Thuis netwerk met 2 acces points

Pagina: 1
Acties:

• michelv5
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-07-2024
Hallo,

Ik ben al een aantal dagen een het stoeien met mijn nieuwe router ik zal het proberen te beschrijven wat ik wil.
Ik heb een KPN router die in de meterkast hangt, vanuit hier komt een wifi signaal en 4 ethernet poorten. 2 poorten (1 maal switch en 1 maal iPTV) zijn bezet richting zolder en 1 naar de huiskamer (iPTV).
Nu heb ik een switch met 8 poorten en aan een van die poorten zit een nieuwe router omdat het wifi signaal niet bijsterend is boven. Vanuit de switch gaan er 1 kabel naar pc, 1 naar nas, 1 naar de xbox en 1 vrij voor het gemak (deze zit in een RJ5 contact doos) en dus tot slot 1 naar de router.

Nu zit mijn tv op wifi naar de router en mijn pc en nas zitten op de switch. Het vervelende is dat ik nu de bestanden niet op mijn tv kan zien via DNLA. Als ik hem dan op de nieuwe router zet, kan ik niet printen. Hoe kan ik dit oplossen zodat de 2 routers zich hetzelfde gedragen? Zodat ik kan printen en bestanden delen.

De nieuwe router is een sitecom 2000, een standaard dingetje met BGN wifi.

Alvast bedankt,
Michel

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:36
als je op de 2e router DHCP uitzet, wordt het een accespoint. Als je dan ook nog de SSID van beide wifi apparaten exact hetzelfde zet (dus ook dezelfde hoofd- en kleine letters), en eventueel nog een verschillend kanaal, dan zal je draagbare apparatuur alles als één netwerk zien, en alle apparaten kunnen elkaar zien.

2 routers in 1 netwerk is niet altijd handy.

laat eens horen of dit werkt.

Homo sapiens non urinat in ventum

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 23:20
Beiden dezelfde instellingen geven:
- SSID
- Beveiliging
- Netwerk modus (ABGN) moet bij beiden hetzelfde zijn.

Daarna op je Accesspoint het IP veranderen (bijvoorbeeld als je modem 192.168.1..1 is je AP IP 192.168.1.2 geven), voor de rest stel je het subnet op beiden hetzelfde in. Ook zet je je DHCP uit op je AP.

Daarna doe je op je Accesspoint de kabel die op de WAN zit op de LAN poort.
Zelf doe ik de boel altijd nog even rebooten maar soms werkt het ook zonder reboot.

[ Voor 3% gewijzigd door BlackWhizz op 13-06-2012 19:50 ]

• michelv5
Hartelijk dank voor de snelle reacties, ik ga er zometeen eens mee aan de slag.

• michelv5
Wi-Fi werkt niet meer op de nieuwe router, zowel op mijn mobiel als televisie als ik jou instellingen over neem. Beneden is de router op kanaal 1 ingesteld en boven op kanaal 11. Als ik de pc bekabeld op de noeuwe rputer aansluit en televisie op switch dan kunnen ze elkaar wel vinden.

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-02 15:32
Zover ik het weet kunnen de 2 routers niet dezelfde naam gebruiken .Bij mij gebeurde juist dat 1 van de routers het niet meer deed op wifi.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 22:32
diquan2001 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 22:57:
Zover ik het weet kunnen de 2 routers niet dezelfde naam gebruiken .Bij mij gebeurde juist dat 1 van de routers het niet meer deed op wifi.
Zelfde SSID is geen probleem..

Aan de TS: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point
Neem dat even door.
En je info klopt niet. Je topictitel heeft het over 2 accesspoints en in feite heb je 2 routers. Een accesspoint is geen router.
Je moet nu je router instellen als accesspoint, want dat is wat je nodig hebt. Neemt mijn link even door, daar staat alles in.
Pagina: 1