Hoi allemaal,
Ik ben geen PHP-expert, dus het is mogelijk dat ik eenvoudige dingen niet weet of over het hoofd zie. Ik sta open voor alle feedback. Ik zou dit probleempje heel graag oplossen.
Wat ik probeer te doen: We hebben een website, gebruiken een shopping cart (1ShoppingCart), en we willen dat deze netjes de informatie van een verkoop naar Google Analytics stuurt nadat een klant iets koopt. Hiervoor gebruiken we een "Thank You"-pagina die we zelf hosten.
Ik heb hiervoor al het een en ander ingesteld, alles zou moeten werken. De code op de Thank You pagina is de volgende:
Deze heb ik ergens anders vandaag geplukt en aangepast voor onze website. In de body stond niets meer dan "Thank you".
Wel nu, ik heb een testkoop gedaan, om te checken of het werkte. Het werkte niet.
Om te kijken wat er dan gebeurd was ging ik naar "Bron weergeven" op de Thank You pagina, en daarin werd het volgende weergegeven:
screenshot "bron weergeven"
Hier houdt mijn kennis op. Want deze bron heeft niks met het PHP-bestand te maken dat ik geschreven heb. Er stond wel heel netjes alle informatie in die ik zou willen gebruiken (alles was ingevuld, heb uitgevlakt). Misschien is dit normaal, maar dat weet ik dus niet.
Met "Element Inspecteren" in Chrome zag ik het volgende:
screenshot "Element Inspecteren"
Hier blijkt dus dat de POST variabelen niet opgepakt worden door de PHP-code. Terwijl, gezien het feit dat alle variabelen netjes onder elkaar staan in de screenshot "bron weergeven", deze variabelen wel doorgegeven waren. (Verder staat er weer allerlei javascript code waar ik verder niks van weet.) Het enige wat ik wil is dat de POST variabelen worden neergezet in de Google Analytics tracking code.
Ik ben geen PHP-expert, dus het is mogelijk dat ik eenvoudige dingen niet weet of over het hoofd zie. Ik sta open voor alle feedback. Ik zou dit probleempje heel graag oplossen.
Wat ik probeer te doen: We hebben een website, gebruiken een shopping cart (1ShoppingCart), en we willen dat deze netjes de informatie van een verkoop naar Google Analytics stuurt nadat een klant iets koopt. Hiervoor gebruiken we een "Thank You"-pagina die we zelf hosten.
Ik heb hiervoor al het een en ander ingesteld, alles zou moeten werken. De code op de Thank You pagina is de volgende:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
| <head><!-- Google Analytics and ECommerce--> <script type="text/javascript"> var _gaq = _gaq || []; _gaq.push(['_setAccount', 'UA-XXXXXX-1']); _gaq.push(['_trackPageview']); _gaq.push(['_setAllowHash', false]); _gaq.push(['_addTrans', '<?php echo $_POST["orderID"]; ?>', // order ID - required 'Site naam', // affiliation or store name '<?php echo $_POST["grandTotal"]; ?>', // total - required '<?php echo $_POST["tax"]; ?>', // tax '<?php echo $_POST["shippingAmount"]; ?>', // shipping '<?php echo $_POST["city"]; ?>', // city '<?php echo $_POST["state"]; ?>', // state or province '<?php echo $_POST["country"]; ?>' // country ]); // this will loop through the items in the shopping // cart and pass the item info to Google <?php $i = 1; do { // print out necessary analytics code for each product echo " _gaq.push(['_addItem',", "'".$_POST['orderID']."',", // order ID - required "'".$_POST['sku'.$i]."',", // SKU/code - required "'".$_POST['product'.$i]."',", // product name "'',", // category or variation "'".$_POST['price'.$i]."',", // unit price - required "'".$_POST['quantity'.$i]."']);\n"; // quantity - required $i++; } while($_POST['price'.$i] != ''); ?> //submits transaction to the Analytics servers _gaq.push(['_trackTrans']); (function() { var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true; ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' :'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s); })(); </script> </head> |
Deze heb ik ergens anders vandaag geplukt en aangepast voor onze website. In de body stond niets meer dan "Thank you".
Wel nu, ik heb een testkoop gedaan, om te checken of het werkte. Het werkte niet.
Om te kijken wat er dan gebeurd was ging ik naar "Bron weergeven" op de Thank You pagina, en daarin werd het volgende weergegeven:
screenshot "bron weergeven"
Hier houdt mijn kennis op. Want deze bron heeft niks met het PHP-bestand te maken dat ik geschreven heb. Er stond wel heel netjes alle informatie in die ik zou willen gebruiken (alles was ingevuld, heb uitgevlakt). Misschien is dit normaal, maar dat weet ik dus niet.
Met "Element Inspecteren" in Chrome zag ik het volgende:
screenshot "Element Inspecteren"
Hier blijkt dus dat de POST variabelen niet opgepakt worden door de PHP-code. Terwijl, gezien het feit dat alle variabelen netjes onder elkaar staan in de screenshot "bron weergeven", deze variabelen wel doorgegeven waren. (Verder staat er weer allerlei javascript code waar ik verder niks van weet.) Het enige wat ik wil is dat de POST variabelen worden neergezet in de Google Analytics tracking code.