuze voor processor is lastig, veel klachten over de hoge temperaturen van de nieuwe sandy bridge.
Alleen bij overklokken.

[ Voor 5% gewijzigd door D4NG3R op 14-06-2012 18:34 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Ik heb zelf een GA-Z77M-D3H http://www.gigabyte.co.nl...uct-page.aspx?pid=4145#ov genomen.. fully featured Z77 chipset zonder een hoop extra's zoals WLAN. Kost 100 euro minder! Daarvoor kan je een veel betere geluidskaart kopen en een WLAN adapter..

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-05 10:37
D4NG3R schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 18:31:
[...]

[...]

Alleen bij overklokken.
Daar doelde ik op ;)

Neem bovenstaand moederbord, met een 430w van corsair (38 euro dacht ik). Als je niet wilt overklokken kun je besparen op de koeler of zelf weglaten. Onder de 1000 euro moet je wel kunnen komen uiteindelijk.

Zelf in elkaar zetten is geen optie?

• infinitelau
Zelf in elkaar zetten is geen optie inderdaad.
Ik weet niet of dat ik later wil gaan overklokken, op dit moment wil ik dat niet want ik heb weinig zin om daar heel veel moeite voor te doen en heb niet het idee dat ik dat nodig heb, maar ik wil liever toch wel een K versie hebben voor het geval dat ik over een jaar of misschien 2 toch kan overklokken. Ik ben nog onzeker over het moederbord want een vriend van mij die bijna dezelfde pc als mij wil gaan kopen heeft het op een ander forum gevraagd en daar zei iedereen dat het wel verstandig is om voor een 3.0 slot te gaan. En aangezien ik er niks vanaf weet heb ik liever een te dure pc dan een pc die later blijkt toch een 3.0 slot nodig te hebben, of tenminste betere prestaties levert met een duurder moederbord. Zelfde geval bij de hoeveel heid watt. Ik wil wel graag een koeler erbij kopen.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:51

D4NG3R

kiwi

:)

Een PCI-E 3.0 slot gaat je de komende jaren gewoonweg niks opleveren wees daar maar niet bang om. Daarnaast als je een 2500K haalt heb je sowieso geen PCI-E 3.0 maar draait alles op 2.0...

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1