Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Aanschaf nieuwe laptop voor school.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb gisteren te horen gekregen dat ik geslaagd ben en nu dus naar een nieuwe opleiding kan. Ik had me hier ene tijdje terug al voor aangemeld. Ik ga de ICT doen, nu heb ik een laptop nodig voor deze opleiding.
De laptop moet snel zijn, wat jaartjes mee gaan en vervoerbaar zijn is ook redelijk belangrijk. Zelf zou ik er af en toe een spelletje op willen spelen, dit betekend dan niet zware games, denk aan Minecraft of Call of Duty 4.
Het is het belangrijk dat er een 1920x1080 scherm in zit, redelijk wat werkgeheugen en wat HDD opslag.
Ik zat zelf te denken aan http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-124660 maar dit is meer een gaming laptop. Het liefst zou ik de prijs iets lager hebben, zouden jullie mij kunnen helpen?

Mvg,

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-11 15:12
Allereerst natuurlijk gefeliciteerd met je diploma!

Ik zou zeker wachten tot na de zomervakantie en een 'back-to-school' actie mee pakken.

Verder heb je voor een opleiding genoeg aan zo'n beetje elke willekeurige laptop van de Mediamarkt (netbooks uitgezonderd).

Je noemt 'wat jaartjes meegaan' als eis/wens. Hier zou je voor kunnen zorgen door een zakelijk model uit te kiezen met betere garantie voorwaarden. (bv een Dell Latitude / HP Probook / Lenovo Thinkpad met 3/5 jaar Next Business Day garantie) Als je apparaat stuk gaat wordt het de volgende werkdag gerepareerd door een monteur en zit je niet lang zonder je werkplek.

Voor dagelijks dingen in een tas meenemen zijn de nieuwe Ultrabooks erg fijn. Deze zijn licht, dun en redelijk klein waardoor je er niet mee hoeft te slepen.

Simpel gezegd: De Compaq AMD Fusion van de Mediamarkt voor 500 euro voldoet aan je eisen. Verzin zelf welke wensen je de meerprijs waard vindt en wees kritisch. Een 100 euro extra voor een processor die 200MHz sneller is ga je over drie jaar niet meer merken, dan is het gewoon traag.

[ Voor 2% gewijzigd door hans_lenze op 14-06-2012 12:45 . Reden: Felicitaties ]

while (! ( succeed = try ()));

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel echt een laptop waar heel veel mee gedaan moet kunnen worden, er moeten servers op kunnen draaien etc. Daarom wil ik het liefst een i7 en 8GB werkgeheugen, dit is een must!

Mvg,

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:56

Umbrah

The Incredible MapMan

Ja, maar wat definieer je als server? Een server is namelijk juist ERG licht. Hij wordt pas zwaar als je er 500 users aan gaat hangen. Wat voor opleiding specifiek ga je doen? Ik heb op open dagen gestaan en ZO vaak gehoord: "Ik wil ICT gaan doen" of "Iets met computers". Vaak ontstaan uit een interesse, zonder te weten wat het echt inhoud. Wat ga je dus precies doen? Wat WIL je precies gaan doen/leren? Vraag gerust, ik heb het zo'n beetje allemaal gedaan/verkocht/geadviseerd. Voor mij was het uiteindelijk Business, IT & Managment met een paar modules, voor een goeie BSc aan een goeie hogeschool, met de juiste afstudeer/stage ervaring. Het zwaarste wat ik heb moeten doen was een localhost MySQL dingetje met tops 4 users en een Visual Studio IDE. Screen estate en IOPS waren m'n grootste vriend, niet zozeer veel schijfruimte (backups maak je toch extern), graphics, of CPU kracht. Integendeel, ik werkte eerst met een vrij zuinige, trage Core2Duo, en ben pas op het allerlaatst naar een Core i5 laptop gegaan. Resolutie was voor mij een pré omdat ik de technische kant en het design wat wou benadrukken, maar jaargenoten die meer naar de business/ERP/toepassing gingen hadden dat niet nodig.

Wat ik voornamelijk als eisenpakket had naast screen estate was dus accuduur en draagbaarheid. Geloof me... je loopt er 4 jaar mee.

Ik heb overigens ook MBO gedaan. Dat was behoorlijk op beheer gericht, maar geloof me, een VM-etje met een Windows Server en misschien één client heb je echt niet het zwaarste van het zwaarste voor nodig. Het is zelfs erg licht! En je school zal dat faciliteren uiteindelijk, en dat is dan meestal on-metal in plaats van virtueel.

