Toon posts:

HD7870 problemen met Battlefield 3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Ik heb een irritant probleem met mijn Sapphire OC HD7870, elke keer als ik een grote 64 man map speel zoals Gulf Of Oman zakt de framerate naar 28 fps, ik heb dit enkel als ik een groot open gebied voor me zie, vanaf ik ergens tussen gebouwen, straatjes fzo ben dan stijgt de framerate terug naar +-60 of +60fps met vsync off.
Ik dacht namelijk bij het aankopen van deze kaart dat die dit spel zonder problemen ging draaien maar alles op ultra en 4xaa geeft mij op open gebieden slechte framerates, nochtans in kleinere gebieden gaat de framerate naar +-50. Maar omdat ik in alle gebieden (+hoop actie) een vlotte framerate wil heb ik bepaalde dingen uitgezet (zie setting), maar zelfs dan zakt de framerate nog onder de 30. Als ik nu 2xaa of 4xaa doe, het geeft geen nut.

De videokaart zelf is overgeclockt op 1299 voltage, 1180mhz core en 1450 memory. In 3Dmark11 is de score zelfs beter dan de GTX 580! Maar toch geeft de kaart moeite om op sommige open gebieden meer dan 30 fps te tonen.
Zou het kunnen dat er iets mis is met mijn systeem? BF3 staat op een SSD en voor de rest heb ik een AMD 955 x4 die geklokt is op 3.8Ghz aan 1.4v. Ook heb ik 16GB 1333mhz ram dus dat is meer dan genoeg..

IK heb ff een filmpje gemaakt en rechtsboven zie je duidelijk de framerate op een neer gaan

Iemand een idee hoe dit komt?

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=YDTLqfxwWxs]

Ik had trouwens hiervoor een GTX 560 zonder de Ti overgeclockt op 910mhz en met deze kaart had ik geen enkel probleem, bijna de zelfde instellingen; 2xAA en alles stond op high behalve shadows dat stond op medium. Heb nu het gevoel dat ik mijn geld heb weggegooid want deze kaart lijkt zelfs moeite te hebben terwijl de 560 dat niet had. Het was de bedoeling dat ik geld investeerde in een betere kaart om zodoende op hogere settings te kunnen spelen maar nu moet ik precies de zelfde instellingen gebruiken om een deftige framerate te hebben

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-02 15:39

Fordox

00101010

3dmark geeft geen rare performance aan dus. Dan ligt het niet aan je gpu.
Multiplayer bf3 is aardig veeleisend voor je gpu, en ik denk dat je dan net te weinig hebt aan een 7870.

Hoe ziet je systeem er verder uit, en heb je je drivers goed ingesteld?

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Even ter illustratie, ik heb een 7950 OC (880/5000) en ik speel op 1440x900 met alles voluit + 4xMSAA en ik heb ongeveer 55 FPS op Caspian 64 player en die gaat richting de 40 als ik naar open velden staar. Oman nog niet geprobeerd maat dit zal hetzelfde zijn. Dus word het kiezen, lagere fps of minder/geen MSAA.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Zoek eens wat tests van Battlefield 3 die zich meer op de cpu richt, ik denk dat je cpu limited bent.
De reden waarom ik dat denk is omdat jij aangeeft dat je het aanpassen van MSAA geen effect heeft op je framerate.

Ik raad je aan dingen zoals Mesh quality voor de grap iets lager te zetten dit heeft namelijk de grootste impact op je cpu omdat deze maar een beperkt aantal drawcalls kan maken naar je gpu.
Het kan ook zijn dat je video geheugen volzit, test dit met een tool tijdens het draaien van het spel. Als je videogeheugen vol zit dan moet het uit je normal geheugen komen wat een factor 10 trager is.

Ik weet even niet of battlefield 3 64 bits is, als dit niet het geval is kan je nog proberen een ramdisk aan te maken :p, zoek zelf maar op waarom of waarom niet.

[ Voor 0% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 14-06-2012 02:31 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit is mijn syteem;
AMD 955 x4 3.8ghz, krijgt onder load max 50°
Asrock 970 extreme4
4x4gb valueram
corsair gt ssd
antec bp 500 psu
sapphire OC HD7870 2GB; krijgt onder load max 66° @ 1920x1080
fractal arc midi

En ja, ik heb nog maar onlangs mijn systeem opnieuw geinstalleerd met de laatste drivers van game.amd.com. Die drivers staan default en er is niks aan veranderd. Op de reviews en benchmarks las ik overal dat deze kaart zonder problemen op ultra kon gezien het eigenlijk meer kracht heeft dan een GTX 580.. en dat is nu toch ook geen onboard video hé...

