Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Media dumpen op je site

Pagina: 1
Acties:

• Poel13
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-01 12:11
Ik heb een vraag, puur uit intresse.

Heeft iemand ervaring met media uploaden naar je eigen website?
Denk aan de bekende website's als photobucket etc. waar je een verkorte link terug krijgt om de foto te sharen?
Eventueel te gebruiken om foto's up te loaden vanuit je telefoon naar je website.

Ik wil eigenlijk informatie over hoe dit te realiseren :)

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Wat heb je zélf al gevonden ?
Wat denk je dat er nodig is ?

Verwacht je een kant-en-klaar script(je) of wil je zelf gaan programmeren ?

[ Voor 22% gewijzigd door TheRookie op 14-06-2012 14:57 . Reden: + linkje ]

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

Ja het is mogelijk, niet eens heel lastig als je wat ervaring hebt in web development. Alleen uploaden vanaf een iDevice gaat nog niet (vanaf iOS 6 pas).

-- edit --

Bijvoorbeeld: drag-n-drop file upload :)

[ Voor 35% gewijzigd door OkkE op 14-06-2012 15:02 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Poel13
http://en.kioskea.net/faq...oad-space-on-your-website
een dergelijk voorbeeld lijkt me het begin. Zelf code schrijven kan ik wel, maar in beperkte mate.
Toch wil ik hier de extra functionaliteit bij dat mensen naar MIJN website komen om de foto te kunnen bekijken (zo kan ik de views monitoren, maar dit kan al bijvoorbeeld met google analytics)

Je linkje werkt niet,
En inderdaad slim om even op te wijzen, het gaat over een android mobiel toestel icm een windows pc

[ Voor 14% gewijzigd door Poel13 op 14-06-2012 15:03 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:07
Het ligt er maar net aan hoe simpel je het wilt houden. Als je een dumphok wilt maken - dus zonder accounts - dan is zoiets vrij simpel te realiseren.
  1. Maak een uploadformulier voor afbeeldingen
  2. Rename het bestand op de server naar een willekeurige hash (bijv. door middel van timestamp met grootte en bron-ip)
  3. Show de link aan de gebruiker
In plaats van stap 2 zou je nog een database erachter kunnen hangen om collisions te voorkomen. Ook zou je afbeeldingen kunnen resizen op je server, maar dat kost wel wat meer processorkracht om dat te bewerkstelligen.

De grootste valkuilen zijn overigens copyright management en diskspace. Om copyright te managen heb je wel iets van een fair-use policy nodig. Ook moet je opletten dat mensen geen illegale content gaan uploaden. Diskspace heb je verder nooit genoeg. Dus wil je het serieus aanpakken dan zou ik toch gaan kijken naar een co-location of VPS, wat dan wel weer prijzig is voor een hobbysite.

Edit: Via Android is dit ook niet heel lastig. Je kunt een add-in schrijven voor in je gallerij. Er staat hierover een stukje op StackOverflow maar er is vast nog wel meer over te vinden. Met de camera is het echter toch wel een stuk lastiger en zou ik niet direct aan beginnen. Het grote probleem daarmee is het supporten van verschillende devices.

[ Voor 18% gewijzigd door alex3305 op 14-06-2012 15:05 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:09

DukeBox

loves wheat smoothies

De wat betere (soho) nasjes (synology, thecus, qnap) hebben dat soort functionaliteit er ook inzitten.

[ Voor 6% gewijzigd door DukeBox op 14-06-2012 15:06 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Poel13 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 15:02:
http://en.kioskea.net/faq...oad-space-on-your-website
een dergelijk voorbeeld lijkt me het begin. Zelf code schrijven kan ik wel, maar in beperkte mate.
Toch wil ik hier de extra functionaliteit bij dat mensen naar MIJN website komen om de foto te kunnen bekijken (zo kan ik de views monitoren, maar dit kan al bijvoorbeeld met google analytics)

Je linkje werkt niet,
En inderdaad slim om even op te wijzen, het gaat over een android mobiel toestel icm een windows pc
Dan begin je daar toch mee ? Voor zover ik kan zien is dit een script dat je op je eigen website zet ...

• Poel13
Een hele brok informatie al meteen, geweldig!
ik ga me er in verdiepen.

Het is inderdaad voor eigen gebruik, niets meer dan een hobby.
Ik heb zelf alleen een website (met databases) die ik wil gebruiken voor mijn eigen foto's op te gooien. Helaas heb ik geen eigen server o.i.d.

potentieel:
http://www.webappers.com/...ad-with-html5-javascript/
http://www.sitepoint.com/html5-file-drag-and-drop/

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:07
Voor eigen gebruik zeg je. Dan zou ik het gewoon heeeeeel simpel houden met de drie stappen die ik boven al noemde. Je hebt namelijk nagenoeg geen kans op collisions, dus daar hoef je dan geen rekening mee te houden. Ook hoef je natuurlijk niet per se een fancy-url op te zetten, maar kun je gewoon naar de afbeelding linken.

Om het vanuit Android te doen zou ik niet zulke drag & drop functionaliteiten opzoeken, want daar heb je niets aan. Dan zou ik sharen vanuit de gallerij-app of vanuit een eigen app met zoiets.
Pagina: 1