Toon posts:

Enquête Windows 8

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers, ik moet voor school een enquête uitvoeren. Mij leek het een goed plan om dat hier te doen.
Als enkele van jullie dit zouden willen invullen, dan bedank ik jullie daarvoor.

Introductie

Deze enquête wordt uitgevoerd om te bekijken of de nieuwe Windows 8 op PC’s en notebooks goed bevalt bij consumenten, ontwikkelaars en systeembeheerders. De enquête wordt tevens meegenomen in een onderzoek die moet uitwijzen of Windows 8 voordelen biedt over de voorgaande Windows versies en of deze een kans van slagen heeft.

Het invullen duurt slechts 10-15 minuten. De enquête die u hier invult is volledig annoniem en wordt onder geen enkele omstandigheden verstrekt aan derden.

Algemene vragen

1. Hoe gebruikt u Windows 8?
• Als Consument
• Als Ontwikkelaar
• Als Systeembeheerder

2. Wat is uw geslacht?
• Man
• Vrouw

3. Wat is uw leeftijd?
• 15 t/m 20
• 21 t/m 30
• 31 t/m 40
• 41 t/m 50
• 51 t/m 65

4. Welke preview van Windows 8 heeft u het laatst gebruikt?
• Developer preview
• Consumer preview
• Release preview

5. Hoeveel monitoren gebruikt u?
• 1
• 2
• 3
• Anders, namelijk… ___________________________________________________________________

Interface van Windows 8

6. Hoe attractief vind u het uiterlijk van Windows 8 op het eerste gezicht?

Helemaal niet attractief 1 2 3 4 5 Heel attractief

7. Heeft de informatie die wordt weergegeven op tiles, toegevoegde waarde voor u?

Geen toegevoegde waarde 1 2 3 4 5 Veel toegevoegde waarde

8. Vind u de verberging van de opties bij applicaties handig?
• Ja
• Enigzins
• Nee

9. Wat vind u van de scheiding tussen de Metro startpagina en de klassieke desktop?

10. Maakt de ribbon in de verkenner van Windows 8 het makkelijker om door u veelgebruikte acties uit te voeren?
• Ja
• Enigzins
• Nee

11. Zijn de geavanceerde opties bij Windows 8 voor u voldoende om u systeem naar wens in te stellen?
• Ja
• Enigzins
• Nee

Bediening van Windows 8

12. Hoe efficiënt vindt u het navigeren van de Metro interface met de muis/toetsenbord?

Niet efficiënt 1 2 3 4 5 Zeer efficiënt

13. Vind u het horizontaal scrollen met de muis op het hoofdscherm comfortabel?

Heel oncomfortabel 1 2 3 4 5 Zeer comfortabel

14. Hoeveel maakt u gebruik van de toetsenbord snelkoppelingen in plaats van de Metro interface?

Zeer weinig 1 2 3 4 5 Heel weinig

Verschillen tussen Windows 8 en 7

15. Wat vindt u van de “tiles” in vergelijking met icoontjes, vindt u ze nuttiger?
• Ja, want... __________________________________________________________________
• Nee, want... ________________________________________________________________

16. Wat vindt u van de verandering van het klassieke startmenu naar de Metro stijl startmenu?
• Beter, want... _________________________________________________________________
• Slechter, want... _______________________________________________________________

17. Vind u het verdelen van verschillende applicaties over het/de scherm(en) handiger bij Windows 8 dan Windows 7?

Niet handig 1 2 3 4 5 Veel handiger

Voor ontwikkelaars

18. Ontwikkelt u liever met de klassieke Windows forms of de nieuwe Metro stijl?
• Windows forms, want... _______________________________________________________________
• Metro stijl, want... ___________________________________________________________________

19. Wat vindt u van het feit dat Microsoft verplicht om Metro applicaties via de Marketplace/App store te distribueren?
__________________________________________________________________________________________

20. Maakt de mogelijkheid tot gebruik van webtalen het voor u aantrekkelijker om applicaties voor Windows 8 te ontwikkelen?

Niet aantrekkelijk 1 2 3 4 5 Heel aantrekkelijk

Overstappen naar Windows 8

21. Wat zijn de grootste redenen voor u om over te stappen Windows 8?
• Prijs
• Metro uiterlijk
• Bediening
• Ontwikkelmogelijkheden
• Productiviteitsverhoging

22. Wat zijn de grootste bezwaren voor u tegen het overstappen naar Windows 8?
• Prijs
• Metro uiterlijk
• Bediening
• Ontwikkelmogelijkheden
• Migratiemoeilijkheden

23. Zal u overstappen naar Windows 8 wanneer deze uitkomt?
• Ja
• Misschien
• Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik vul hem in als jij hem hierin zet ;) http://nl.surveymonkey.com/ (of iets vergelijkbaars)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-10 20:27

Leejow(saait)

Blater

Shit zeg, ik ben 66 jaar :'( Ik zou er overigens nog eens een spellcheck overheen laten gaan (d/t, u/uw fouten enz).

[ Voor 61% gewijzigd door Leejow(saait) op 14-06-2012 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het is niet de bedoeling om zonder toestemming vooraf van de moderators een enquete te starten, dat zit erg tegen de spam aan. Ik zie niet dat er toestemming is gevraagd en gekregen, ga er dus van uit dat die er niet is en sluit dit topic.

Neem even via DM of mail contact op met de moderators van dit subforum (zie bovenaan Windows Clients). Sowieso zou ik enige discussiewaarde verwachten in een topicstart.

offtopic:
Op zich leuke vragen. Misschien wil je er rekening mee houden dat Win8 nog helemaal niet uit is, hooguit kan je vragen naar de Release Preview en er van uit gaan dat er niets meer verandert ;) Ik bijvoorbeeld heb de verschillende testversies niet geprobeerd, ik zie het wel als de definitieve versie verschijnt en bepaal dan of ik het wat ga vinden.
Sowieso kan je natuurlijk even in andere topics hier meelezen om te zien hoe men er over denkt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.