Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

mijn videokaart heeft het onlangs begeven en ben nu op zoek naar een nieuwe. Bij de pc winkel probeerden ze best wel dure kaarten aan te smeren dus ik dacht ik vraag hier om advies.

Ik had een Sapphire HD 4670 1G DDR3 PCI-E. Ik doe niet bijzonders; film kijken en soms WoW spelen. Is de pricewatch: Sapphire HD 5450 1GB DDR3 PCIE HDMI een geschikte vervanger? De reviews zijn wel over het algemeen positief.

Bedankt.

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-02 23:22
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 15:07:
Hallo,

mijn videokaart heeft het onlangs begeven en ben nu op zoek naar een nieuwe. Bij de pc winkel probeerden ze best wel dure kaarten aan te smeren dus ik dacht ik vraag hier om advies.

Ik had een Sapphire HD 4670 1G DDR3 PCI-E. Ik doe niet bijzonders; film kijken en soms WoW spelen. Is de pricewatch: Sapphire HD 5450 1GB DDR3 PCIE HDMI een geschikte vervanger? De reviews zijn wel over het algemeen positief.

Bedankt.
En wat wouden ze jouw aansmeren? Volgens mij is een 5450 (net) iets minder wat je had. Hoe groot is je budget ?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-02 17:21
Dat is inderdaad een net mindere kaart. Voor WoW lijkt me dat wel voldoende. Echter zou ik dan toch naar een Radeon 6570 gaan kijken. Dan heb je ook nog een leuke upgrade te pakken. Is wel iets duurder, maar dan heb je ook meer.

• Dodge-Charger
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-01 20:57
ik sluit me aan bij alex3305.

http://www.anandtech.com/show/2931/7

dit laat het wat beter zien de verschillen.

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Kijk eerst eens hoeveel je uit wil geven en wat je huidige systeem aankan.
Een grote dure videokaart vraagt namelijk ook wat van je systeemcomponenten.

Kijk even bijvoorbeeld hier : http://www.anandtech.com/show/2931

Liever dus iets meer uitgeven voor een betere upgrade.

Of neem een tweedehands kaart over : V&A aangeboden: MSI R6570-MD1GD3LP

Voor 40 tientjes heb je dan een mooie upgrade.

[ Voor 41% gewijzigd door Frostbite op 14-06-2012 15:35 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

• alex3305
Overigens zou ik dan deze vergelijkingssite erbij pakken :). Vind ik persoonlijk net iets inzichtelijker.

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 15:07:
Hallo,

Bedankt.
Je kunt ook even bij toms hardware kijken om te zien hoe de kaarten onderling zo'n beetje ranken.

Volgens die chart staat de 4670 een aardig stukje hoger dan de 5450, dus geen voortuigang :)

Maar het hangt er natuurlijk helemaal vanaf wat je speelt, wat voor resolutie (!) je scherm heeft, aansluitingen (niet alle kaarten hebben nog VGA volgens mij).
De ranking boven komt uit een artikel waar per prijspunt de beste opties besproken worden, dus kijk eens even rond zou ik zeggen.

[ Voor 18% gewijzigd door J2pc op 14-06-2012 15:24 . Reden: url fixed ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Verwijderd

Topicstarter
Mijn budget is niet erg hoog, max €100 het liefst onder de €75.

Als ik alle advies en aanbevolen websites goed heb begrepen dan is zoiets http://www.mycom.nl/Produ...Radeon-HD6570,1GB/1308920 goed genoeg? Ik weet niet precies wat mijn pc aankan, maar volgens mij moet deze kaart geen problemen opleveren.

Verwijderd

kijk ff in v&a staan stukken snellere videokaarten voor 75 euro

• alex3305
Als je budget 75 euro is, dan zou de pricewatch: Sapphire HD6790 1GB GDDR5 PCI-e perfect voor je zijn! Alleen lijkt de levering een probleempje te zijn :P. Daarnaast is het wel een flinke upgrade van je oude kaart! Ongeveer drie keer zo snel namelijk.

Ook zou je met jouw nog kunnen kijken naar de 6670, ook redelijk snel en nog steeds een flinke upgrade. En anders gewoon lekker voor een 6570 gaan. Fabrikant en dergelijke maakt eigenlijk niet uit, het is ongeveer allemaal hetzelfde.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

alex3305 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 15:16:
Overigens zou ik dan deze vergelijkingssite erbij pakken :). Vind ik persoonlijk net iets inzichtelijker.
Passmark laat nou niet echt daadwerkelijke prestaties zien, je kan beter op een echte review site kijken.
Voorbeelden zijn Anandtech, Computerbase, HardOCP, Bit-tech.

Wat iedereen al aangeeft, kijk even wat je aan je aan een videokaart wil uitgeven en koop dan een nieuwe of tweede hands kaart die snel genoeg is voor jou.
Pagina: 1