• hulkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:12
Hallo allemaal,

Ik krijg het niet voor elkaar om mijn tv goed aan te sluiten...

Ik heb een UPC media box waar amper aansluitingen op zitten.
Ik heb een Samsung LE32C530 tv.
Ik heb een Harman Kardon BDS 870 speler + surroundset.

Dit is wat ik eerst probeerde:
- Scartkabel van de UPC box naar de TV.
- HDMI van de Harman Kardon (HK) naar de TV.

Resultaat: wel dik geluid bij het afspelen van CD's op de HK en bij het afspelen van DVD's etc. Geen geluid via de HK als ik TV kijk.

Om dit op te lossen heb ik een optische kabel gekocht die ik nu vanuit de tv (optical out) naar de HK (optical in) heb gelust.... Het resultaat is helaas nog steeds dat ik geen lekker geluid krijg als ik tv kijk...

Wat moet ik doen? Iemand een idee?

Alvast hartelijk bedankt! Als er meer informatie nodig is hoor ik dat graag.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
De scart van je UPC die naar de TV gaat is sowieso maar stereo. De vraag is je TV het analoge signaal uberhaupt kan omzetten naar digitaal is dus iets wat je moet nakijken, ik denk dat het daar mis gaat namelijk.

Als je een optical-out heb op je UPC-box, moet je die gebruiken.

Die UPC via scart op je TV aansluiten is gewoon analoog kijken. Want die box moet het beeld eerst naar SD + stereo downscalen wil het in je TV komen. Je zet dus Digitaal eerst om naar analoog, en je wil je dat de TV daar weer digitaal van maakt, om het vervolgens weer door je HK set te decoderen.

Dat is een logica die niet logisch is.

Ik ken de UPC-box niet, maar de optimale setup is: UPC-box -> HDMI -> H/K-stereo -> HDMI -> TV

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:39

CeesKees

I rest my Kees

Je upc box heeft toch een audio out? Sluit deze dan aan op je audio in van de hk.

Enne... scart?

[Voor 10% gewijzigd door CeesKees op 13-06-2012 19:35]

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• hulkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:12
Zal UPC eens bellen dat we een ander doosje willen... Zit namelijk echt helemaal niks op. Is uit het jaar kruik zeg maar... Bedankt voor de info! I'll keep you posted!

Misschien wordt TV kijken sowieso leuker dan :)

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee