Switch met standaard C13/C14 aansluiting

Pagina: 1
Acties:

• Backspace-NL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:59

Backspace-NL

New and Improved!

Topicstarter
Hi,

ik zoek me rot, maar ik ben op zoek naar een simpele 5 of 8 poorts gigabit switch die voorzien is van een stroomkabel met een standaard C13/C14 aansluiting (http://www.allekabels.nl/...elctronica_1327571009.JPG). Wil het ding aansluiten op mijn APC UPS die dus alleen dit soort kabels aan kan.

Weet iemand toevallig of de Netgear ProSafe GS108 dit soort aansluiting heeft? Of ervaring met een andere (vooral betaalbare!) 5/8 poorts gigabit switch die aangesloten kan worden op deze manier?

Bedankt!

Verwijderd

ik weet wel iets anders wat wij hier o de zaak ook hebben gedaan.
koop een losse plug en een stroomblok van €5,-

stekker eraf knippen, plug erop zetten en die in je upc steken.
kun je dan de normale stekkers erin steken en heb je hem toch op je UPS hangen ;)

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img.auctiva.com/imgdata/1/1/4/7/0/2/3/webimg/421144604_o.jpg

Nee dus.

In dit soort gevallen zette ik een "normaal" stopcontact aan die C13/C14 kabel, dus snap niet zo zeer het probleem.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik maak altijd zelf die kabels. Je pakt een C13/C14 kabel en knipt hier de juiste kan van af :+ en zet daar een Shuko stekker op. Stekkers kosten 4 euro bij de bouwmarkt ofzo http://www.rjshop.nl/CmsD...349/13349_mi1_pd600_1.jpg

Volgens mij hebben alle Dell PowerConnects een C14 en daarnaast kun je eventueel ook de adapter vervangen door een PowerCube

[ Voor 21% gewijzigd door raymonvdm op 14-06-2012 09:27 ]

• Backspace-NL

Backspace-NL

New and Improved!

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 09:19:
[afbeelding]

Nee dus.

In dit soort gevallen zette ik een "normaal" stopcontact aan die C13/C14 kabel, dus snap niet zo zeer het probleem.
Ik knutsel liever niet met dit soort dingen :-) Er loopt hier iemand rond (lees: vriendin) die al helemaal gek wordt als ik zeg dat ik spul 24/7 aan laat staan, laat staan met een geknutselde kabel.

Maar goed, de handleiding was niet duidelijk mbt de ProSafe, een oudere handleiding liet wel een adapter zien met losse kabel, vandaar.

Thanks!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:37
Ik heb ook gewoon er een "normale" plug aangemaakt, daarop weer een stekkerblok en ik kan zonder problemen elk apparaat met een normale stekker aansluiten :)

Volgesmij zijn deze kabels ook kant-en-klaar te koop of je lokale electronicaboer kan ze wel even "vast" zetten, misschien dat je vriendin het dan geen probleem vind als het uit de winkel komt.

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:11

DataGhost

iPL dev

Ga dan naar je lokale elektrozaak en laat ze het daar in elkaar schroeven voor je, voor een paar euro extra. Weet je zeker dat het goed is.

Er kan echt heel weinig mis gaan zolang je de aders elkaar niet laat raken.

Verwijderd

Najah, je kan ook nog altijd uitvogelen wat die Netgear adapter levert qua voltage en vermogen.

Koop je een losse adapter met een aansluiting die jij wilt.

Nog legere portemonnee, maar wel een happy vriendin.

• LvE
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-02 16:15

LvE

Een tijdje geleden de tp-link sg1008 tegen gekomen. Juist met het doel om van de externe adapters af te zijn.
Deze heeft de voeding ingebouwd en kan met een c13/c14 kabel aangesloten worden.

http://www.misco.co.uk/Pr...-Gigabit-Rackmount-Switch

• Backspace-NL

Backspace-NL

New and Improved!

Topicstarter
LvE schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 10:01:
Een tijdje geleden de tp-link sg1008 tegen gekomen. Juist met het doel om van de externe adapters af te zijn.
Deze heeft de voeding ingebouwd en kan met een c13/c14 kabel aangesloten worden.

http://www.misco.co.uk/Pr...-Gigabit-Rackmount-Switch
Nice, thanks! Dat gaat 'm worden. Niet te duur, en precies zoals ik 'm wil.

Bedankt allemaal voor de tips.

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Waarom zou je je switch op je ups zetten kan het me alleen voorstellen als je ook je modem op de ups hebt staan anders verbind hij toch met niets en kapt hij er alleen eerder mee.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:16
Frogmen schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 12:43:
Waarom zou je je switch op je ups zetten kan het me alleen voorstellen als je ook je modem op de ups hebt staan anders verbind hij toch met niets en kapt hij er alleen eerder mee.
Uiteraard wil je wel dat je NAS door kan blijven streamen naar je plasma scherm bij een spanningsonderbreking.
Thans, dat is eigenlijk de enige reden (buiten m'n raid array om) waarom ik thuis een UPS heb.
En m'n switch zit daar dus ook op aangesloten.

[ Voor 4% gewijzigd door Raymond P op 14-06-2012 14:45 . Reden: add ]

- knip -

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Backspace-NL schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 09:14:
Hi,

ik zoek me rot, maar ik ben op zoek naar een simpele 5 of 8 poorts gigabit switch die voorzien is van een stroomkabel met een standaard C13/C14 aansluiting (http://www.allekabels.nl/...elctronica_1327571009.JPG). Wil het ding aansluiten op mijn APC UPS die dus alleen dit soort kabels aan kan.

Weet iemand toevallig of de Netgear ProSafe GS108 dit soort aansluiting heeft? Of ervaring met een andere (vooral betaalbare!) 5/8 poorts gigabit switch die aangesloten kan worden op deze manier?

Bedankt!
Dat probleem ben ik al een paar keer tegenaan gelopen, zo opgelost:
Afbeeldingslocatie: http://www.ravenslair.nl/GoT/IMG_2008-12-06_14-48-38_small.jpg
Zelf maar kabeltje gemaakt :)

edit: With ->
raymonvdm schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 09:24:
Ik maak altijd zelf die kabels. Je pakt een C13/C14 kabel en knipt hier de juiste kan van af :+ en zet daar een Shuko stekker op. Stekkers kosten 4 euro bij de bouwmarkt ofzo http://www.rjshop.nl/CmsD...349/13349_mi1_pd600_1.jpg

Volgens mij hebben alle Dell PowerConnects een C14 en daarnaast kun je eventueel ook de adapter vervangen door een PowerCube
dus :P

[ Voor 22% gewijzigd door Raven op 14-06-2012 14:48 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Raymond P schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 14:42:
[...]

Uiteraard wil je wel dat je NAS door kan blijven streamen naar je plasma scherm bij een spanningsonderbreking.
Thans, dat is eigenlijk de enige reden (buiten m'n raid array om) waarom ik thuis een UPS heb.
En m'n switch zit daar dus ook op aangesloten.
je plasma scherm heeft geen stroom nodig?
Ik kan me wel goed voorstellen dat je niet wilt dat je nas gewoon uit knalt :yes:

• Raymond P
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 14:49:
[...]

je plasma scherm heeft geen stroom nodig?
Ik kan me wel goed voorstellen dat je niet wilt dat je nas gewoon uit knalt :yes:
De helft was grappig bedoeld. M'n desktop die raid draait + NAS + switch hangt aan de UPS.
Bij power fail triggert de UPS een bash scriptje op m'n server. Die gooit daarna nog ff snel een shutdown command over het netwerk voordat ie zelf uit gaat.

Als ik dit test eet het nog geen 10% van de UPS, ik heb er dan ook wel eens serieus over nagedacht om m'n televisie er gewoon bij te prikken en de server door te laten draaien. In ieder geval 1 reden om een switch op een UPS aangesloten te hebben.

- knip -

Verwijderd

Raymond P schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 15:10:
[...]

De helft was grappig bedoeld. M'n desktop die raid draait + NAS + switch hangt aan de UPS.
Bij power fail triggert de UPS een bash scriptje op m'n server. Die gooit daarna nog ff snel een shutdown command over het netwerk voordat ie zelf uit gaat.

Als ik dit test eet het nog geen 10% van de UPS, ik heb er dan ook wel eens serieus over nagedacht om m'n televisie er gewoon bij te prikken en de server door te laten draaien. In ieder geval 1 reden om een switch op een UPS aangesloten te hebben.
je weet dat apc gewoon een programma heeft dat een network shutdown doet over al je apparaten?
of je desktop raid draait of niet maakt voor de stroom niet uit hoor :9

• Raymond P
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 16:07:
[...]

je weet dat apc gewoon een programma heeft dat een network shutdown doet over al je apparaten?
of je desktop raid draait of niet maakt voor de stroom niet uit hoor :9
Nee, dat wist ik niet. En volgens mij heb je dan nog steeds een switch nodig?
Debian + mijn APC (usb, geen eigen netwerkaansluiting) betekende voor mij een beetje zelf nadenken en wat scriptwerk. Daar ben ik niet vies van.

De raid vermelding natuurlijk om duidelijk te maken waarom ik die graag netjes uit zet.
Performance zuigt namelijk tijdens een rebuild.

[ Voor 4% gewijzigd door Raymond P op 14-06-2012 16:19 ]

- knip -

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-02 23:52
Op ebay kan je het ook kant en klaar kopen, heb ik zelf ook gedaan ivm het geen zin in knutselen:
http://www.ebay.nl/itm/26...m1497.l2649#ht_1963wt_905
Die ik heb gekregen zijn vanuit de fabriek zo, er zijn geen schroeven oid.

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 17:58

Yucko

One clown to rule them all !

die C13/C14 plug krijg je gewoon bij de bouwmarkt. Die gebruik je om de stekker aan de kabel van je stekkerdoos te vervangen en je kunt een hele riedel apparatuur aan je UPS hangen (op WAN99 was er volgens mij zelfs iemand die zijn friteuse op die manier aan een UPS gehangen had :') )

Toevallig dat we hier op de zaak 's morgens een spanningspiek hebben wanneer bepaalde apparaten aangezet worden. En laat dat nu net zijn wanneer er vanaf een extern adres verbinding (klant die rechstreeks orders in ons systeem kan zetten) gemaakt wordt met onze server. Het modem is blijkbaar nogal gevoelig en ging steeds offline door die spanningspiek. Sinds hij aan de UPS hangt hebben we nergens meer last van :)

[ Voor 18% gewijzigd door Yucko op 14-06-2012 17:53 ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Pagina: 1