[CentOS] Van server veranderen maar data meenemen. Hoe?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortixx
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-06-2023
Ik ben er reeds achtergekomen dat mijn hosting bedrijf nu veel betere servers aanbiedt voor precies dezelfde prijs als mijn server. Die kosten nu ook een paar tientjes goedkoper maar als ik de lagere prijs wil betalen moet ik weer andere kosten maken. Kortom, ik wil de nieuwe server.

Nou draai ik dus centOS 5 op mijn server (die andere ook) en ik vroeg me af of er een manier is om een hele image van mijn server te maken en die dan te installeren op de nieuwe?

De vorige keer toen ik overstapte van VPS naar Dedicated moest ik gewoon alle bestanden manueel transferen dmv zips, alle databases weer opnieuw instaleren. Een nachtmerrie was dat (alhoewel ik maar 5 sites had ofzo) Ik vroeg me af of jullie een betere manier weten om dit te doen?

Ik wil ook het volgende hier bij melden. Als ik de nieuwe server aanschaf krijg ik de optie om OF een clean install van CentOS te doen of een custom image waar ook gelijk Plesk bij zit. De vorige keer deed ik dus de custom image met plesk, dus ik draai dat nu ook.

Wie o wie? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 22:58

igmar

ISO20022

Voor z'n toepassing hebben we rsync uitgevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:20

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En dan na de rsync even zorgen dat je IP configuratie e.d. goed staat, want die krijg je dan van je 'oude' server. Even bestandjes/config aanpassen naar hoe 't hoort en klaar, draaien maar.

Had je dit niet via Google kunnen vinden? Of bespreken met je hosting?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindStorm
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01-2024
Je draait plesk geef je aan. Plesk kan backups maken, die je weer kunt inlezen op je nieuwe VPS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortixx
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-06-2023
Hero Of Time schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 09:22:
En dan na de rsync even zorgen dat je IP configuratie e.d. goed staat, want die krijg je dan van je 'oude' server. Even bestandjes/config aanpassen naar hoe 't hoort en klaar, draaien maar.

Had je dit niet via Google kunnen vinden? Of bespreken met je hosting?
Sorry voor late reactie. Ja ik was aan het zoeken op google, maar ik kon niet echt een uiteindelijke antwoord vinden. Ik zocht ook niet goed. En mijn host is (helaas) niet echt behulpzaam. Als ik de lagere kosten voor mijn server wil betalen (wat 'ie nu kost) moet ik 200 dollar aan 'activation' costs betalen.. jah wat heb ik daar aan? Maargoed, toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Ortixx schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 01:47:
[...]

Sorry voor late reactie. Ja ik was aan het zoeken op google, maar ik kon niet echt een uiteindelijke antwoord vinden. Ik zocht ook niet goed. En mijn host is (helaas) niet echt behulpzaam. Als ik de lagere kosten voor mijn server wil betalen (wat 'ie nu kost) moet ik 200 dollar aan 'activation' costs betalen.. jah wat heb ik daar aan? Maargoed, toch bedankt!
Is het niet eens tijd om een andere hoster te zoeken?
Pagina: 1