Toon posts:

Hulp met clonen van HHD naar SSD

Pagina: 1
Acties:
  • 278 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste medeTweakers,

Ik heb voor mijnn pa een SSD gekocht van 128GB. Nou wil ik zijn bestaande HDD clonen en alles op de SSD zetten. Maar ik kan geen makkelijke & gratis HDD clone software vinden. Weten jullie een LEGAAL GRATIS programma dat super makkelijk is in gebruik? Ik heb overigens (zonder succes) al de gratis trials geprobeerd van:

- Acronis
- Northon
- Partition Magic

De hardware blijft hetzelfde (lijkt mij ook niet nodig om deze op te noemen, moet het wel dan zal ik dat vandaag doen). Alvast bedankt!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-01 21:04
Welkom op Tweakers.net , we zitten hier niet op marktplaats... (Je OP komt een beetje cheap over imho)
Dat gezecht hebbende, mik allebei de drives in een machine start een Linux CDtje op
en in een terminal:

code:
1
dd if=/dev/hda* of=/dev/hdb*

[ Voor 8% gewijzigd door Xantios op 14-06-2012 01:16 ]

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Of download Parted Magic waar meerdere tools in zitten waarmee je dit zou kunnen doen.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:57

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Beste BartezZz, Ik zou zeggen gebruik eerst eens de GoT search, want over dit onderwerp is genoeg terug te vinden. Aangezien dit onderwerp al vele malen is behandeld hier op GoT, duik bijvoorbeeld ook eens de SSD ervaring topic's in, daar wordt ook vaak genoeg gesproken over het clonen van HDD naar SSD, aangezien er toch een paar zaken zijn waar je op moet letten.

@Xantios, BartezZz is reeds geregistreerd sinds 2009. ;) Maar je hebt gelijk de OP doet anders vermoeden. :)

In iedergeval er is geoeg informatie te vinden, als je even de moeite neemt om een topic door te lezen en de GoT search te gebruiken.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Dit topic is gesloten.