Pftt mesh quality lager zetten... dan zie ik ze niet meer komen op afstand :( met mijn gtx 560 stond dit wel altijd op Ultra en fps bleven altijd mooi boven de 30.

Maar ik denk eigenlijk ook dat de cpu niet volledig meekan. Cpu is al van 2009 op de markt en deze gpu is relatief high end en slechts een paar maand op de markt...

Ik denk dat ik maar een paar instellingen lager zal zetten zoals shadows, decoration etc.. :( helaas! Want ik dacht dat ik met een 2GB gpu safe zou zitten

Wat raden jullie mij aan? Een upgrade doen van de cpu door bv een 2dehands 1055t cpu te kopen dat een hexacore is of gaan voor de huidige FX cpu's? Of gewoon wachten totdat AMD nieuwe cpu's uitbrengt? Mijn moederbord is AM3+

En bf3 is denk ik 32bit? Want het staat in Program Files (x86)

Toch bedankt!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2012 02:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Lol! Ik heb op internet eens wat meer info opgezocht hoe je deze cpu deftig overclockt. Had namelijk alleen de multipier verhoogt. Maar na verhoging van het voltage van 1.4 naar 1.75 en de NB naar 2800mhz kwam ik aan gemiddeld 39fps op de zelfde plaats op die map waar het net zo in elkaar kelderde!!! En dit met alle setttings op Ultra en 4xAA!

Vooral de verhoging van de NB heeft dus duidelijk een grote impact en alles lijkt alles nu vlot te werken! Nu nog uitgebreid stresstesten maar op het eerste zicht lijkt alles goed te gaan! :) Deze cpu heeft dus duidelijk veel potentieel!

oOo

Trouwens ook leuk dat ik deze gpu heb overgeclockt die de 580 voorbijstreeft en de cpu en dit allemaal met een 500watt voeding ^^

edit: increase in NB heeft duidelijk een enorme invloed, zelfs in 3Dmark ligt de score gemiddeld 300 punten hoger! Zie screen: (linkerkant overgeclockt 4.0.Ghz zonder NB aanpassing, en rechts met NB aanpassing!)

In Passmark heb ik na verhoging ongeveer een 3% snellere cpu, lijkt misschien marginaal maar mijn framerates zijn -stukken- beter http://i45.tinypic.com/25h2wbo.jpg
Ik kan dus weer een tijdje verder :)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2012 04:38 ]

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-02 11:24
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 03:52:
Lol! Ik heb op internet eens wat meer info opgezocht hoe je deze cpu deftig overclockt. Had namelijk alleen de multipier verhoogt. Maar na verhoging van het voltage van 1.4 naar 1.75 en de NB naar 2800mhz kwam ik aan gemiddeld 39fps op de zelfde plaats op die map waar het net zo in elkaar kelderde!!! En dit met alle setttings op Ultra en 4xAA!

Vooral de verhoging van de NB heeft dus duidelijk een grote impact en alles lijkt alles nu vlot te werken! Nu nog uitgebreid stresstesten maar op het eerste zicht lijkt alles goed te gaan! :) Deze cpu heeft dus duidelijk veel potentieel!

oOo

Trouwens ook leuk dat ik deze gpu heb overgeclockt die de 580 voorbijstreeft en de cpu en dit allemaal met een 500watt voeding ^^

edit: increase in NB heeft duidelijk een enorme invloed, zelfs in 3Dmark ligt de score gemiddeld 300 punten hoger! Zie screen: (linkerkant overgeclockt 4.0.Ghz zonder NB aanpassing, en rechts met NB aanpassing!)

In Passmark heb ik na verhoging ongeveer een 3% snellere cpu, lijkt misschien marginaal maar mijn framerates zijn -stukken- beter http://i45.tinypic.com/25h2wbo.jpg
Ik kan dus weer een tijdje verder :)
Hou er rekening mee dat zo'n verhoging
+- 40% van je northbridge niet altijd lekker stabiel blijft draaien in lange sessies. Er wordt meestal ook aangeraden om zo dicht mogelijk bij de 2000 te blijven.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad na een halfuur liep de pc vast. Heb de HTlink snelheid verhoogd naar 2400Mhz en na 3 uur stabiliy testen in AMD Overdrive werkt de pc nog :)

Op internet stond dat als je bv 2800Mhz NB doet, dan moet je altijd 400Mhz lager de HT instellen
Pagina: 1