Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roooii
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-08-2023
Ik heb onlangs mijn hardeschijf moeten vervangen, omdat deze kapot was gegaan. Nu heb ik een nieuwe hardeschijf 500GB (WD Caviar Green WD5000AZRX ) gekocht, met het volgende probleem. Als ik spellen speel zoals Call of Duty 4 of Diablo 3, dan heb ik om de 2a3 minuten een freeze. Alsof de hardeschijf even moet laden. De duur van de freeze is 2 a 3 secondes, maar nogal vervelend.

Met de vorige hardeschijf had ik dit dus niet, en als ik een spel overzet naar mijn main ssd drive heb ik ook geen stotteringen.

Enig idee wat dit kan wezen of wat ik nog kan proberen? Hardeschijf kapot?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

De schijf is sowieso maar 5400 RPM... wat normaal is voor een Green schijf. Zou me niks verbazen als de schijf gewoon te druk is (ook met iets anders) en het niet meer aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roooii
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-08-2023
Mm ow... heb ik mij daar even op verkeken tijdens de koop. Zou toch echt zweren dat ik het filter op 7200 had staan. Niets meer aan te doen dus? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

noee,je zal dan een snellere desktop schijf erin moeten zetten,de huisige is meer bedoelt als echt storage in b.v een nas en niet zo erg geschikt als bootschijf.Het kan wel natuulrijk,maar verwacht geen wodneren qua snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:28
Hoeveel RAM geheugen heb je? (waarschijnlijk te weinig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-09 18:08
Sluit eens aan op een andere poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroen3 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 18:52:
Hoeveel RAM geheugen heb je? (waarschijnlijk te weinig)
TS geeft duidelijk aan dat hij geen stotteringen had met zijn oude harddisk. Als TS een spel overzet naar zijn SSD heeft hij ook geen last van stotteringen, dit zegt dus duidelijk dat het niet aan te weinig RAM ligt, maar eerder aan de doorvoersnelheid van de huidige schijf. Als TS te weinig RAM had gehad, had het ook gebeurt met zijn oude schijf en SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jan99999 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 23:43:
Sluit eens aan op een andere poort.
Aansluiten op een andere poort maakt de schijf niet sneller, vervangen naar een 7200 RPM model wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:28
Er zitten grote verschillen in de merken van harde schijven, en hoe goed ze om gaan met gelijktijdige requests.

Mijn samsungs deden het perfect op IDE, maar zodra het op AHCI stond met NCQ en allerlei andere "advanced features", kreeg ik last van gestotter als ik bijvoorbeeld iets kopieerde en tegelijk een programma opende. Dat is heel vervelend, alsof hij zit te wachten tot de hdd klaar is! Daarvoor hebben ze toch interrupts voor uitgevonden!?
De hitachi had dit probleem niet.

Het probleem met de samsung werd minder (ging niet weg) met generic drivers. Ipv de samsung drivers.

Dat extra beetje ram voor ntfs caching of voor je spelletje kan ook net het verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-09 15:47
Klinkt mij in de oren alsof hij downspint als hij een tijdje niet gebruikt is (wat in veel games best kan)... Kijk eens in configuratiescherm of het volgende helpt:
Control Panel, Power Options, Change Plan Settings, Change Advanced Power settings, bij "Turn Hard Disks after" de instelling "never" kiezen...

[ Voor 3% gewijzigd door RedPixel op 14-06-2012 00:56 ]

I see red pixels.

Pagina: 1