Laatste bij de ibood hunt de Allnet 500Mbit HomePlug aangeschaft, de starterkit, dus twee stuks.
Nu krijg ik het helaas niet voor elkaar om het internet door te geven.
De situatie is als volgt:
Meterkast
• Ziggo modem
• Allnet adapter
Met elkaar verbonden uiteraard via een ethernetkabel.
Zolder:
• Netgear WDNR3700
• Allnet adapter
En ook uiteraard verbonden met ethernetkabel.
Ethernetkabels zijn gewoon meegeleverd ethernetkabels, geen zelfklusdingen.
Volgens de beschrijving in de meterkast zit de zolderkamer op dezelfde groep als de meterkast.
Voor de zekerheid heb ik ook geprobeerd of hij het in andere ruimtes wel doet (woonkamer beneden, keuken beneden, studeerkamer op eerste verdieping). Het hele huis gezien zeg maar.
De Netgear router geeft geen internet door.
Helaas blijft de Allnet nog altijd hetzelfde aangeven , welke ruimte ik ook probeer met zn broertje, namelijk onderstaande:

Verdere info: als ik de netgear router aan de modem hang dan heb ik uiteraard wel gewoon internet.
Als ik mijn laptop direct aan een van de twee aangesloten Allnets hang dan krijg ik 'onbekend netwerk'.
'Geen netwerkmogelijkheden' oid.
Ook de Allnet Homeplug utility gebruikt, help niet. Geeft aan: 0 devices found.
Ik heb ook al het eea gelezen over 'no powerlink detected'. Ik kan er niet precies achter komen of dit nou iets met het probleem te maken heeft, gezien in de gebruiksaanwijzing niet concreet staat wat welk lampje nou precies inhoudt. Dit zou inhouden dat de ene Allnet de andere niet ziet.
Zoals je ziet is dit geen ik-plemp-mijn--vraag-maar-neer-zonder-dat-ik-iets-gedaan-heb-topic. Zeker al twee avonden en een middag mee bezig geweest. En ik maar denken dat het plugnplay was.
Iemand ervaring met bovenstaande of iemand die mij verder kan helpen?
Alvast bedankt!
Nu krijg ik het helaas niet voor elkaar om het internet door te geven.
De situatie is als volgt:
Meterkast
• Ziggo modem
• Allnet adapter
Met elkaar verbonden uiteraard via een ethernetkabel.
Zolder:
• Netgear WDNR3700
• Allnet adapter
En ook uiteraard verbonden met ethernetkabel.
Ethernetkabels zijn gewoon meegeleverd ethernetkabels, geen zelfklusdingen.
Volgens de beschrijving in de meterkast zit de zolderkamer op dezelfde groep als de meterkast.
Voor de zekerheid heb ik ook geprobeerd of hij het in andere ruimtes wel doet (woonkamer beneden, keuken beneden, studeerkamer op eerste verdieping). Het hele huis gezien zeg maar.
De Netgear router geeft geen internet door.
Helaas blijft de Allnet nog altijd hetzelfde aangeven , welke ruimte ik ook probeer met zn broertje, namelijk onderstaande:
Verdere info: als ik de netgear router aan de modem hang dan heb ik uiteraard wel gewoon internet.
Als ik mijn laptop direct aan een van de twee aangesloten Allnets hang dan krijg ik 'onbekend netwerk'.
'Geen netwerkmogelijkheden' oid.
Ook de Allnet Homeplug utility gebruikt, help niet. Geeft aan: 0 devices found.
Ik heb ook al het eea gelezen over 'no powerlink detected'. Ik kan er niet precies achter komen of dit nou iets met het probleem te maken heeft, gezien in de gebruiksaanwijzing niet concreet staat wat welk lampje nou precies inhoudt. Dit zou inhouden dat de ene Allnet de andere niet ziet.
Zoals je ziet is dit geen ik-plemp-mijn--vraag-maar-neer-zonder-dat-ik-iets-gedaan-heb-topic. Zeker al twee avonden en een middag mee bezig geweest. En ik maar denken dat het plugnplay was.
Iemand ervaring met bovenstaande of iemand die mij verder kan helpen?
Alvast bedankt!
Hoi!