Toon posts:

netwerk>>hub.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik ben van plan om een netwerk te maken
maar wat is nu een goede oplopssing? een hub,
of gewoon bv 2 pc`s aan elkaar koppelen,door middel van 2 netwerkkaarten en kabel,of zijn er nog meer optie`s?? gaarne u reactie[s]

ps ik ben er nog niet in thuis kwa netwerk kennis....... :? >:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:42
2 netwerkkaarten en een crosskabeltje zijn de beste oplossing als je 2 pc's hebt. hub's en switches zijn alleen nodig waar meer dan 2 pc's zijn.

je kunt dan net zo goed 100mbit nemen. kos je een paar tientjes meer maar is wel 10x zo snel [theoretisch]

wil je lekker goedkoop. en toch later nog een paar pc's erbij zetten? neem coax. alles word in een rijtje gezet. en het enige wat nodig is voor een 3e pc is een extra kabeltje en een t-stuk.

tsjah. dan kan je nog aan UTP beginnen. maar ik zie zelf voor de thuisgebruiker die wat internet shared/games/files kopieert geen reden voor een hub [al is die maar 60-70,- voor een 10mbit]

100mbit met een hub is leuk maar wel een beetje duur. en je moet echt goed nadenken voordat je dat doet. ik kopieer misschien 1x per week een hele cd over mijn coax netwerkje. duurt dan een kwartiertje ofzo. kan ik niet van wakker liggen. ga ik ook zeker niet upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

lowbudget:

2 netwerkkaartjes (10Mbit) en UTP-crosscable

gelijk goed:

2 netwerkkaartjes (100Mbit) en switch (iets goedkoper hub ipv. switch)en 2 UTP-kabels

oplossing 1 kan niet zonder meer kosten uit gebreid worden oplkossing 2 kost uitbreiden 1 netwerkkaart+kabel.

Let wel op dat de netwerkaarten door je OS ondersteunt worden.

[edit]
Jammer iemand was net sneller.

Ik zou kiezen voor UTP. Een goede UTP kabel kan ook op 100Mbit werken, coax niet (alleen 10Mbit, uitzonderingen daargelaten)

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-04 12:56

FoolZero

Freedom of speech...

Hey dorpsgenoot! ;)

Ik ga een beetje mee met slackoff, je moet idd goed overwegen wat je allemaal wil gaan doen met je netwerkje.
Echter tegenwoordig kosten 100Mbit kaarten ook al geen drol meer, dus kun je vanaf 3 tientjes al aan de Fast Ethernet (100Mbit dus...)

Ben je van plan om meerdere PC's aan te sluiten of om LAN party's te gaan organiseren (AANRADER! :)) dan is een hub toch wel aan te bevelen. Eigenlijk moet ik dus zeggen een switch, want anders worden te tweakers hier een beetje kwaad om. ;)
Deze switches heb ik iig vanaf 175 piek zien liggen en dan gaat het om een 8 poorter!

Mocht je alleen maar twee pc's aan elkaar willen knopen, dan is een crosscable voldoende. Deze kost een stuk minder(ongeveer 3 tientjes afhankelijk van de lengte), maar je kunt ook echt niet meer dan twee pc's aan elkaar knopen.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(