Toon posts:

kan cd's niet lezen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
...ik heb sinds vandaag een probleem, zowel mijn dvd-speler als mijn cd-writer herkennen mijn cd's niet meer. ik kan geen muziek cd's en data cd's gebruiken omdat ik iedere keer een melding krijg dat er geen cd in mijn speler of writer zit. ik heb windows2000 erop zitten en ik heb bij device properties gekeken en daar staan geen foutmeldingen, zowel met verkenner als met programma's heb ik geen toegang tot mijn cd's, windows herkent dus wel mijn pioneer dvd speler en mijn plextor writer, maar cd lezen ho maar daar heeft ie geen zin in. want is er aan de hand? heb 4 in 1 drivers + drivers pioneer en plextor nogmaals geinstalleerd maar geen resultaat....

...het vreemde is dat nero mijn cd's wel herkent??!! vreemd ik snap er niks van. ik heb niets, echt helemaal niets veranderd aan mijn systeem de afgelopen week...

...heeft iemand enig idee wat er aan de hand is en hoe ik dit moet oplossen??....

Verwijderd

Kan je wel gewone data cd's lezen dus niet gefikte

Verwijderd

Topicstarter
...zelfs dat niet, geen enkele CD wordt herkend....

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:08
probeer eens op te starten met een boot-disk, en spreek je cdrom eens aan in DOS. Als ie het daar wel doet, installeer je troep dan maar opnieuw

als ie het daar ook niet doet, druk dan eens je IDE-kabel aan, die kan scheef zitten. Hij kan dan wel herkent worden, maar kan geen data verwerken. Heb ik ook wel eens gehad met m'n diskdrive.

Verwijderd

Topicstarter
...bedankt voor de tip, maar daar lag het dus niet aan. het vreemde is dat ik met nero 5.5 WEL mijn dvd speler en plextor writer kan benaderen, maar daar blijft het ook bij. kan zelfs data op een cdr branden met nero maar als ik hem dan wil benaderen vanuit verkenner of elk ander programma dat lukt het niet....

Verwijderd

Idd, een IDE kabel die er half in zit... en idd proberen in je bios...

Succes...

PS: een cd moet je niet lezen, die moet je luisteren >:)

Verwijderd

Topicstarter
...ik heb nog in de bios gekeken en die kon zonder problemen mijn dvd speler en writer herkennen, de ide kabels zitten er btw niet scheef op heb ze nogmaals eruit en erin gedaan.... iemand enig idee waar het aan ligt??....

Verwijderd

Topicstarter
...sinds ik vandaag nogmaals in de bios ben geweest, waar ik niks heb veranderd, kan ik mijn dvd speler en writer weer benaderen, vreemd.... maar ze doen het weer :) :) ....
Pagina: 1