Mailinglijst aanmaken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptorial
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-05 16:07

Raptorial

Sore ga toru mono wa nandemo

Topicstarter
Hallo mede Tweakers,

Ik wist deze vraag niet goed te plaatsen, dus dan maar onder Stuffis Generalis.

Dit is wat ik wil doen:
Mijn verjaardag aankondigen en een wekelijkse mailing sturen.

Waarom:
Ik heb vrienden die alles vergeten en wilde dit jaar voor de grap een wekelijkse mailing sturen met rare dingen.

Wat is het probleem:
Ik wil graag dat mijn vrienden zich kunnen subscriben. Echter heb ik geen eigen website of server.

Wat verwacht ik:
Voor mij zou een simpele mail met voornaam, achternaam en e-mail adres volstaan, maar een lijst of een website waarvandaan je gelijk een mail kan sturen zou natuurlijk nog mooier zijn.
Het moet gratis zijn.

Wat heb ik gedaan:
Gezocht naar websites die een simpel form hebben staan en de gegevens forwarden (zonder zelf op te slaan is natuurlijk een must), of naar mailing software online (cloud) zodat ik het daar kan draaien.
Ik kwam niet verder dan een 30 dagen trial, maar ik wil het tot halverwege september gebruiken.

De vraag:
Heeft/weet hier iemand een oplossing voor deze situatie?

Knowledge is power

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:51
En als je nu eens een Gmail account maakt en je vrienden je daar een mailtje naar laat sturen dat ze toegevoegd willen worden. Je zult dan wel zelf moeie moeten steken in het beheren daarvan, maar denk dat dat makkelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Volgens mij kan je bij http://groups.yahoo.com/ een eigen groep maken waarna men zich daar aan kan melden. Op de voorloper van dat heb ik (jaren geleden) enkele mailinglijsten gehad.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Stuur gewoon een mail met iedereen in de CC, enorm gezellig. Wil iemand dan niet meer gemaild worden, dan geeft 'ie dat gewoon aan, en verwijdert de volgende die een mailtje stuurt diegene uit de CC-lijst. Altijd reply-to-all op de laatste mail en klaar is Kees.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:06
Je kan kijken naar een stuk software als MailBoy. In de gratis versie kan je 100 mensen toevoegen in 1x. Je moet dan wel zelf de database vullen, dit is echt een losse applicatie en heeft dus geen webinterface oid.

Wat wel kan is een "zwarte lijst" aanmaken, stel je doet 100 personen in je mail list en 10 mensen zeggen in wil er niet in dan voeg je die toe aan de "zwarte lijst" en worden die overgeslagen. Dit is hetzelfde effect als ze uit de maillijst halen maar deze functie is handig als je een bestaande lijst wilt importeren :)

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptorial

Raptorial

Topicstarter
@Arunia
Ja en nee, want dan is er geen subscribtion form, je vraagt normaal ook niet wil je een mailtje sturen naar: voorbeeld@gmail.com, het is het net niet.

@pven, dat is al beter

@CodeCaster, geeft ook niet echt het gevoel wat ik bedoel h1e, en dat systeem ken ik wel natuurlijk. Maar het is geen gesprek en geen wederzijdse communicatie het is een nieuwsbrief.

Ik dacht ook aan facebook, maar dan kun je alleen een bericht posten in de groep, het zou de oplissing zijn als je dan kan mailen naar de mensen.

@Mattie112, dat is wat ik zoek. Als ik nu een manier heb om die lijst aan te leggen door user subscribtions ben ik klaar. (Ik kan ze er ook zelf in zetten als het niet anders kan)

[ Voor 14% gewijzigd door Raptorial op 14-06-2012 11:01 ]

Knowledge is power

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Reply-to-all gaat helemaal fout. Al snel zal je verschillende groepen door elkaar zien lopen, omdat niet iedereen de laatste mail replied.

Inderdaad kan je groups.yahoo.com gebruiken.

Voor een beperkt aantal mensen zou ik het overigens eenvoudig houden: gewoon een groep aanmaken in je favoriete mailclient en die met de hand bijhouden. Er van uitgaande dat het niet over tientallen personen gaat lijkt mij dat best te voldoen.

offtopic:
Is men wel geinteresseerd in een wekelijkse mail? Kan je dat dan niet via %social network% doen? Als er geen interesse is om dat te bekijken, zal de wekelijkse mail ook al snel op de grote hoop gaan..

[ Voor 8% gewijzigd door F_J_K op 14-06-2012 11:02 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:31
Datumprikker? Dan kan je (als beheerder) een mail sturen naar de groep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptorial

Raptorial

Topicstarter
@F_J_K, Ja, dat zijn ze in dit geval wel, het gaat ook maar om een man of 30. HEt is vooral dat we altijd dit soort dingen proberen. Er is natuurlijk helemaal niks te melden iedere week, want het evenement is nou niet zo spectaculair. Het gaat ook om de creatieve oplossing de mensen te ehrinneren.
Nu doen mijn vrienden dat andersom ook via de reply all dingen, maar dan wordt je gek.

De beste oplossing is dat iedereen gewoon een fatsoenlijke agenda gaat gebruiken (digitaal of niet), maar dat is in mijn vriendengroep een utopie :)

@ThinkPad, Dat wist ik niet. Maar je zet er dan gewoon maar 1 datum in ipv dat je mensen laat kiezen ofzo?

[ Voor 10% gewijzigd door Raptorial op 14-06-2012 11:04 ]

Knowledge is power

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:31
Raptorial schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 11:03:
@ThinkPad, Dat wist ik niet. Maar je zet er dan gewoon maar 1 datum in ipv dat je mensen laat kiezen ofzo?
Dat weet ik niet. Volgens mij zodra ze zich hebben 'ingeschreven' op je evenementen kun je volgens mij een groepsmail versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 22:16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conara
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 01:16

SmartDoDo

Woeptiedoe

offtopic:
Ik heb me laten influisteren dat dit meer iets is voor OFF dus OFF you go :Y)
Pagina: 1