Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blacknoise
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-10-2024
Ik probeer een image te maken van een hardeschijf waar per ongeluk een system recovery van hp overheen is gekomen. Hiervoor gebruik ik parted magic wat linux based is.
Ik heb daarvoor deze tut gevolgd: http://www.myfixlog.com/fix.php?fid=21
De tutorial zeg, mount de te recoveren disk niet. Probleem is dat hij automatisch al gemount was.. ik heb em dus ge unmount.
In lxterminal typ ik nu ddrescue /dev/sda2 media/sdb1/backup.img
Alleen krijg ik nu te zien, cant open input file no such file or directory
Misschien komt dit doordat ik de te recoveren disk ge unmount heb? maar de tut zegt dat ie niet gemount moet zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindStorm
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01-2024
De melding geeft aan 'cannot open input file'? Klopt het pad naar het device wat je opgeeft (/dev/sda2)?

Daarnaast, wil je de disk recoveren, of de partitie? Voor het maken van een image van de volledige disk gebruik je namelijk '/dev/sda' ipv '/dev/sda#' (de # staat namelijk voor het partitienummer, en uit je OP begrijp ik dat nu juist je partitietabel niet meer klopt met wat je eigenlijk voor ogen had).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Wat is de uitvoer van "sfdisk -l /dev/sda"? Klopt media/sdb1/backup.img wel, of moet het /media/sdb1/backup.img zijn?

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg