Anders pak je er zélf even
Wikipedia bij zodat wij je dat niet hoeven voor te kauwen?
Er zijn talloze teksteditors en IDE's die je kan gebruiken, en welke je kiest hangt helemaal af van of je het al dan niet gratis wil hebben en of je al dan niet ook ooit nog eens iets met PHP wil gaan doen waardoor een IDE al wat relevanter wordt. Je hebt IDE's als Dreamweaver, NetBeans, PHPStorm (mijn favoriet) maar je hebt ook teksteditors zoals Notepad++, TextPad en Notepad 2. Welke je kiest is vooral een kwestie van smaak en daar zul je dus zelf achter moeten komen.
Dit topic is verder al zo vaak voorbij gekomen en bovendien mis ik dermate veel eigen inzet bij jou dat ik dit topic maar op slot zet. Ik zou zeggen: kijk even naar de genoemde editors en IDE's en maak je eigen keuze.
Een website, zelfs als die volledig statisch (en dus alleen in HTML) is, is óók een applicatie.
Notepad++ is zoals de naam al doet vermoeden een uitgebreide notepad, maar blijft uiteindelijk een teksteditor. Hier zitten dan wel tools zoals het gebruik van kleuren voor de diverse onderdelen van de html-code. Voor het maken van wat html-pagina's met wat CSS is dit voldoende.
Voldoende: ja. Ideaal: niet per se. De bij Windows meegeleverde Notepad is ook meer dan voldoende om wat HTML en CSS te schrijven, maar dat maakt het nog niet de beste keus.
[
Voor 28% gewijzigd door
NMe op 14-06-2012 11:37
]