Garantie, draagbaarheid en accuduur is ook daar je vriend. Een stevige laptop is in het educatieve land veel waard. Een fragiel portable workstation doe je jezelf geen lol mee. 8GB werkgeheugen is erg makkelijk, maar een i7 wil zeggen: compromissen! Graphics? Meer compromissen!

Ben uiteindelijk blij met m'n full HD XPS15, en blij dat ik een versie met dual ipv quadcore heb, net wat langer op de accu dus. Het FullHD scherm is erg fijn, maar zorgt er wel voor dat games niet 100% lekker draaien. Diablo III gaat vrij redelijk op native resolutie, Minecraft ook, maar veel meer en ook de komende 3 jaar zie ik hem niet doen. Een sterkere GPU had betekend dat ik voor het belangrijkste: werk, een slechte aankoop had gehad. De Dell XPS15 is ook nog eens stevig. Garantie kon beter, maar nog niet nodig gehad: het is een consumentenlaptop. Hij is alleen wel vrij zwaar, zeker op van die dagen dat je aan literatuur wilt studeren...

Inmiddels geen student meer, en full-time aan de slag in Engeland, en ik merk gewoon dat ik de SSD's en resolutie het meest mis in vergelijking met m'n werk lapop die ik verplicht moet gebruiken. Een oer-degelijk toshiba workhorse met 1366*768 scherm en een zwaar ge-encrypte 4200rpm harddrive. De accuduur en draagbaarheid zijn WEL beter van die toshiba, dus ik klaag niet als ik weer eens een uur in de metro moet staan :)

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik voor opleiding ga doen is ICT-beheer, verder wil ik ook gewoon een fijne en snelle laptop omdat deze ook thuis gebruikt word. Hoge resolutie, i7 en 8 GB is dus echt een must!

Mvg,

• TheMadsn0w
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-12-2020
MSI GE60 is goede laptop voor de eisen die je stelt.
Ik begin volgend jaar ook aan mijn ict-beheer opleiding niveau 4, en heb dus ook een laptop nodig.
Wil de MSI GE60 gaan bestellen maar hij is nauwelijks leverbaar :(

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
TheMadsn0w schreef op zondag 17 juni 2012 @ 15:10:
MSI GE60 is goede laptop voor de eisen die je stelt.
Ik begin volgend jaar ook aan mijn ict-beheer opleiding niveau 4, en heb dus ook een laptop nodig.
Wil de MSI GE60 gaan bestellen maar hij is nauwelijks leverbaar :(
Nee!!!! Mensen verdienen echt een ban (figuurlijk :9) die deze laptoplijn of een gemiddelde Clevo rebranded troep adviseren. Echt niet doen, is echt een miskoop. De gehele GE series van MSI hebben gigantische trothling problemen. (Goedkope koeling). Zelfs de gemiddelde laptop van dezelfde prijsklasse met een gt540m haalt betere game resultaten dan een MSI GE met een gt555m.

Als je een laptop voor een studie wil hebben met een quad core i7 (Onzin eis maar goed), veel ram, en ook nog relatief portable en is staat om een game redelijk goed te kunnen spelen: Op dit moment is de Vaio S15 gewoon de beste keuze daarin. Heeft de goede specs en prijs verhouding, Full HD 15" IPS scherm, gt640m (keppler versie) en relatief portable (1.9kg) en redelijke accuduur.

Alternatief: Asus N56, wel zwaarder en logger maar bied wel een betere gpu aan maar heeft dan weer geen IPS...

[ Voor 5% gewijzigd door Vinand op 17-06-2012 15:51 ]

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

Topicstarter
Welke Vaio S15 bedoel je dan? Ik kan er echt geen vinden, zou je misschien een linkje kunnen plaatsen?

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:56

Umbrah

The Incredible MapMan

Het zijn geen van allen echte laptops die je voor school wilt al was het maar ivm de accuduur... MBO ICT beheer... tsja... ik zou je haast een netbook aanraden om mee te nemen en vervolgens voor jezelf thuis een lekker dikke bak. Geen compromis, beste BFB.

Wat ik me herinner van IT beheer is dat zelfs met de wens om servers te installeren en beheren dat je nooit zo ver ging als echt het testen van zo'n systeem met duizenden users, laat staan performance testen. Ook het uitvoeren van complexe arithmetische threads, clustering, parallellisatie is niet iets wat je ziet op MBO IT-Beheer. Misschien een klein stukje data warehousing maar dat gaat zelfs meer over het idee erachter in plaats van echte implementaties. Daarvoor zijn er stages.
Pagina: 1