Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Computer valt uit na te veel gebruik

Pagina: 1
Acties:

• skyronster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-12-2024
Ik heb sinds vandaag een nieuwe video kaart een GTX 560, een mooie budget kaart. Het ding werkt perfect, Crysis 2 werkt vlekkeloos zonder frameloss op ultra setting en 1080p. Enige probleem is dat na een tijdje spelen de computer ineens op zwart gaat.

Nu weet ik dat dat het probleem waarschijnlijk aan de temperatuur ligt. Maar hoe ga ik dit oplossen? Is het wel een temperatuur probleem of krijgt de computer te weinig voeding dat hij er daarom mee uit schijt? Ik neem aan de 550 wat genoeg is voor de GTX 560 dus daar ligt het probleem niet.

Als het een temperatuur probleem is, hoe ga ik dit oplossen? Moet ik er een extra fan bij zetten? en welke fan koelt mijn computer goed genoeg voor een leuk prijsje? De kast zelf heeft 3 fans ingebouwd. 1 fan voor aan, 2 fans aan de zijkant. Maar dit is blijkbaar niet genoeg.

Nu heb ik mijn computer even open gegooid onder het spel en de video kaart wordt natuurlijk erg warm. De game gaat ook iets langer door, waarschijnlijk omdat hij meer koele lucht krijgt.

Ik heb nog plaats voor een fan achter in mijn kast. Maar dan is mijn vraag dus, welke koeler is op dit moment het beste voor een leuke prijs?

Verwijderd

Merk Voeding? Rest van de specs van je PC? Wat zijn de temperaturen als je PC uitvalt?

Graag wat meer info zodat we gerichter kunnen helpen.

Verwijderd

Ik denk dat je je fanspeed van je videokaart eens op manual een tandje hoger moet zetten. In je nvidia control panel kan je zoiets vinden, anders wel met een extern tooltje. :)

• skyronster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-12-2024
550 Watt Voeding,
AMD Phenom2 X4 965 3.4GHz,
Standaard koeling, (2 onder elkaar links in de behuizing en een fan voor in de behuizing)
Asus Moederbord M4A77T - USB3.0,
8192MB DDR3 Werkgeheugen Kingston,
1000 GB SataIII Hardeschijf,
nVidia GT560,

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:54
Bij je moederbord zit software om diverse dingen uit te lezen.
Je nvidia software kun je je videokaart uitlezen.

Dan met cpu burn-in de cpu warm maken.
Met ? software je videokaart zwaar belasten.(kijk eens op www.guru3d.com).
Of beide samen starten.

Dan voltages uitlezen?
Dan warmte uitlezen?
Ook de warmte info geven als de pc niks aan het doen is.

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-11 17:00
550Watt van welk merk?

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
skyronster schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 04:37:
Ik neem aan de 550 wat genoeg is voor de GTX 560 dus daar ligt het probleem niet.
Aantal watt zegt niks, er zijn genoeg bagger 550W voedingen welke minder aan kunnen dan goede 300W voedingen.

Merk en type is waar het omgaat.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1